Motorrijles: Kletsen over lessen #7 'Loopt de rem nou aan.?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn instructeur wist me vorige week te vertellen dat het aanvraag systeem van het CBR tijdelijk plat ligt om de nieuwe categorieën er gebruiksvriendelijker in te verwerken. Geen idee of het waar is, maarja...

*EDITJE* Net even het CBR gebeld omdat ik het toch een vaag verhaal vond. Het CBR zelf weet van niks, dus vraag me af met wat voor lokale storing mijn rijschool dan te maken heeft... Lekker voor het vertrouwen in de rijschool dit. :(

Inderdaad, heeft je rijschool wel al een 125cc om af te rijden? of gebruik je je eigen motor om af te rijden?
 
Heb ik geen last van, ik mag gewoon zware klasse afrijden. Het verhaal was dat AVB en AVD aanvragen voor alle klasses eruit lagen.

Ik ga er maar vanuit dat het om een misverstandje gaat.

*EDIT* Inderdaad een misverstand/miscommunicatie, niks aan 't handje. :)
 
Laatst bewerkt:
In de VS. Daar is rijles niet verplicht, maar krijg je een "learners permit", een oefenrijbewijs, waarmee je zelf in het verkeer mag oefenen voordat je examen doet. Je doet examen op je eigen motor, zonder instructeur, met de examinator. ABV kun je doen, maar is niet verplicht. En het examen stelt niks voor, ik heb in Californie mijn auto-rijbewijs gehaald, twee blokjes rond de DHV (CBR) en dat was het. De theorie doe je staande aan de balie, als je zakt krijg je gelijk een nieuw vragenformulier voor nieuwe kansen.

Vandaar dat Amerikanen in het algemeen niet kunnen rijden.

Jemis wat een soepele benoening. Dus eigenlijk ben je met zo al meteen motorrijder door enkel motor te willen gaan rijden? Je brommercertificaat halen is hier lastiger lijkt het wel.

Sowieso nemen ze het daar in de VS niet zo nauw met verkeersveiligheid, als ik soms op tv zien hoeveel Bikers daar rijden in een T-shirt, en vaak zonder helm!

Hoe komt het dat je in de VS je papiertje haalde? Woonde je, of woon je daar nog?
 
Vandaag de laatste les voor mijn AVB gehad. Kon beter, maar bij het oefenexamen was ik wel geslaagd, en de losse oefeningen heb ik allemaal als laatste 100% goed gedaan. Morgen niet meer oefenen, maar daar alles mondeling even bespreken, en dan zie ik het wel.
Omdat ik morgen even geen vervoer heb naar de rijschool, haalt de instructeur me thuis op om dan bij hem de motor op te halen, fijn!

En @labzwans; dat zijn mijn instructeur mij ook, maar dat duurde maar tot 8 januari of zo, toen kon er weer ingepland worden. Overigens was eerst de eerste mogelijkheid 21/2 en 3 weken terug kwam ie ineens dat morgen ook bijgepland was.

Zenuwen beginnen nu op te komen, ook omdat ik net privé wat minder nieuws kreeg. En morgenavond op vakantie, het word dus wat...
 
Laatst bewerkt:
Ik had vandaag weer eens een les. Mijn instructeur zei dat er na 19 januari nog geen verse motorleerlingen zich hebben aangemeld! Die heb t aanzienlijk rustiger nu!

Hier wel nieuwe aanmeldingen, maar geen jonge mensen, wat meer ouderen. Sowieso heeft deze rijschool wat meer oudere leerlingen! Dwz 25+ :+
 
Jemis wat een soepele benoening. Dus eigenlijk ben je met zo al meteen motorrijder door enkel motor te willen gaan rijden? Je brommercertificaat halen is hier lastiger lijkt het wel.

Sowieso nemen ze het daar in de VS niet zo nauw met verkeersveiligheid, als ik soms op tv zien hoeveel Bikers daar rijden in een T-shirt, en vaak zonder helm!

Hoe komt het dat je in de VS je papiertje haalde? Woonde je, of woon je daar nog?

Dat heb je in Engeland ook.

Je krijgt een L op je motor / auto geplakt, daarna heb je 10 jaar de tijd om je rijbewijs te halen en mag je gewoon rond rijden.
 
Vandaag de laatste les voor mijn AVB gehad. Kon beter, maar bij het oefenexamen was ik wel geslaagd, en de losse oefeningen heb ik allemaal als laatste 100% goed gedaan. Morgen niet meer oefenen, maar daar alles mondeling even bespreken, en dan zie ik het wel.
Omdat ik morgen even geen vervoer heb naar de rijschool, haalt de instructeur me thuis op om dan bij hem de motor op te halen, fijn!

En @labzwans; dat zijn mijn instructeur mij ook, maar dat duurde maar tot 8 januari of zo, toen kon er weer ingepland worden. Overigens was eerst de eerste mogelijkheid 21/2 en 3 weken terug kwam ie ineens dat morgen ook bijgepland was.

Zenuwen beginnen nu op te komen, ook omdat ik net privé wat minder nieuws kreeg. En morgenavond op vakantie, het word dus wat...

Ik steek vanavond een kaarsje voor je aan, en jij gaat morgen gewoon als een speer die oefeningen rijden. Je kan het!
 
En de AVB is in the pocket! Zenuwen waren nogal aanwezig. Uitwijk 2 x moeten doen omdat ik de eerste keer het gas te vroeg losliet, snelle slalom 2x gedaan omdat ik de eerste keer ietsje te rustig aankwam, en de langzame slalom verpest, maar uiteindelijk dus maar 1 fout! Gek genoeg bij dé oefening die normaal altijd goed gaat.. Maar ja, ik heb het!
 
En de AVB is in the pocket! Zenuwen waren nogal aanwezig. Uitwijk 2 x moeten doen omdat ik de eerste keer het gas te vroeg losliet, snelle slalom 2x gedaan omdat ik de eerste keer ietsje te rustig aankwam, en de langzame slalom verpest, maar uiteindelijk dus maar 1 fout! Gek genoeg bij dé oefening die normaal altijd goed gaat.. Maar ja, ik heb het!

Super! Gefeliciteerd *O*
 
En de AVB is in the pocket! Zenuwen waren nogal aanwezig. Uitwijk 2 x moeten doen omdat ik de eerste keer het gas te vroeg losliet, snelle slalom 2x gedaan omdat ik de eerste keer ietsje te rustig aankwam, en de langzame slalom verpest, maar uiteindelijk dus maar 1 fout! Gek genoeg bij dé oefening die normaal altijd goed gaat.. Maar ja, ik heb het!


*O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

En nu op naar het roze pasje!
 
En de AVB is in the pocket! Zenuwen waren nogal aanwezig. Uitwijk 2 x moeten doen omdat ik de eerste keer het gas te vroeg losliet, snelle slalom 2x gedaan omdat ik de eerste keer ietsje te rustig aankwam, en de langzame slalom verpest, maar uiteindelijk dus maar 1 fout! Gek genoeg bij dé oefening die normaal altijd goed gaat.. Maar ja, ik heb het!
Goed gedaan, concratz!

De langzame ach...wanneer doe je die nou in praktijk..in praktijk zet je net zo makkelijk een voet aan de grond.

Ik had hem ook niet gehaald op mijn AVB, maar bij mij ging hij ook op de trainingen nooit geweldig.

Nu de laatste test nog! succes
 
Goed gedaan, concratz!

De langzame ach...wanneer doe je die nou in praktijk..in praktijk zet je net zo makkelijk een voet aan de grond.

Ik had hem ook niet gehaald op mijn AVB, maar bij mij ging hij ook op de trainingen nooit geweldig.

Nu de laatste test nog! succes

Als je zelf een tijd je eigen motor heb dan is die oefening niet eens meer moeilijk. Met de tijd krijg je gwn meer controle over je motor. Ik kon hem bij het oefenen ook niet. Deed ik AVB deed ik hem toevallig in 1x goed xD. (was echt geluk)
 
Gefeliciteerd Djeez *O*

Nu hopen dat het wat minder koud wordt, dat maakt het wat leuker om te rijden :)

Mijn les van vanmorgen is dus niet doorgegaan -O- Het was op bepaalde plekken in Leiden nog glad om 09:00. Dus voor niets vroeg m'n bed uit, was al onderweg naar de rijschool B|

Nu is de les verschoven naar maandag 13:00. maar het is weer afwachten of het examen en misschien zelfs mijn examen op dinsdag wel doorgaan i.v.m de sneeuwvoorspellingen op maandag en dinsdag :X (excuses voor het gebrek aan interpuncties :') )
 
En de AVB is in the pocket! Zenuwen waren nogal aanwezig. Uitwijk 2 x moeten doen omdat ik de eerste keer het gas te vroeg losliet, snelle slalom 2x gedaan omdat ik de eerste keer ietsje te rustig aankwam, en de langzame slalom verpest, maar uiteindelijk dus maar 1 fout! Gek genoeg bij dé oefening die normaal altijd goed gaat.. Maar ja, ik heb het!


Super!!, Gefeliciteerd :) *O*
 
Haha, begin 2014 (januari) wordt ik al 20 ^^, dus dat is mooi 1 jaar eerder dan.
Maar mag ik na 2 jaar op een A2 rijden dan ook op een A onbeperkt? of moet ik dan wachten tot ik 24 ben.

Edit: zie net dat je dan ook opnieuw voertuigbeheersing + theorie moet doen..
Dan wacht ik nog liever 1 jaartje en kachel ik een jaartje langer rond op m'n 125cc
Scheelt weer theorie + voertuigbeheersing
 
Laatst bewerkt:
en toch vind ik dat raar.

Een examen verkeersdeelneming zal toch niet zoveel anders zijn op een zwaardere motor, lijkt me. Terwijl het voor de voertuigbeheersing het wel degelijk verschil maakt.
 
Hoe komt het dat je in de VS je papiertje haalde? Woonde je, of woon je daar nog?
Ik heb daar kort gewoond, en ik hoewel mijn Nederlandse rijbewijs daar gewoon geldig is, vond ik het handig om een "gewoon" rijbewijs te halen, want iedereen identificeert zich met z'n rijbewijs, en zo'n roze pasje kennen ze dan niet. Het scheelt ook gedoe als je wordt aangehouden en zo. Het is nu verlopen maar als ik daar weer zou gaan wonen kan ik het denk ik zo weer verlengen.
 
en toch vind ik dat raar.

Een examen verkeersdeelneming zal toch niet zoveel anders zijn op een zwaardere motor, lijkt me. Terwijl het voor de voertuigbeheersing het wel degelijk verschil maakt.

Tja hoe en waarmee die gasten soms denken is mij nog een raadsel :/
 
En ook ik ben hopelijk vanaf 2 april ex lesser, eerste poging (en hopelijke laatste) AVD!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan