SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Yup, zelf die GSX verkopen is geen probleem. Scheelt me al € 1.000 !!!! En als ik 'm te koop zet doe ik dat eerst hier op het forum. Is al wat zekerder qua volk dat je over de vloer krijgt lijkt me.

Die dealer vind ik stug en slecht in zijn communicatie, ga binnenkort eens bij Goedhard proberen, hoor ik wel goede verhalen over. Ben echt wel geinteresseerd in een nieuwe motor maar dan moet het wel een beetje spannend gemaakt worden ;)

Trouwens die proefrit op de SV650 was een feestje. Rijdt erg makkelijk en fijn. En voldoende power voor alledag. Vond alleen zadel wat hard.
 
Yup, zelf die GSX verkopen is geen probleem. Scheelt me al € 1.000 !!!! En als ik 'm te koop zet doe ik dat eerst hier op het forum. Is al wat zekerder qua volk dat je over de vloer krijgt lijkt me.

Die dealer vind ik stug en slecht in zijn communicatie, ga binnenkort eens bij Goedhard proberen, hoor ik wel goede verhalen over. Ben echt wel geinteresseerd in een nieuwe motor maar dan moet het wel een beetje spannend gemaakt worden ;)

Trouwens die proefrit op de SV650 was een feestje. Rijdt erg makkelijk en fijn. En voldoende power voor alledag. Vond alleen zadel wat hard.

Volgens mij zijn de marges wel groot, maar wel brood voor de dealer. Dus ze gaan er niet heel veel op toegeven. Ze zullen meer verdienen aan extra's (ABS, Spiegels, opties etc.). Kleding etc ook veel meer. Ben wel benieuwd naar de vergelijking tussen '99, '03 en '16 versie van de SV, vooral met rijden. Lijkt me idd een leuke fiets.
 
Huh die OMA stond er!!
gaat niet zo best met ons topic. Vaker posten mannen!!
Bij deze mijn post.
Afgelopen week heerlijk in Luxemburg gekampeerd met mijn zoon en elke dag een stukkie gestuurd met de SV.
Inmiddels een andere uitlaatdemper (Rino Racing carbon oval) erop gezet.
De hoek die deze maakt is wat meer omhoog gericht. Misstaat 'm zeker niet.
(uitlaatsteun is nog even in de prototypeversie)



ter vergelijking nog de hoek die de originele einddemper voor de SV maakt.


zie dat mijn fiets toen wel schoner was . . .
 
Laatst bewerkt:
Kan ik iemand blij maken met wat SV onderdelen?

Tijdje geleden al gepost, maar ik heb nog wat onderdelen over en ze mogen allemaal weg in 1 koop:

http://link.marktplaats.nl/m1067247125

Als het kan niet via MF reageren aangezien ik daar afgelopen maand 2x heb gekeken (verhuizen enzo, kind, luiers enzo en motorrijden natuurlijk :P ) maar gewoon via MP en zeggen dat je van MF bent ;)
 
Die dealer vind ik stug en slecht in zijn communicatie, ga binnenkort eens bij Goedhard proberen, hoor ik wel goede verhalen over.

.


Welke dealer is dat dan. Wat goedhard betreft, daar hoor ik ook goede berichten over, en je kan er altijd uitgebreid proefrijden, op allerlei motoren. :Y
 
Welke dealer is dat dan. Wat goedhard betreft, daar hoor ik ook goede berichten over, en je kan er altijd uitgebreid proefrijden, op allerlei motoren. :Y

Misschien geeft mijn website een suggestie ;)
Ben trouwens bezig met een Shiver uit 2008 via particulier. Moet 'm nog even laten keuren maar als dat goed is dan gaat het die worden.
 
heeft iemand van jullie nog een 'fatsoenlijke' brandstoftank voor de eerste generatie SV650 (99-02) in de aanbieding?

Met fatsoenlijk bedoel ik
- een 'opknapper,' maar
- NIET lek,
- niet EXTREEM gedeukt
voor de bijbehorende prijs.

krassen of kleinere deukjes, zijn dus geen probleem.
Bij voorkeur inclusief de benzinekraan en de montagesteun ('scharnier') en de montagebusjes aan de voorkant van de tank.

reageren kan hier of via een PB, Thx
 
heeft iemand van jullie nog een 'fatsoenlijke' brandstoftank voor de eerste generatie SV650 (99-02) in de aanbieding?

Met fatsoenlijk bedoel ik
- een 'opknapper,' maar
- NIET lek,
- niet EXTREEM gedeukt
voor de bijbehorende prijs.

krassen of kleinere deukjes, zijn dus geen probleem.
Bij voorkeur inclusief de benzinekraan en de montagesteun ('scharnier') en de montagebusjes aan de voorkant van de tank.

reageren kan hier of via een PB, Thx
ik heb er eentje, maar daar zit wel de rest van een motor aan vast.... 55000km gelopen SV650N incl topkoffer :) is van vriendin maar die kan niet meer rijden ivm nekhernia
 
wat moet ie kosten?
Zit aan het kofferrek ook de steunen waar de zijtassen tegenaan komen te rusten?
fototje??
 
na Sportmax RoadSmart (k..banden, koop ik nooit meer), PilotPower 2CT (lekker), Sportmax SportSmart (of zoiets, ook lekker, maar cuppen vreemd) vandaag een setje PilotPower 3 rubbertjes laten omleggen. Ga zo nog de bandenspanning controleren en zonodig aanpassen en een stukkie doen om een eerste indruk te krijgen. Morgen mijn tweede wielsetje ophalen met K66 M&S banden. is pas voor over een paar maanden, maar leuk dat er nu ook iets voor doorrijders op de markt is. Ben ook héél benieuwd hoe dat zal rijden. En hoe snel ze zullen slijten . . . Ze zien er een beetje uit als circuit regenbanden, maar dan met af en toe een lamelletje op het loopvlak. Niet meer aan de zijkant (logisch), en iets van 6mm profiel. :9~
 
Bijgaand een plaatje van de nieuwe rubbertjes.
De PP3's kan iedereen zich wel wat bij voorstellen, maar de K66 M+S banden zijn wat minder gangbaar op een SV denk ik.
Waarschijnlijk kunnen de wielen met het setje banden dat zowiezo al heeft gewonnen in de categorie 'bruutst uitziende weg wegband' er over een maand of twee wel onder... Eerst nog even paar maandjes met de PP3's.
full
 
Deze vakantie in Duitsland en Frankrijk gereden :] . Eerste echte kilometers met mijn nieuwe voorpartij, bevalt geweldig!
Piepklein stukje footage:
 
Deze vakantie in Duitsland en Frankrijk gereden :] . Eerste echte kilometers met mijn nieuwe voorpartij, bevalt geweldig!
Piepklein stukje footage:

Wow :9~ :9~ volgens mij is de sv650 echt 1 van de beste bikes voor het korte bochtenwerk in Frankrijk :] Gaat lekker vlot allemaal maar ooit gevoel gehad dat je iets koppel/vermogen te kort kwam daar?
En heb je geen last van die navi zo ver naar rechts op t stuur?
 
Het blok van de SV is super vind ik. Heb niet het gevoel gehad dat ik iets te kort kwam, moest elke keer op m'n pa wachten :+.
De standaard vering is daarentegen totaal niet toereikend als je het mij vraagt, heb ook een dag op de SV van mijn moeder gereden die totaal standaard is, om te vergelijken. De bedoeling is zo slap dat een klein beetje remmen of gas bij geven veel te veel beweging veroorzaakt, niet fijn, zeker in een bocht.

Navigatie vond ik niet storend zo hoor :), anders dan dat zo'n ding sowieso afleidt..
 
Wat koste de nieuwe voorpartij ongeveer? en achter zit nog wel de originele demper+veer?
Wim is niet de enige die de boel heeft veranderd, iedereen die iets meer met een SV wilt dan dweilend door de bocht neemt de vering onder handen. Dat kun je zo gek maken als je wilt door er voorpoten van een andere motor in te zetten etc, maar je kunt het ook vrij 'normaal' dus betaalbaar houden.

Ik heb zelf een setje WP voorvorkveren in de originele voorpoten, en er vulbussen van 15 mm opgelegd, dus 15 mm meer veervoorspanning. Verder 15W vorkolie (20W kan ook nog, dikker is niet meer lekker), en de voorvork 30 mm door de kroonplaat gezet. Ik heb de veren gekregen, maar ik denk dat je voor 100 Euro klaar bent.

De originele achterveer is op zich beter dan de voorveren, maar heeft als grootste nadeel dat je de demping niet in kunt stellen. Ook dit kan zo gek als je het wilt. Als je de dagwaarde van je SV wilt besteden kom je op Ohlins, WP, KONI etc, ik heb voor iets uit het B-segment, (net iets minder mooi maar daardoor wel veel betaalbaarder en tòch een flinke verbetering) Hagon gekozen. YSS heeft ook mooi spul in het B segment, en ben ik op mijn andere motor tevreden over. 375 Euro voor een demper met instelbare veervoorspanning en demping. In- en uitgaande demping wel gekoppeld, niet apart verstelbaar, maar voldoet goed. Achter ook 35 mm hoger gezet dmv korter dogbones.
Dit icm het door de kroonplaten laten zakken van de voorpartij maakt de motor een stuk flitsender sturen, en nog aboluut niet nerveus. voor -25 mm en achter +35 mm kan ie gemakkelijk hebben!

Maar iedereen doet het anders, dus Wim zal het ook weer anders hebben gedaan.

Ik denk dat je in totaal voor alleen vervangen van voorveren, demperolie, achterschokbreker op een kleine 500 Euro uit zult komen. De boel aan de voorkant is goedkoper, en als je achterdemper nog goed is is de verbetering aan de voorkant belangrijker dan die aan de achterkant. De voorkant is standaard echt veel te slap.
Als je beperkt of gefaseerd budget hebt dit zeker (eerst) aan de voorkant besteden.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor alle info Roger, ik ga van de zomer op zoek naar een SV650 en ga dan zeker met de vering aan de slag. Zijn de nieuwere (niet de allernieuwste) 650's nog iets beter dan het oermodel qua vering?
 
Ik verwacht dat ze beter zijn, want de demping is instelbaar, maar vering is altijd iets waar in een basic fiets als eerste op wordt bezuinigd, dus verwacht er standaard niet te veel van. Succes met zoeken. Zoek je de 1e of 2e gen?
 
ouderdom zegt niet alles, hoe ermee is omgegaan is veel belangrijker, maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ik vind persoonlijk de eerste generatie wat mooier, maar smaken verschillen.
voordeel van de 2e is wel dat ie op het enige zwakke technische punt van de SV is gemodificeerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan