Motorrijles: Kletsen over lessen #7 'Loopt de rem nou aan.?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Echt, ik dacht dat het redelijk vanzelfsprekend was dat je altijd bij dezelfde instructeur lest.. En bij mijn rijschool ook vaak met dezelfde medelesser, als ik al een medelesser had... :P Later wel is iemand anders als tweede lesser gehad, maar dat was maar een paar keer... :P
 
bij m'n 2e rijschool altijd dezelfde instructeur gehad en ook altijd privé-les eigenlijk... Hooguit de eerste 10 minuten dat hij met de auto nog ff iemand weg moest brengen...
 
Bij mij eigenlijk altijd in de regen... Geloof 1x les gehad met hem in de auto... De rest altijd op de motor... :)
 
Bij mij eigenlijk altijd in de regen... Geloof 1x les gehad met hem in de auto... De rest altijd op de motor... :)

Weet eigenlijk ook niet eens of hij wel een 2e motor thuis had op dit moment... Kan ook zijn dat ie 'em uitgeleend had aan een andere rijschool...

Naja, het is goed gekomen.. :)
 
Jij reed op zijn motor met lessen oid? Of hoe bedoel je dat, over die 2e motor?

Was maar een klein rijschooltje, en haalden altijd aan het begin van de les bij hem thuis de lesmotor op... Ben er niet zeker van of hij nog een tweede motor had, zijnde danwel een lesmotor, danwel een eigen motor.. ;)
 
Ergens wel jammer dat ik klaar ben met lessen... Mis het motorrijden... :S

Ik ook, maar dat komt doordat er sneeuw ligt :+

Maare, ik vind het ook wel jammer hoor, vond het toch altijd leuk en was ook altijd wel gezellig... :)

Ach, kreeg al een whatsappje van mijn instructeur of ik meewilde naar de motorbeurs :)
 
En allemaal aanmelden voor de voorjaarsrit als je geslaagd bent natuurlijk. :Y Zag dat jij ook mee ging toch Simon? Vorige keer was ook geslaagd dus moet goed komen :]
 
En allemaal aanmelden voor de voorjaarsrit als je geslaagd bent natuurlijk. :Y Zag dat jij ook mee ging toch Simon? Vorige keer was ook geslaagd dus moet goed komen :]

Als het effe kan, ben ik uiteraard van de partij! Vorige ritje was leuk, en het schoolreisje in oktober was ook heel leuk! :]
 
Miljaar het was koud... Alle oefeningen gingen super, en of ik soms 8/2 al pionnen examen wilde doen... Helaas vertrek ik die avond naar Oostenrijk.. Teveel aan de kop dan, dus maar even niet doen.
Wel pijn gehad aan mijn handen erop t laatst aan de voeten... Maar, als t goed is morgen weer
Ik heb één vaste instructeur (is ook maar eenmanszaak) en hij is altijd op de motor mee. Ook les ik altijd alleen. Had toenstraks echt voor het eerst geen zin meer. Maar ff doorgezet en toen mijn handen weer warm warm waren had ik weer fun!
 
Miljaar het was koud... Alle oefeningen gingen super, en of ik soms 8/2 al pionnen examen wilde doen... Helaas vertrek ik die avond naar Oostenrijk.. Teveel aan de kop dan, dus maar even niet doen.
Wel pijn gehad aan mijn handen erop t laatst aan de voeten... Maar, als t goed is morgen weer
Ik heb één vaste instructeur (is ook maar eenmanszaak) en hij is altijd op de motor mee. Ook les ik altijd alleen. Had toenstraks echt voor het eerst geen zin meer. Maar ff doorgezet en toen mijn handen weer warm warm waren had ik weer fun!

Nice, ook gewoon lekker door blijven gaan... :)

Die kou gaat vanzelf weer weg en maakt dan plaats voor een heerlijke vrijheid en een zomers windje door je helm.. :)
 
En allemaal aanmelden voor de voorjaarsrit als je geslaagd bent natuurlijk. :Y Zag dat jij ook mee ging toch Simon? Vorige keer was ook geslaagd dus moet goed komen :]

Je bedoelt die van 21 april? Dan kan ik helaas niet...
Zit al wel te kijken naar de newbie wegkwijtrit van 7 april, die klinkt ook wel gezellig ;)
 
Heren en dames motorrijders,

Even een vraagje.
Ik heb vandaag mail gehad van mijn instructeur dat er nog niet A1 examen bij hun gedaan kan worden, en dat ik daarvoor ook eerst opnieuw AVB moet halen.

Ben nu 2 keer gezakt en kon niet meer binnen de oude regeling vallen.
Daar heb ik nu onderhand wel vrede mee, maar na vandaag dat mailtje te hebben ontvangen niet echt meer...

Ben momenteel 20 jaar, augustus wordt ik 21.
Heb m'n theorie en AVB natuurlijk al, deze lopen rond september dit jaar af.

Mijn vraag aan jullie dus, wat wijsheid is, of tenminste, wat jullie zouden doen in mijn geval.

- Andere rijschool zoeken die wel A1 motoren heeft en dus examen hiervoor doen. (eventueel opnieuw AVB doen, iemand die weet of dit ook echt moet?)

- Of wachten tot m'n 24e en dan alles overnieuw halen.

Heb het forum al doorgespit, ook in het 11 kw forum enzovoort, maar wordt er allemaal niet echt veel wijzer van.
Ook op de CBR site niet, omdat het hier alleen gaat over hoe de nieuwe regels zijn en wat je hiermee mag rijden, maar nog niet dieper erop ingegaan hoe dit allemaal in zijn werk gaat.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!
 
Laatst bewerkt:
Sowieso eerst eens doorzoeken of dat dit aan je rijschool ligt of dat andere rijscholen (en/of CBR) ook vertellen dat je opnieuw AVB moet doen...

Ik zou daarna pas echt een beslissing maken en die behoorlijk baseren op de uitkomst van bovenstaande...

Succes iig!

Edit: na je edit vooral de volgende tip: bel het CBR eens op... zij horen het te weten.. ;)
 
Laatst bewerkt:
Sowieso andere rijschool, dit is gepruts.. Ik zou voor een rijschool gaan die motorrijden hoog op de prioriteitenlijst heeft staan en dus zorgt dat de zaakjes op orde zijn (ze zouden al een tijdje moeten weten dat er veranderingen aankomen)

Wachten tot je 24e is ook een optie, ligt er vooral aan hoe graag je wilt motorrijden denk ik.

Je hebt op zich de skills wel opgebouwd nu, dus ik zou gewoon doorzetten. (je hebt ook al geinvesteerd) Als je nu 3 jaar later begint, dan moet je weer helemaal opnieuw beginnen.

Kan me wel voorstellen dat het frustrerend is..
 
Laatst bewerkt:
Dus als je net voertuigbeheersing gehaald hebt op een 25kw..
Moet je het dan nogmaals over doen op een 11kw motor? of mag je gewoon meteen op verkeersdeelname met je 11kw motor?
 
Dus als je net voertuigbeheersing gehaald hebt op een 25kw..
Moet je het dan nogmaals over doen op een 11kw motor? of mag je gewoon meteen op verkeersdeelname met je 11kw motor?

Dat was mijn vraag dus ook eigenlijk :9
Ik zal wel even een mailtje sturen en als ik antwoord heb post ik het hier wel even ;)

EDIT: zoek en gij zult vinden op de pagina van het CBR: Stel een vraag:


Ik ben vóór 19 januari 2013 geslaagd voor mijn AVB-examen (beperkt / onbeperkt). Word ik na 19 januari 2013 hiermee toegelaten tot het praktijkexamen AVD?


Het CBR heeft alles in het werk gesteld om iedereen die dat wilde nog voor de ingang van de Derde Europese Rijbewijsrichtlijn het AVD-examen ‘oude stijl’ af te laten leggen. Jammer genoeg zorgde het winterweer de laatste week voor het uitstellen van examens. Die beslissing wordt niet licht genomen. Het CBR is namelijk verantwoordelijk voor de veiligheid van de kandidaten tijdens het examen. Daarom is alles in het werk gesteld om de AVD-examens, waar mogelijk, zo veel mogelijk door te laten gaan. Helaas is er toch een groep kandidaten die geen examen meer kon doen en nu onder de nieuwe regeling valt. Een overgangsregeling is er niet omdat het ministerie van Infrastructuur en Milieu, onze opdrachtgever, dit niet mogelijk achtte onder de Europese regels.

Hoe zit het nu met de rechten van die kandidaten? Het uitgangspunt (in de wetgeving) is en blijft dat een behaald examen voertuigbeheersing (AVB) een jaar geldig is.

– Een kandidaat die na 19 januari 2013 AVD-examen doet en op de examendatum jonger dan 24 jaar is, wordt met het behaalde AVB-examen toegelaten tot het AVD-examen categorie A1. Voorwaarde is dat de geldigheidsduur van het AVB-examen niet is verstreken. Het maakt niet uit of het behaalde AVB-examen behoort tot de categorie beperkt of onbeperkt.

– Is de kandidaat na 19 januari 2013 op de dag van het examen AVD categorie A 24 jaar of ouder en is de geldigheidsduur van één jaar van het AVB-resultaat niet verstreken, dan wordt hij tot het AVD-examen categorie A toegelaten. Voorwaarde is dat het behaalde AVB-examen een AVB onbeperkt is. Betreft het een AVB-beperkt, dan wordt ook de kandidaat van 24 jaar en ouder hiermee slechts toegelaten tot het AVD-A1 examen.
 
Laatst bewerkt:
Pffft.. ben ik ff opgelucht ^^.. ik hoef alleen nog maar verkeersdeelname dus..
MOOI! erg bedankt voor de duidelijke uitleg Greydust!..
Was al ff bang dat ik op mijn YZF R 125 AVB moest doen.. da ding heeft de draaicirckel van een vliegtuig O_o
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan