Motorrijles: Kletsen over lessen #7 'Loopt de rem nou aan.?'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zeg niks.......
Al gebeurde het mij bij het oprijden van de oprit toen ik schrok omdat de auto van de instructeur wat ver naar achteren stond....
 
Aangezien het tijdens een les/training gebeurd wil ik jullie deze ook niet onthouden.

Ik vind hem komisch, gewoon ff volop de voorrem in knijpen. :9

Zoiets lomps had ik ook is een keer tijdens mijn AVB lessen :$ Ik wilde omdraaien om een aanloop te nemen voor de uitwijkoefening of iets dergelijks en om wat voor reden dan ook dacht ik 'oei dit gaat niet goed komen' en remde ik mezelf met de voorrem onderuit :/

maar je kan het ook positief zien; beter op de motor van de rijschool dan eentje waar jezelf maanden/jaren/decennia voor hebt gespaard ;). Neemt overigens niet weg dat ik me wel een beetje schaamde voor die blunder :$
 
Ja dat is het.. je kan jezelf dan wel voor de kop slaan als je zo'n fout maakt. Maar goed, je bent bij een rijschool om te leren.

Zo was ik een echte held in het draaien van acht-jes. Zo vaak dat ik de motor bij die oefening plat heb gelegd.. :X Op een gegeven moment maar gestopt met tellen.

Gelukkig kreeg ik em toen niet op me examen :9
 
Zag ik deze week een vet filmpje over.. dat je als motorrijder gewoon moeilijker in te schatten bent.

[url =
]

Ik vind dat een beetje een onzin filmpje. Dat een motorrijder op het laatste moment ineens groter wordt heeft niets met de motor te maken, dat is met elk object en dus ook auto's. Verder slaat de niet bewegende achtergrond ook nergens op, want als de achtergrond stilstaat dan ben je al op een 'collision course' (wordt ook veel gebruikt op zee om botsingen te vermijden), en dan is een smidsy dus niet 'likely' maar is het dus gewoon al te laat.

Desondanks is het slalommen over de weg wel een handige tip.
 
Ik vind dat een beetje een onzin filmpje.

dat mag

Dat een motorrijder op het laatste moment ineens groter wordt heeft niets met de motor te maken, dat is met elk object en dus ook auto's.

Ik hoorde ergens dat mensen (maar ook dieren) beter in staat zijn om horizontaal georienteerde objecten en bewegingen in te schatten dan verticale. (genetisch gezien zijn we daar beter op aangepast, omdat de aarde zich over het algemeen horizontaal ontvouwt) Aangezien een motorrijder hoger is dan breed, zal zijn vergroting zich vooral in de verticale richting ontvouwen. Daarom valt ie minder snel op.

Verder slaat de niet bewegende achtergrond ook nergens op, want als de achtergrond stilstaat dan ben je al op een 'collision course' (wordt ook veel gebruikt op zee om botsingen te vermijden), en dan is een smidsy dus niet 'likely' maar is het dus gewoon al te laat.

Desondanks is het slalommen over de weg wel een handige tip.

Volgens mij heeft collision course niets te maken met de bewegende achtergrond. (in dit filmpje)
Wat ze bedoelen te zeggen is dat als de achtergrond achter de auto beweegt, dat vanuit het perspectief van de auto, de achtergrond achter jou ook lijkt te bewegen. Doordat jij eruit ziet als een object dat voor een achtergrond langs beweegt, val je meer op. Als de auto stilstaat tov de achtergrond, dan sta jij ook stil tov jouw achtergrond. (vanuit de auto gezien) Dan kun je er vanuit gaan dat jij minder opvalt, en er dus een hogere kans is dat je van je spreekwoordelijke sokken gereden valt.

Zolang je slalomt maakt het niets uit of je het gelooft :)
 
Vrijdag nog een lesje en dan dinsdag opnieuw het voor avd examen.

Maar wat ging de les gister slecht -O- M'n instructeur was er nogal somber over :j
Terwijl de les zaterdag redelijk goed ging, maar gister had ik 1 op 1 les dus worden alle fouten dubbel goed bekeken.

We zien wel hoe het afloopt, ik ga me er niet meer dagen van tevoren druk om maken :N
Het is hopen op een goede dag, moet om 08:45 rijden dus heerlijk in de spits -O-
 
Vrijdag nog een lesje en dan dinsdag opnieuw het voor avd examen.

Maar wat ging de les gister slecht -O- M'n instructeur was er nogal somber over :j
Terwijl de les zaterdag redelijk goed ging, maar gister had ik 1 op 1 les dus worden alle fouten dubbel goed bekeken.

We zien wel hoe het afloopt, ik ga me er niet meer dagen van tevoren druk om maken :N
Het is hopen op een goede dag, moet om 08:45 rijden dus heerlijk in de spits -O-

"Een slechte generale is een goeie premiere" word wel is gezegd ;)

Niet te druk maken inderdaad.
 
Vrijdag nog een lesje en dan dinsdag opnieuw het voor avd examen.

Maar wat ging de les gister slecht -O- M'n instructeur was er nogal somber over :j
Terwijl de les zaterdag redelijk goed ging, maar gister had ik 1 op 1 les dus worden alle fouten dubbel goed bekeken.

We zien wel hoe het afloopt, ik ga me er niet meer dagen van tevoren druk om maken :N
Het is hopen op een goede dag, moet om 08:45 rijden dus heerlijk in de spits -O-

Komt wel goed, je zou niet opmogen als je het niet kon.

Ik mag morgen nog een lesje en vrijdag AVB. Heb iets tegen de zenuwen. Nu moet die misselijke sneeuw nog wegblijven!
 
Komt wel goed, je zou niet opmogen als je het niet kon.

Ik mag morgen nog een lesje en vrijdag AVB. Heb iets tegen de zenuwen. Nu moet die misselijke sneeuw nog wegblijven!

Succes met jouw examen, AVB is easy dus vooral ook veel plezier vrijdag.

Heeft iemand anders trouwens ook soms het gevoel dat een les met een bepaalde instructeur beter gaat? Ik zit bij een rijschool waar vader en zoon samen werken. en vaak vind in de lessen waarbij de zoon les geeft leuker/beter gaan. Komt natuurlijk omdat we praktisch leeftijdgenoten zijn.

Voor alle 11 kwatters, oneindig veel succes op die dingen -O-
 
Vrijdag nog een lesje en dan dinsdag opnieuw het voor avd examen.

Maar wat ging de les gister slecht -O- M'n instructeur was er nogal somber over :j
Terwijl de les zaterdag redelijk goed ging, maar gister had ik 1 op 1 les dus worden alle fouten dubbel goed bekeken.

We zien wel hoe het afloopt, ik ga me er niet meer dagen van tevoren druk om maken :N
Het is hopen op een goede dag, moet om 08:45 rijden dus heerlijk in de spits -O-

Niet druk maken, heeft toch geen zin .. Gewoon op die motor stappen en de rit van je leven rijden. En vooral natuurlijk genieten van de rit 8-)

Success, het komt vast goed! :]
 
Aangezien het tijdens een les/training gebeurd wil ik jullie deze ook niet onthouden.

Ik vind hem komisch, gewoon ff volop de voorrem in knijpen. :9


In welk land is dit. Ik was benieuwd vanwege de manier van lesgeven. Met een stuk of 4 tegelijk op het oefenterrein. Leuke motors ook. Ziet er wat gedateerd uit.

De dame oogst erg onzeker ook. Het leek of ze net aan een snelle slalom begonnen was en toen in paniek raakte.
 
Tijdens mijn AVB oefeningen heb ik 1 keer mijn motor plat gelegd tijdens de langzame slalom. Ook te hard op de voorrem gegaan. Wat had ik een grafhekel aan deze oefening.

Op mijn examen had ik hem ook niet gehaald, de rest gelukkig wel dus zodoende een voldoende!
 
In welk land is dit. Ik was benieuwd vanwege de manier van lesgeven. Met een stuk of 4 tegelijk op het oefenterrein. Leuke motors ook. Ziet er wat gedateerd uit.

De dame oogst erg onzeker ook. Het leek of ze net aan een snelle slalom begonnen was en toen in paniek raakte.


Staat er bij hoor.

Vancouver, Washington, USA. The worst part about this, is this woman already rides her own motorcycle illegally without her endorsement....

Was filming my girlfriend taking the endorsement test when I spotted this woman struggling.
 
Laatst bewerkt:
Grappig systeem, die "endorsements". Als je eenmaal een (auto-)rijbewijs hebt is het een kwestie van je AVB en theorie halen en je bent klaar. Afhankelijk van de staat zijn de eisen voor beide examens soms belachelijk laag en zijn de kosten voor de examens zo tussen de 5 en 30 EUR. :')

En toch moet ik zeggen dat ik blij ben met het Nederlandse systeem. Het kost me klauwen met geld omdat dit soort dingen wat extra tijd nodig hebben bij me, maar ik krijg vaardigheden mee die in het uiterste geval mijn leven kunnen redden. Sterker nog, ik vind zelfs dat ik door het motorrijden ook beter ben gaan autorijden... :$
 
Grappig systeem, die "endorsements". Als je eenmaal een (auto-)rijbewijs hebt is het een kwestie van je AVB en theorie halen en je bent klaar. Afhankelijk van de staat zijn de eisen voor beide examens soms belachelijk laag en zijn de kosten voor de examens zo tussen de 5 en 30 EUR. :')

En toch moet ik zeggen dat ik blij ben met het Nederlandse systeem. Het kost me klauwen met geld omdat dit soort dingen wat extra tijd nodig hebben bij me, maar ik krijg vaardigheden mee die in het uiterste geval mijn leven kunnen redden. Sterker nog, ik vind zelfs dat ik door het motorrijden ook beter ben gaan autorijden... :$

Klopt, ik rijdt ook beter in de auto sinds ik weer les heb, heb dan ook al bijna 18jr. mijn B. En ook ik merk dat ik tijd nodig heb bepaalde dingen onder de knie te krijgen, zou ik toevallig geslaagd zijn, was het niet altijd verstandig om in mijn buurt te rijden ;-)
 
In welk land is dit.


In de VS. Daar is rijles niet verplicht, maar krijg je een "learners permit", een oefenrijbewijs, waarmee je zelf in het verkeer mag oefenen voordat je examen doet. Je doet examen op je eigen motor, zonder instructeur, met de examinator. ABV kun je doen, maar is niet verplicht. En het examen stelt niks voor, ik heb in Californie mijn auto-rijbewijs gehaald, twee blokjes rond de DHV (CBR) en dat was het. De theorie doe je staande aan de balie, als je zakt krijg je gelijk een nieuw vragenformulier voor nieuwe kansen.

Vandaar dat Amerikanen in het algemeen niet kunnen rijden.
 
Ik moest eigenlijk 15 Januari op.. en ik heb nog steeds geen datum voor een her-examen doorgekregen..
Hoe zit dat bij jullie? vind het eigenlijk best lang duren... 3 weken onderhand, heeft het CBR het zo druk?
 
Laatst bewerkt:
Mijn instructeur wist me vorige week te vertellen dat het aanvraag systeem van het CBR tijdelijk plat ligt om de nieuwe categorieën er gebruiksvriendelijker in te verwerken. Geen idee of het waar is, maarja...

*Edit-van-het-EDITJE* Misverstandje/miscommunicatie. Niks aan 't handje!
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan