Racing on an old CBR600F: Part 8

ook voor mij geld dat een foto veel duidelijk maakt. kan nu niet goed beoodelen wat er aan de hand is. wat ik wel weet dat EBC rem kits had voor een f2. deze bevat adapter platen en over sized schijven (310 mm) ?, direct op een F2 wiel.




f3 klauwen passen niet op een F2 en vice versa (contact vlak op schijf klopt niet)
F3 en F2 vork onderpoten (cardridge model) kan je 1 op 1 uitwisselen , maar f3 heeft geen snelheidsmeter nok. ook is spatbord anders.

wielen weet ik niet , as opname is identiek, ook hier let op de snelheidsmeter aansluiting.

F2 wiel , klauwen F2 /F3 en onderpoten heb ik nog liggen.

succes

je hebt PM niet aan staan. Maar ben wel geïnteresseerd in het wiel. Kun je mij PM'en?


ff verder lezen als mn neus lang is |(
 
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met andere clipons monteren? Of die me een bepaalt merk/type kan aanraden?

Wil ze onder de kroonplaat zetten en dan de kapjes die de ram air kanalen afdekken weghalen om het stuur nog te kunnen draaien.
 
:W

Beste cbr peeps,

Ik zal me even voorstellen.
Ik ben Dion, 30 jaar woon in de Bollenstreek.
Heb de racer van Chrisjemol overgenomen. :)
Ben zelf al jaren actief op mf, en ook op het circuit.
En dit keer ga ik het maar eens proberen op een F4. :P
 
Het viel me gister op dat mijn CBR600F warm stationair ruim 1.000 RPM meer draait dan koud. Nieuwigheid?

Aanstaande maandag de eerste circuitdag met deze fiets. Ik zie het maar even aan..
 
Hoog stationair afstellen voorkomt bij hard remmen met gas dicht dat je achterwiel gaat stuiteren.
Zal wel expres zijn gedaan dus.
 
zwart valtermoto setje, nette staat. zit op motor van mijn neefje maar hij vindt net origineel ook OK
doe ff googlen voor foto

krijg je ook een boterham van me ;)
 
Gister eerste circuitdag op m'n CBR600F gehad. Hij stuurt lekker :) qua vering ga ik 'm nog wat fijner afstellen.

Tijdens de laatste sessie (buiten warm, 29 graden) merkte ik ie rond 9.000 - 10.000 RPM wat inhoud. Voor mij reden om die sessie voortijdig te stoppen.
Wat zou het kunnen zijn, te weinig zuurstof vanwege de temperatuur (maar waarom dan bij dat toerental), of valse lucht? Iemand tips?
 
verstopping in luchtfilter of brandstof toevoer?
evt explosafe in benzinefilter?

Ik heb het luchtfilter en de brandstoftoevoer uit elkaar gehaald. In het luchtfilterelement zaten allemaal rubberdeeltjes. Kennelijk heeft 'ie als een stofzuiger alle wegspringende rubberdeeltjes van de motoren voor me opgezogen. Ik heb het filter helemaal schoongemaakt.
En kennelijk heeft de vorige eigenaar een keer de tank helemaal leeg gereden. Het brandstoffilter zat vol met zwarte drab/bezinksel. Ik heb deze nu schoongemaakt met benzine en remmenreiniger.
Helemaal onderin de tank drijft nog wat zwart bezinksel. Ik heb de tank nu 2x omgespoeld met schone benzine, maar ik krijg nog niet alles eruit.
Iemand nog tips? Uitspuiten en droogfohnen?
 
Zo, luchtfilter is weer helemaal schoon. Tank inmiddels een keer of 5 omgespoeld. Brandstofkraan, brandstoffilter en brandstofpomp waren ook vervuild, die zijn nu weer schoon. Carburateurs zagen er gelukkig nog netjes uit. Vanavond afmonteren, ben benieuwd of dit ook effect heeft gehad.
 
Ik ben in het bezit van een cbr600 uit '01 die na een schuiver slecht wilt starten.

inmiddels heb ik de bougies vervangen, luchtfilter schoon gemaakt, contacten nagelopen schoongemaakt en licht ingespoten met contact spray, carburateurs schoongemaakt, valsensor gecontroleerd ( die schakelt netjes wanneer je de sensor kantelt , in normale situatie niks de hand)

De brandstofpomp hoor ik bij het aanzetten werken, bij het starten hoor ik duidelijk het start relais klikken en de startmotor draait prima rond. De eerste poging om te starten gaat redelijk probleemloos (zou soepeler mogen), maar zodra de motor warm is, dan heeft de motor moeite om opnieuw te starten. Vaak lukt het niet eens om te starten en komt er soms een luide knal uit de uitlaat.

Wel heb ik de koppelingkant vervangen Inc. de krukas sensor (2dehands spul). Wat voor problemen zou dat kunnen geven?

De motor heeft geen oplaadcircuit (Dynamo is eruit) en daarmee ontbreekt ook de spanningsregelaar. Verder beschikt de motor niet over een contact/sleutel. Gewoon starten met één knop nadat je de on/off op de juiste stand zet


Wat kan ik verder nog proberen? Hebben andere een soortgelijke ervaring gehad en het kunnen oplossen?

Volgens mij zie ik iets over het hoofd :) voor de schuiver reed het geheel probleemloos
 
Is je krukas Sensor dan niet defect? Heb zo'n kwaaltje gehad met een Renault die sloeg dan ook niet aan.




Heb zelf ook een vraagje:

Heb altijd geleerd dat je tandwielen en ketting als set moet vervangen. Nu wil ik een ander achtertandwiel leggen om beter weg te komen op de baan, kan dit?

Set is gelegd met 38500 km en er staat nu 50000. Is wat positief gemeten aangezien hij meer kmh aangeeft dan hij daadwerkelijk gaat.

Is daar toevallig ook iets van een fix voor?
 
gewoon vervangen dat tandwiel, als hij gaat slijten/rekken kan je de boel alsnog vervangen. (als ik bv met mijn regenwielen ga rijden dan heb ik ook een ander tandwiel op dezelfde ketting...)

Teller: spedohealer erop, of gewoon km-teller eraf, heb je toch niks aan
 
Heb hem net even gecheckt en de tanden van het voortandwiel waren aardig krom dus gelijk maar een nieuwe besteld xD. Rij ook op de weg met die fiets dus zet zet wel een streepje bij de 130 echte km/h voor de trajectcontroles.

Thnx voor info iig!
 
Weet iemand waar je onderstaande stepjes kan kopen?


Zit bij mij op een Honda CBR 600 F4i uit 2001. De afmeting van het dunne gedeelte is 16mm dik en 20mm lang. De voetsteun in zijn geheel is 95mm lang. Waar de voet op rust is 22mm dik.

Ik heb mij al rot gezocht op Google, maar kan helaas niks vinden wat soortgelijk is, waardoor ik vermoed dat het wellicht custom made is? Ook geen idee welk merk remschakelset ik heb

http://image.prntscr.com/image/730f3c10b21a4c399d2d9321a4e55775.png

730f3c10b21a4c399d2d9321a4e55775.png
 
Laatst bewerkt:
hallo Allemaal,

ben op zoek naar 2 carburateur kelken van het cbr 600 F3 model (PC 31) van 95/96. het betreft de 2 middelste LANGE kelken. het 97/98 model gebruikt alleen de korte kelken voor meer topvermogen (beter voor circuit gebruik).

wie heeft deze nog liggen of wil ze ruilen met het korte model.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan