Racing on an old CBR600F: Part 8

Hallo mede CBR600F rijders!

Ik weet niet of ik helemaal goed zit met mijn motor aangezien het geen echte circuit motor is. Maar dit is de enige plek waar mensen hun CBR serieus gebruiken :}

Laat ik me even voorstellen.. Ik ben Stevie, 25 jaar oud, werk aan helikopter motoren en heb een CBR600FS uit 2001. Deze motor heb ik 2 jaar geleden gekocht als eerste motorfiets :) Ik kwam van een Kawasaki ER5 lesmotor af. De Kawa vond ik al rap totdat ik het gas optrok, tijdens de proefrit, van mijn CBR. Net of Mr. Scott alle reactoren had aangezet en ik naar warp snelheid ging! Dat was mijn beleving haha.. :o

Mijn directe chef rijdt met een Suzuki GSX-R1000 in de stock 1000 cup en mede daardoor in aanraking gekomen met circuit rijden door zijn verhalen. Eerst eens op circuit Zolder Niv 1 cursus gedaan, wat later de Niv 1+. Dat smaakte naar meer en ben dus gaan vrij rijden op Zolder.

Ik heb niet de ruimte om nog een motor er bij te kopen voor specifiek circuit gebruik dus ik probeer het beide te combineren, circuit en straat gebruik dus.

Door het slechte weer, ik moet onder een afdak sleutelen, ben ik pas laat begonnen met onderhoud aan mijn motor en mede door dat slechte weer pas laat ingeschreven voor mijn eerste circuit sessie van dit jaar. 3 Juni ga ik met een maat van mij lekker een dagje vrij rijden op circuit Zolder.. Ben benieuwd :)


Upgrades:
- Nissin radiaal rempomp van een GSX-R750 (2e hands)
- Staalflex remleidingen
- GPT GPS Laptimer
- Superpole custom hexagonaal uitlaat
- Zelfgemaakte uitlaat houder met voorletters en #87 erin (geboren in 1987 ;) )
- Zelfgemaakte GPS navi beugel voor mijn koekblik TomTom en ombouwbaar voor mijn laptimer.

En wat fotootjes natuurlijk :)

GroteFoto-3P6PQRYK.jpg

GroteFoto-UG6YNTTI.jpg

GroteFoto-K4VRFNEC.jpg

GroteFoto-G7YHKDZL.jpg

GroteFoto-7XMKDKLJ.jpg


Gr. Stevie
 
Even leven in de brouwerij!

Motor is op de testbank geweest, 89 pk en een top van 230. Niet verkeerd.

Maandag Zolder! En het wordt lekker weer!! *D *D
 
Goede avond dames en heren,

Ik wilde me toch ook maar even melden in dit topic.

Ik zal me even kort voorstellen:

Ik ben Dennis en woonachtig in de buurt van Roosendaal.
Ik ben begonnen met motorrijden op mn 21e en kocht als eerste motor een CBrR600F2 van '92.
Hele fijne fiets, veel ervaring mee opgedaan en hoop lol mee gehad.

Na een jaar was de uitdaging er wel een beetje vanaf en wilde ik iets zwaarders, dus kocht ik een
R1 uit 2004. 2 jaar verder toch maar weer iets bij gekocht, want ik kreeg circuitkriebels en had niet zo'n zin om mn R1 plat te rijden.. Dit werd een CBR600F3, het vertrouwen van de F2, maar de pluspunten van de F3 zoals onder andere: de voorremmen en 5.0 inch achtervelg.

Mn R1 heb ik 4 jaar gereden en vorig jaar de deur uit gedaan wegens financiële redenen..

Nu rijd ik inmiddels al weer een paar jaar circuit met de F3 en het bevalt prima.
Dat was het wel weer zo'n beetje...

Leuk om hier wat ervaringen etc. uit te wisselen ;)
 
Goede avond dames en heren,

Ik wilde me toch ook maar even melden in dit topic.

Ik zal me even kort voorstellen:

Ik ben Dennis en woonachtig in de buurt van Roosendaal.
Ik ben begonnen met motorrijden op mn 21e en kocht als eerste motor een CBrR600F2 van '92.
Hele fijne fiets, veel ervaring mee opgedaan en hoop lol mee gehad.

Na een jaar was de uitdaging er wel een beetje vanaf en wilde ik iets zwaarders, dus kocht ik een
R1 uit 2004. 2 jaar verder toch maar weer iets bij gekocht, want ik kreeg circuitkriebels en had niet zo'n zin om mn R1 plat te rijden.. Dit werd een CBR600F3, het vertrouwen van de F2, maar de pluspunten van de F3 zoals onder andere: de voorremmen en 5.0 inch achtervelg.

Mn R1 heb ik 4 jaar gereden en vorig jaar de deur uit gedaan wegens financiële redenen..

Nu rijd ik inmiddels al weer een paar jaar circuit met de F3 en het bevalt prima.
Dat was het wel weer zo'n beetje...

Leuk om hier wat ervaringen etc. uit te wisselen ;)

:W ik zeg de F3 inruilen voor een SM :+

33p3m6u.jpg

2u5e2pf.jpg

2wom7us.jpg
 
Laatst bewerkt:
Volgende week zaterdag mag ik weer :)
08-06-2013 Zolder, minder snel..

Zit er sterk aan te denken om misschien volgende keer maar op snel in te schrijven..
Iemand enig idee bij welke rondetijden je een btje meekan in snel?
 
Volgens mij niet echt top weer gister... Heb je nog wel een droge sessie kunnen rijden? En wat voor tijden ongeveer?
Eerste 2 sessies waren droog, aanvang 3de sessie ging het regenen en heb ik enkele rondes gereden op de Diablo supercorsa banden. Daarna naar binnengekomen en hopen dat het droog werd. werd het niet dus naar regenbanden gegaan. Toen na 5 a 6 ronden in duikerssloot onderuit gegaan. Na reparaties in de pits nog even paar rondes gereden om te checken of cbr nog goed liep ect en daarna ingepakt en naar huis en pas toen we in de auto zaten werd het droog |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan