Racing on an old CBR600F: Part 8

waar hebben jullie trouwens je valdoppen zitten? en zou iemand daar een fototje van kunnen maken?

Zie hier, is wel een FS 2001. Het hangt er natuurlijk ook vanaf welke valblokken je neemt.

ja9hk9.jpg


2v1m34m.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteren dagje Zolder, was goed te doen!
Helaas waren er een paar Duitsers die hadden besloten elkaar les te gaan geven op het circuit...
Met n snelheid waar je je op straat nog voor zou schamen :(

Het weer was fantastisch, al met al toch nog lekker kunnen sturen ondanks het verkeer.
Best lap was een 1:55.06 in de 3e sessie. Meer zat er niet in die dag.
 
Gister een goede race dag gedraaid, bij de vrije training deed mijn transponder het helaas niet. Hele kwalificatie rond de 4de plek gereden en door een bijna crash in de laatste ronde kon ik de 4de plek net niet verzilveren.
Race 1 had ik een goede start en gelijk al een plek winst, in de eerste paar bochten wist ik achter Chris van Essen te komen en ik kon het tempo goed volgen. Door een crash van een sport water rijder voor ons kon ik Chris voorbij en reed ik stabiel op een 3de plek. De nummer 2 in de wedstrijd Cees Haan kreeg een zwarte vlag ivm een stukke uitlaat. Dus reed ik op een 2de plek. Ik kon het gat naar Robin Fick goed controleren zonder al teveel risico te nemen. +/- 8 rondes voor het einde werd ik op start finish ingehaald door een sport water rijder die 2 bochten later een schakelfout maakte, ik moest hier voor uitwijken en kwam ten val.. Zo snel mogelijk pakte ik mijn machine op en wilde ik weer verder, er was een stuk van mijn remhendel afgebroken en mijn schetsplaat was krom. Toen ik een paar bochten had gereden kwam ik tot de conclusie dat ik zo niet lekker kon remmen en moest ik helaas de pits in rijden. Zwaar balen vanuit een 2de plek gecrasht.
Race 2: voor de 2de race hebben we de machine weer klaar gezet en kon ik er weer voor gaan. Bij de start was ik een stuk slechter weg maar kon ik alsnog een plekje pakken, ik zat in een groep met +/- 7 rijders waarvan 4 sport water en 3 uit mijn eigen klasse.. de sport lucht. In het begin kon ik het goed bij houden, maar verder in de race kreeg ik steeds meer last van mijn hand, voet en schouder. Helaas kon ik het niet meer bijbenen en liep het groepje weg, halverwege de race kwam Robin mij ook voorbij en lag ik 5de. In de laatste 3 rondes zag ik dat het gat naar de 2 sport water rijders voor mij te overbruggen was en probeerde ik er naar toe te rijden. Het ging niet om de punten maar puur voor mijn eigen gevoel, in de 1ste bocht na startfinish kon ik de eerste van de 2 buitenom voorbij. In de laatste bochten combinatie kon ik ook de 2de rijder voorbij wat mij toch nog een goed gevoel over de 2de race gaf.
 
zo vandaag setje velgen en blok onderdelen opgehaald bij mijn nieuwe sponsor JL Parts, nu de bandjes er nog even omheen draaien en schijven er op schroeven.

Iemand nog een schijf voor achter liggen??
 
Zo de boel maar weer klaar gemaakt. Op naar Mettet de 21e , hopen dat de tor nu wel overeind blijft. Na Assen afgelopen Dinsdag ook op Zandvoort op mn bek gevallen :-(

Wie gaan er allemaal nog meer behalve Erik?
 
Ik ben 9 juni met Goof op Lelystad geweest :o
In de sport-groep, de snelste dáár van :+
Hele tijd best onwies gereden, en heel lekker _O-
4e sessie, eind rechte stuk.. ehmm... ja, ook daar haal je op Lelystad zelfs 210/220...
Remdruk, waar ben je :+
Bijpompen met de achterrem en gelukkig stond ik op tijd stil O-)
De originele remleidingen toch maar eens vervangen :')
Is wel wat anders als die miniatuur racer van me, maar wel onwijs lekker gereden :]
Schráááp op de cbr.. wie had dat ooit gedacht :+

Fotooootjes:

9050560583_e7fdf410e8_b.jpg

9052789628_cd3d21f47e_b.jpg

9052789086_9e06ce9a7d_b.jpg

9050558747_23424e47d6_b.jpg

9052788088_2ca10ae1be_b.jpg

9041071816_9c82a6901d_b.jpg
 
Leuke foto's Anna, maar 210-220 is wel veel hoor voor een 600f :P

Foto 4 is nice! :Y :Y
210 op de teller heb ik wel aangetikt, rechte stuk van lelystad is ruim 700m lang, en die bocht daarvoor kom je al met een redelijk hoeraatje uit.. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo de boel maar weer klaar gemaakt. Op naar Mettet de 21e , hopen dat de tor nu wel overeind blijft. Na Assen afgelopen Dinsdag ook op Zandvoort op mn bek gevallen :-(

Wie gaan er allemaal nog meer behalve Erik?
TOT VANAVOND!!!
Laser heeft 't perfect gedaan op Zolder btw... met killah géén geluidsprobleem (95db) dus HAPPY! :-)
 
Laatst bewerkt:
Trouwens hier nog iemand die een voorspatbord over heeft??? Nadat de 600 op Assen gecrashed was een nieuwe gemonteerd, maar die ging in Zandvoort gewoon stuk :(
Oh ja.....de scherprechter was de GP-Chicane :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan