SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo nakende sv rijders, :P

Nu ben ik in het bezit van een SV650S uit 2006. Nu heb ik het idee om deze te gaan ombouwen tot naked.
Vraag is of iemand van jullie hier nog wat spul heeft liggen voor de ombouw, en dan ben ik met name opzoek naar de koplamp met bevestiging en flyscreen (liefst blauw) en de kroonplaat. Stuur, stuurklemmen en kabels koop ik denk ik allemaal aftermarket. Setje v-trec handels en bar-end mirrors moeten het geheel afmaken. Of ben ik nog wat over het hoofd gezien?

Misschien dat er ook nog verstralers op komen. Vooral omdat ik dat wel gaaf vind staan :) Maar dat zien we nog dan nog wel.

Bvd,

Laurens

PS: mocht je iets hebben liggen mag je ook direct een pb doen ;)

Hallo sv rijders.

Voor de sv650s uit 2004 van mijn zus ben ik op zoek naar een ombouw set voor een superbike stuur.

Mocht je er vanaf willen dan hoor ik het graag.
Eventueel mocht het gemonteerd zitten en je wilt terug naar clippons, dan hoor ik dit ook graag.

Gr Pieter

zou gelijk een voorvorkswap doen. ik kan uiteraard niet in jullie beurs kijken, maar het staat veel beter en je krijgt gelijk een upgrade in vering en remmerij.
 
bij mij past alles in het kontje idd. maar als je nou de zadelplaat iets 'bol' maakt dan kan je die zooi onder het zadeltje kwijt zonder dat dit lelijk zichtbaar word.
...
hier ook nog even een update van de fiets van mijn vriendin. ga vandaag de motor spuitklaar maken en dan word de motor in februari gespoten.
Ziet er goed uit die fiets, maar ik ben eigenlijk ook niet anders van je gewend. Ook mooi zo die kentekenplaat, en zeker als er kentekenplaatverlichting op schijnt geen enkel probleem.
Ik heb 'm onder dezelfde hoek, 45 graden tov de weg, alleen dan direct onder het originele achterlicht mèt een extra lampje, en ook nog nooit problemen mee gehad.

Ik weet nog niet of ik het inkorten ga doen. Lijkt me erg leuk, maar ik heb niet zo'n zin om van die motor de airbox te moeten vervangen door twee van die powerfiltertjes. Dat is eigenlijk mijn grootste struikelblok, de rest gaat altijd lukken. igv Powerfilters moet ie ook weer afgesteld worden en de motor waar ik het mee zou gaan doen loopt vreselijk mooi en is ontzettend goed afgesteld nu. Beetje zonde het te veranderen met de kans het dan nooit meer zo lekker te krijgen.
Ik beweer niet dat het met powerfilters niet goed zou zijn of gaan, en er zijn hele topics over volgeschreven, maar montage van powerfilters en hiermee oa. verkorten van het inlaattraject, veranderen van de laminaire luchtstroom en de inlaatdruk, en dat dan ook nog eens toerental-afhankelijk maakt het monteren van powerfilters altijd een beetje vragen om problemen, of in elk geval heel veel afstelwerk (zo da's een lange zin...). Zeker gezien het feit dat mijn motor nu perfect loopt houdt me dat toch een beetje tegen. Ik heb nog geen 2e SV650 zo mooi en geruisloos rond horen lopen. Ook koud en starten zonder choke bij temperaturen boven 10 graden.
Misschien mijn andere SV proberen te doen. Dat blok loopt ook prima, maar net iets minder mooi. Iets rauwer, iets meer moeite met starten, iets meer mechanisch geluid, af en toe een nokkenaskettinkje dat je hoort.
Ik zie nog wel. Voorlopig is het er toch geen weer voor, dus ik heb nog even...
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond sv enthousiastelingen.
Op dit forum heb ik verschillende mooie resultaten gezien van sv's. Nu ben ik zelf aan een sv650n uit 2001 begonnen om deze weer een beetje in ere te herstellen. En dit is waar ik jullie hulp nodig heb. Ik ben namelijk op zoek naar een aantal onderdelen. Het gaat om het volgende:

Een complete teller set inclusief alle kapjes/behuizing.
Een koplamp inclusief montage beugels.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!
 
Beste Bart,

Welkom in het topic. Leuk weer een SV650 fan erbij!
Zoveel als voor de SV650S te koop is zo weinig is er helaas voor de N.
Heel af en toe kom je een teller of lamp tegen voor de N. Zo ongeveer alle kabelbomen die te tegenkomt blijken bij navraag voor een S. Vreselijk. Je zou Boonstra kunnen proberen. Hotparts wil ook nogwel eens iets hebben, maar meestal voor de SV650S. '(

Mocht ik iets tegenkomen zal ik het hier posten, dus dan zie je het wel voorbij komen.
Veel succes met 'terugbouwen' als ik het goed begrijp, en . . . . een paar foto's zijn altijd welkom! :Y

EDIT: zijn er van de SV650N veel minder in NL op de weg gekomen dan van de S en is dit de reden van zo weinig N onderdelen in omloop?
Of vallen N rijders veel minder dan S rijders en komen die om deze reden niet 'als onderdelen' in de roulatie??
 
Laatst bewerkt:
gewoon je eigen n maken en gelijk wat mooier maken.
15675903_10210927058793055_6063982877745529425_o.jpg
 
Bedankt voor de snelle reactie en voor de tips, ik zal hier eens even kijken.
Heb je toevallig tips voor de bekabeling achter de koplamp? Dit lijkt namelijk belachelijk veel bekabeling die ik nooit netjes weg kan werken.

Technisch is de motor in orde op een lekke uitlaat na. De carberateurs zijn schoongemaakt, de vorkkeringen zijn vervangen, ermaar is een nieuwe accu in gekomen en er is een nieuwe koppelingskabel opgekomen

Dingen die al gedaan zijn:
*Kontje, tank en spatbord gespoten.
*Velgen laten poedercoaten.
*Koppeling en remhendel vervangen.
*Spatbord/kentekenplaat houder aangepast naar wat subtielers.
*knipperlichten vervangen.

Dingen die nog moeten gebeuren:
*Koplamp (naar op zoek)
*teller set (naar op zoek)
*kontje, tank en spatbord terugmonteren
*wielen afmonteren en onder de motor zetten
*spiegels monteren


full
 
ik zou mezelf niet blind staren op een originele naked koplamp. er zijn zoveel mooie aftermarket ronde koplampen of doe er eens wat anders op. ik heb gekozen voor een xt660x kuipje op mijn brommer.
13770301_10209374613742899_8301618522754293325_n.jpg
 
De bekabeling die jij nu ACHTER je koplampen heb hangen komt bij gebruikmaking van een originele (of aftermarket universeel ding) gewoon IN de koplampunit.
Bij Caferaceronderelen.nl of custombikeonderdelen.nl hebben ze veel spullen voor achterafbouw of aanpassen.
Is dezelfde eigenaar en bedrijf, maar soms is het via website 1 goedkoper dan via de ander, dus altijd even beide checken ;)

De originele lamp is 21 cm dacht ik uit mijn hoofd. Kan ook 20 zijn. Ik zou het kunnen nameten als je wilt.
Er zijn veel motoren waarvan je 'm zou kunnen gebruiken. Even marktplaats afstruinen. 't Is wel een schadegevoelig onderdeel, net zoals de tellerbekers, maak kijken kan geen kwaad.

En BradPiet . . . . ja die heeft inderdaad geld teveel maar ook een mooi setje SV's. :Y
Hij is ook heel handig en kan heel veel zelf, en wat ze zelf kunt bespaart je weer, dus dat kun je besteden aan onderdelen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Bradpiet en vriendin werken beide hard voor de centen ;) . En als iemand voor een schappelijke prijs wat wil veranderen aan zijn motor, dan moet je even bij het streetfighter gedeelte bij eigenbouw jerryt topic kijken. Want ik kan idd wel wat solderen, maar handige vrienden doen ook veel voor mij ;)
 
Bradpiet en vriendin werken beide hard voor de centen ;) . En als iemand voor een schappelijke prijs wat wil veranderen aan zijn motor, dan moet je even bij het streetfighter gedeelte bij eigenbouw jerryt topic kijken. Want ik kan idd wel wat solderen, maar handige vrienden doen ook veel voor mij ;)
Ja uiteraard, je kunt het allemaal zo gek maken als je wilt, en doen wat binnen budget ligt of binnen wat je eraan WILT besteden. Maar als ik zou jouw werkplaats en custom made aanpassingen bekijk ben je wel een heel stuk handiger dan de gemiddelde motorrijder of 'zelf-sleutelaar' waar ik mezelf dan voor het gemak ook toe wil rekenen. Bij mij moet alles met de hand (lees: zaag, vijl en een tap- en snijplaatsetje) of met redelijk basaal elektrisch gereedschap (lees: kolomboormachine en slijptol ;) ) . Voor een stukkie lassen moet ik al op zoek naar iemand die dat kan. Maar hiermee kom je ook een heel eind hoor, de hobby wordt er niet minder leuk door. Soms wel meer werk dan nodig. Iets wat een ander in een half uur geslepen en gelast heeft ben ik een halve dag op aan het vijlen, gaatjes boren en draad tappen om het in elkaar te krijgen. Iedere zijn ding :Y.
 
Laatst bewerkt:
Bart,

Boonstra heeft een koplamp.
Is niet helemaal zonder schade, en volgens de foto ook niet met de steunen voor om de vorkpoten en de lamporen. De prijs is flink (voor een schadeding) als je het mij vraagt.
Maar ja, dat is Boonstra en met hem veel van de andere onderdelenboeren.
Die willen een motorfiets met een dagwaarde van 1200 Euro voor 7500 Euro verkopen.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=11

Mijn ervaring is dat ie er ook niets af zal doen, nog niet de verzendkosten als 'korting' , en het onderdeel waarvoor ik dat ooit eens hebt gevraagd heeft ie nu nog te koop.
Hij laat het liever liggen tot helemaal niemand het meer wilt dan dat ie voor een tientje minder weer plaats heeft voor iets anders.
Dat kan een bedrijfsfilisofie zijn....
 
Laatst bewerkt:
Ey Bart (doe eerst maar is de groeten aan je broer :) ). Anyway, de SV650N teller die willen wel eens kortsluiting maken binnenin. Daarom werken ze niet meer en daarom vind je er ook geen tweedehands. En geloof me, ik heb wat afgezocht. Uiteindelijk wil je toch rijden en hebben we een Koso RX1N teller op de kop getikt. Of je moet een SV650S teller willen ombouwen / verbouwen...

Koplamp hebben ze hier wel;
Kuipruit Suzuki GSX R 600 1995-2000.

Succes met wederopbouw, echter zal dat wel goed komen ;)
 
180 Euro! Flink aan de prijs voor een koplamp, maar schaarste bepaalt de prijs..
Bij het kleinste valpartijtje hebben de lamp en de tellerbekers al schade, dus die zijn duur.

Leuk dashboardje. Het aansluitschema aan de kant van het dashbord is gemakkelijk te vinden, maar hoe weet je welke kleur draad je aan de kabelboom van de motor (bij de stekker die het SV dashboard ingaat) moet hebben?
Ik heb het nooit kunnen vinden.
Ik wil eigenlijk nog steeds een SV650N dashboard aansluiten op de kabelboom van een SV650S (beide 99-02).
De stekkers zijn niet hetzelfde, dus er zal geknipt en gesoldeerd moeten worden. Geen probleem, maar dan moet ik wel weten welke draad van de SV650S kabelboom verbonden moet worden met het overeenkomstige draadje aan de SN650N dashboard-connector.

Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar ik denk me te herinneren dat zelfs het áántal draden dat naar de verschillende connectors niet hetzelfde is :?

Heeft iemand van jullie van zowel de S als de N het schema van de kleuren EN DE FUNCTIES van de draden die naar de dashboard-connector gaan? Daarmee weet ik wat ik moet omsolderen en kom ik er wel uit, maar ik heb die schema's nooit kunnen vinden..
 
Laatst bewerkt:
Hey Roger, ik had zelf ook al bij boonstra gekeken en vond het inderdaad asociaal veel geld. En ik kan jouw ervaringen met je delen wat het afdingen betreft haha.

Stalkertje, de groeten aan m'n broer? Ik heb m'n broer nog nooit horen praten over iemand die staljertje heet :')
Is zo'n aftermarket tellertje een beetje makkelijk aan te sluiten dan?

In ieder geval alvast bedankt voor het meedenken.
 
Laatst bewerkt:
...
Een koplamp inclusief montage beugels.

Ik zie graag jullie reacties tegemoet!

Hoi Bart,

Ik bedacht me dat ik de beugels die over je vorkpoten schuiven nog heb liggen. Er mag een staalborstel en een nieuw laagje verf overheen, maar verder in orde. Stuur me maar een pb'tje als je ze wilt overnemen ;)

Z4our2Ol.jpg
 
Hey Wim,
Bedankt voor je reactie. Aan alleen deze delen heb ik helaas niks. Ik heb ondertussen een aftermarket koplamp en er zijn nog een paar beugels onderweg, dus eens even kijken of het dit wat is.
 
En een N rijder die valt heeft doorgaans geen teller schade!

Een koplamp heb ik misschien nog wel liggen. Met schuifschade. Heb er 1 overgenomen van een mede Forum genoot.
Heb er dan geen brackets bij, maar wel een kap waar de koplamp in moet. Je mag hem wel een stuk goedkoper overnemen dan die te koop staat allemachtig wat een geld.

Stuur maar een PV of anders een mailtje naar i punt derksen @ student punt utwente punt nl

Teller setje is leuk, maar ik zou, als ik hem zou aanpassen, gewoon voorzien van een all in one setje (digitaal), dan heb je een leuk klokje zonder dat de toerenteller er is aangeplakt. Je kan er van houden of het haten, maar ik vind het 't raar.
 
Snap ik, wat voor koplamp/beugels ben je op uitgekomen? Opzich vond ik de dubbele koplamp die erop zat wel wat hebben, zat alleen niet zo netjes gemonteerd..
 
Opzich vond ik de dubbele koplamp die erop zat wel wat hebben, zat alleen niet zo netjes gemonteerd..
Ja vond ik ook, weet niet helemaal zeker of ik het had gepost of alleen had gedacht. De montagesteunen hadden wel wat subtieler dan een half subframe gemogen ;-)

Heeft iemand nog iets zinnigs voor mij? 't Zou moeten kunnen toch?
Ik wil eigenlijk nog steeds een SV650N dashboard aansluiten op de kabelboom van een SV650S (beide 99-02).
De stekkers zijn niet hetzelfde, dus er zal geknipt en gesoldeerd moeten worden. Geen probleem, maar dan moet ik wel weten welke draad van de SV650S kabelboom verbonden moet worden met het overeenkomstige draadje aan de SN650N dashboard-connector.

Ik weet het niet helemaal meer zeker, maar ik denk me te herinneren dat zelfs het áántal draden dat naar de verschillende connectors niet hetzelfde is :?

Heeft iemand van jullie van zowel de S als de N het schema van de kleuren EN DE FUNCTIES van de draden die naar de dashboard-connector gaan? Daarmee weet ik wat ik moet omsolderen en kom ik er wel uit, maar ik heb die schema's nooit kunnen vinden..
 
Laatst bewerkt:
Hey ivo, ook jij bedankt voor de hulp. Heb je misschien een foto van de lamp en van de kap?

Ik heb nu dus deze lamp, maar moet even kijken of t wat is, anders gaat die de deur weer uit.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan