Racing on an old CBR600F: Part 8

@ darkoz: bij nader inzien niet zo handig dat ik die ga verkopen.

Vraagje aan de rest: iemand die nog een rem schakel set te koop voor de f4 (hoger dan origineel)
 
Ik zoek voor een CBR600F4(i) een deftige achterdemper a la WP, Wilbers etc. Liefst instelbaar qua lengte.

Weet iemand nog iets te liggen?
 
Heb ik ook nog een vraagje.
Ben nieuw hier, maar race al 2 seizoenen met een f4i van 2001.
Afgelopen dinsdag met heet weer op Assen geweest. Mijn bobines zijn niet zo goed meer dus wil ze vervangen. Iemand enig idee of ze van een Cbr 600 rr vanaf 2003 ook passen en werken? Nagenoeg het zelfde blok en elektronica dacht ik.
 
Ik zoek voor een CBR600F4(i) een deftige achterdemper a la WP, Wilbers etc. Liefst instelbaar qua lengte.

Weet iemand nog iets te liggen?


Ik heb een volledig instelbare wp demper liggen.komt van een f2/f3 met 140 kg veer .gereviseerd in 2014. Hoogte instelbaar. Lengte 300 tot 315 tussen ogen. Past waarschijnlijk op de f4. Zie advertentie marktplaats .kost 160 euro
 
Afgelopen zomer na de vorige circuitdag het luchtfilter, brandstoffilter, -kraan en -slangen schoongemaakt. Dat scheelt een boel zeg *D
Vorige week 5 sessies op Assen gereden, hij loopt nu veel vrijer door de toeren en het rare onregelmatige inhouden is nu ook over.
Volgend jaar maar 's wat meer circuitdagen gaan doen :Y
 
Help, de tankdop van mijn honda cbr600 uit 2000 wilt niet meer open. Het slotmechanisme is door de vorige eigenaar eruit gehaald waardoor ik het systeem met een schroevendraaien kan openen, maar dit werkt niet meer helaas.

Heeft iemand nog een tank / tankdop liggen in Noord-Holland of Assen?

Of anders nog een gouden tip? Kan je de tank van onderaf vullen met slangetje oid?
 
Laatst bewerkt:
tankdop er gewoon (met beleid) afbeuken en op ebay een snelsluit dop halen voor 20,-

Probleem is dat ik het voor komende donderdag nodig heb :)

kan het geheel los ondanks dat het mechanisme op slot zit?
En wellicht bekend waar je in de buurt van Assen een tankdop kan kopen?
 
Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Omdat de velgen van mijn huidige cbr 600 uit 2000 nogal aan de zware kant zijn vroeg ik mij af of er velgen zijn van een andere type motor die makkelijk pas te maken zijn. Heeft iemand iets soortgelijks gedaan en kan mij hierin adviseren?
 
heb eventueel een voorvelg liggen voor je. interesse? PM me maar

Omdat de velgen van mijn huidige cbr 600 uit 2000 nogal aan de zware kant zijn vroeg ik mij af of er velgen zijn van een andere type motor die makkelijk pas te maken zijn. Heeft iemand iets soortgelijks gedaan en kan mij hierin adviseren?
 
Goedenavond!

Ik ben nieuw hier op het forum, dus zal me eerste eens voorstellen.
Ben 24 jaar en kom uit Wagenborgen. sinds 5 maanden mn rijbewijs. inmiddels 10.000km
gemaakt met mn 1e cbr. 1e trackday op assen gereden 26 september en met volledig standaard cbr f2 een rondetijd van 2:14 neer weten te zetten.
helaas afgelopen zondag tijdens Battle of the nations mn cbr gecrasht bij aanremmen van de bult.
nu inmiddels een absoluut in nieuwstaat verkerende f2 weer gekocht (wel met het verstelbare voorvorkje en het achterschokbrekertje met reservoir.

nu had ik voor afgelopen zondag mn voorvork aangepakt dmv 15w olie ipv 10w. 15mm doorgestoken.
WP achterschokbreker ongeveer 30mm verhoogd.

GEWELDIG wat een resultaat. maar nu... nu is hij dus aan de linkerkant volledig vlak geworden en moet het een racer worden.

Mijn vraag aan jullie; hoever kan ik komen met het oude type f2 voorvork? standaard remmen (wel met sinterblokken en stalen leidingen) en mijn wp veertje?

welke banden? wat voor tijden zijn haalbaar?

heb een polyester kuipsetje gekocht van een f3, dus het kan weer een motor worden haha.

alvast bedankt!
 
Weet iemand waar ik remklauw revisie kitjes kan halen incl cupjes? Vind alleen maar kitjes zonder de cupjes. Is voor de voorkant van een pc35
 
Terug
Bovenaan Onderaan