Rijbewijs vandaag aangevraagd, spoed ja/nee?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tiehymo

MF'er
13 sep 2012
64
0
West-Friesland
Goedendag mijn lieve internetvriendjes en vriendinnetjes,

Gister heb ik mijn examen tot een goed einde gebracht en vandaag was het dus zover; het aanvragen van m'n rijbewijs bij het gemeentehuis. Ik gaf aan dat ik een spoedaanvraag wilde indienen maar de dame die mij hielp beweerde bij hoog en laag dat dit niet nodig was en dan ik onder de oude regeling val als het voor de 19de wordt aangevraagd.

Ik heb op dit forum en op andere fora gelezen dat het echt om de datum van afgifte gaat... Ik heb dus gewoon voor de zekerheid maar alsnog zo'n spoedaanvraag gedaan.


Is er al wat duidelijkheid? wat denken jullie... Was dit nodig?

even for the record; ik ben 18 dus ik zou dan 11kw moeten rijden. Do not want :)
 
Het gaat inderdaad om de datum van afgifte.

Aangezien ik nog steeds een papiertje heb in plaats van een pasje heb ik geen flauw idee hoelang het besluit tot afgifte tegenwoordig duurt.

Ik had de gok ook niet genomen :N
 
Laatst bewerkt:
dat zou volgens mij maximaal 5 werkdagen moeten duren? er zullen waarschijnlijk wat uitzonderingen zijn, maar 5 dagen is de standaard voor zover ik weet.
 
hartstikke goed gedaan, een paar slapeloze nachten zijn die 20 euro (of wat het ook mag wezen) besparing niet waard.

Bovendien zou het stom zijn om op iemand te vertrouwen die je totaal niet ken :)

Zal niet de eerste keer wezen dat ze een "foutje" maken :+
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad, datum van afgifte.
Volgens mij mag je het zo zien dat dat dus de datum wordt van het moment dat het pasje gedrukt wordt.

Stel je vraagt t dus in jouw geval op de 16de aan. Het kan tot 5 werkdagen duren bij een normale aanvraag.

Het is druk en je komt onderop de stapel en ze hebben de volle 5 werkdagen nodig om je pasje te vervaardigen. Dan kan t maar zo zijn dat de afgifte datum na de 19de ligt.

Goed dat je spoedaanvraag hebt gedaan. Als het straks toch niet zo is dan dat die miep achter de balie zegt dan zit jij met de ellende. Haar boeit het niet.
 
Meestal is het besluit tot afgifte de volgende dag al rond maar in jouw geval snap ik heel goed dat je een spoedaanvraag hebt gedaan. Stel dat het net even wat langer als normaal duurde...
 
Als u examen doet voor A(licht) vóór 19 januari 2013 gaat u dan tijdig naar de gemeente om het rijbewijs aan te vragen. Het moment waarop het besluit tot afgifte door de gemeente wordt genomen, is bepalend voor de vraag of u een rijbewijs met het oude model (A(licht)) krijgt of het nieuwe model (A2). Als het besluit tot afgifte is genomen vóór 19 januari 2013, krijgt u een rijbewijs met het oude model. Of u het rijbewijs dan
vervolgens pas na deze datum ophaalt, maakt geen verschil. U moet het rijbewijs wel binnen 3 maanden ophalen, want anders wordt het rijbewijs ongeldig.


bron: http://www.rijksoverheid.nl/onderwe...08/01/nieuwe-regels-voor-het-rijbewijs-a.html
 
Fully, Dit houdt dus in dat als ik via de normale manier m'n rijbewijs had aangevraagd en het een paar werkdagen zou duren, ik onder de nieuwe regeling val?


Bedankt voor de felicitaties trouwens :) wordt gewaardeerd.
 
Volgens mij is het als je het heb aangevraagd voor de 19de heb je gewoon 25 kw - 35 kw en krijg je automatisch het vol vermogen rijbewijs na 2 jaar.

Doe je het aanvragen erna, dan zit je aan het A2 rijbewijs en ben je verplicht om opnieuw AVD examen te doen als je voor vol vermogen wilt gaan

Dus mijn antwoord is: Nee
 
Datum van afgifte is gewoon de datum waarop je m aanvraagt, je had dus niet persé een spoedaanvraag hoeven doen. Ik snap wel dat het voor je gevoel toch net wat prettiger is ;)
 
Volgens mij is het als je het heb aangevraagd voor de 19de heb je gewoon 25 kw - 35 kw en krijg je automatisch het vol vermogen rijbewijs na 2 jaar.

Doe je het aanvragen erna, dan zit je aan het A2 rijbewijs en ben je verplicht om opnieuw AVD examen te doen als je voor vol vermogen wilt gaan

Dus mijn antwoord is: Nee

Als je de text boven mijn laatste bericht leest staat er toch echt wat anders :).


Naja, Ik zie het wel, ik kan als het goed is morgen m'n rijbewijs ophalen dus ik zal sowieso de oude regeling wel hebben. Hoop ik.

:P
 
Datum van afgifte is gewoon de datum waarop je m aanvraagt, je had dus niet persé een spoedaanvraag hoeven doen. Ik snap wel dat het voor je gevoel toch net wat prettiger is ;)
Is dat zo? Datum afgifte = datum aanvraag? als dat zo is heb ik zojuist een bericht geplaatst wat niet correct is.


Wat een gedoe allemaal met die regeling. tjonge jonge, |(
 
Fully, Dit houdt dus in dat als ik via de normale manier m'n rijbewijs had aangevraagd en het een paar werkdagen zou duren, ik onder de nieuwe regeling val?


Bedankt voor de felicitaties trouwens :) wordt gewaardeerd.

Wat maaa17 post komt in de buurt maar is nog beetje half.

Als je je rijbewijs had aangevraagd op de normale manier en het besluit van afgifte ligt na 19 januari dan krijg je rijbewijs A2 omdat je wel bent geslaagd voor je examen voor 19 januari. Dit houd in dat je een motor mag besturen die max 35 kw/ 0.2kw per kg en niet van een motor is afgeleid die meer als 70kw origineel vermogen heeft.

Na 2 jaar mag je niet automatisch vol vermogen rijden maar moet je hiervoor een examen doen.

Het besluit van afgifte voor je rijbewijs ligt nu voor 19 januari wat betekend dat je in de ''oude'' regeling valt en bevoegd bent om een motor te besturen met max. 25 kw zonder een restrictie van het originele vermogen. Je mag vanaf 19 januari met dit rijbewijs ook een motor besturen met max. 35kw maar, deze moet dan wel aan de bovengenoemde eisen voldoen wat betreft het maximale en afgeleide vermogen.

Na 2 jaar krijg je automatisch je vol vermogen rijbewijs zonder hier een examen voor te doen. De datum waarop je vol vermogen rijbewijs ingaat staat ook al vermeld op je pasje.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is. Als je nog vragen hebt moet je ook maar eens de openingspost van dit topic lezen : 11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

:]

EDIT: Super dat je geslaagd bent natuurlijk! Gefeliciteerd *O*
 
Laatst bewerkt:
Is dat zo? Datum afgifte = datum aanvraag? als dat zo is heb ik zojuist een bericht geplaatst wat niet correct is.


Wat een gedoe allemaal met die regeling. tjonge jonge, |(


BAM jonguh, morgen rijbewijs in huis *O* niets aan het handje. Ik had het risico ook niet genomen. Voor hetzelfde geld blijft de aanvraag ergens onder een bureau liggen of is de stekker van de computer niet aangesloten. Zul je net zien.
 
Wat maaa17 post komt in de buurt maar is nog beetje half.

Als je je rijbewijs had aangevraagd op de normale manier en het besluit van afgifte ligt na 19 januari dan krijg je rijbewijs A2 omdat je wel bent geslaagd voor je examen voor 19 januari. Dit houd in dat je een motor mag besturen die max 35 kw/ 0.2kw per kg en niet van een motor is afgeleid die meer als 70kw origineel vermogen heeft.

Na 2 jaar mag je niet automatisch vol vermogen rijden maar moet je hiervoor een examen doen.

Het besluit van afgifte voor je rijbewijs ligt nu voor 19 januari wat betekend dat je in de ''oude'' regeling valt en bevoegd bent om een motor te besturen met max. 25 kw zonder een restrictie van het originele vermogen. Je mag vanaf 19 januari met dit rijbewijs ook een motor besturen met max. 35kw maar, deze moet dan wel aan de bovengenoemde eisen voldoen wat betreft het maximale en afgeleide vermogen.

Na 2 jaar krijg je automatisch je vol vermogen rijbewijs zonder hier een examen voor te doen. De datum waarop je vol vermogen rijbewijs ingaat staat ook al vermeld op je pasje.

Hoop dat het een beetje duidelijk voor je is. Als je nog vragen hebt moet je ook maar eens de openingspost van dit topic lezen : 11, 25, 35 kw, alle vragen en bronnen

:]

EDIT: Super dat je geslaagd bent natuurlijk! Gefeliciteerd *O*



Kiijjjjjjk eens an, dat beantwoord al mijn vragen! Hartstikke bedankt! M'n eerste motort gaat een CBR600Fje worden. Ik zal kijken of deze 35 of 25 gaat worden.
moet ook nog een pak en helm och man. Het gaat weer hard met het geld.

:}


Super dat je even de tijd hebt genomen om te reageren.
 
Laatst bewerkt:
Kiijjjjjjk eens an, dat beantwoord al mijn vragen! Hartstikke bedankt! M'n eerste motort gaat een CBR600Fje worden. Ik zal kijken of deze 35 of 25 gaat worden.
moet ook nog een pak en helm och man. Het gaat weer hard met het geld.

:}


Super dat je even de tijd hebt genomen om te reageren.

Geen probleem! *D

Meteen een goede keuze qua motor gemaakt haha, wordt dan wel 25kw want hij zit boven de 70kw.. Maar dat mag de pret niet drukken toch?
 
Kiijjjjjjk eens an, dat beantwoord al mijn vragen! Hartstikke bedankt! M'n eerste motort gaat een CBR600Fje worden. Ik zal kijken of deze 35 of 25 gaat worden.
moet ook nog een pak en helm och man. Het gaat weer hard met het geld.

:}


Super dat je even de tijd hebt genomen om te reageren.

welk fje gaat het worden nieuwe oudere ?
en nog proficiat natuurlijk *O* !
 
Proficiat! En lijkt me een slimme beslissing om een spoedaanvraag te doen.

Het kan snel gaan maar ook langzaam. bij mij was het 1-7 examen gedaan, 1-7 langs het gemeentehuis en 2-7 als afgiftedatum.

3-7 had ik het pasje in m'n handen en dat zonder spoedaanvraag.
 
Ik heb mijn pasje maandag aangevraagd en woensdag opgehaald zonder spoed. Op mijn pasje staat de datum dat ik het heb aangevraagd: 14.01.2013 (maandag). Geen spoed nodig! Tevens controleer je de blaadje die je ondertekent (daar staat op welke categorie je krijgt). Hou die 20 euro lekker in je zak en gebruik het voor je benzine tijdens je eerste rit ;)

De kippen hierzo kopiëren elkaar zonder dat iets van zaken afweten.
 
Laatst bewerkt:
Het is zelfs zo dat veel gemeenten (Sowieso Den Bosch) besloten hebben om iedereen die binnenkomt op de 19de (zelfs na een bepaalde tijd dat het loket eigenlijk dicht is) toch die mensen te helpen, om hun rijbewijs oude stijl te kunnen aanvragen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan