SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het project vordert mooi.
Maar de enige vordering voor een teller is dat ik ben opgelicht voor €70.
Dus bij deze nog een keer de vraag of iemand een mooie teller voor mij heeft. O-)

full
 
Bij het zoeken naar een geschikte 'link-pipe' kom ik er veel tegen voor het nieuwe type. Kan ik deze ook gebruiken? Reden dat ik dit zoek is omdat ik niet wil/kan lassen.
Het eerste type SV650 heeft een uitlaatsysteem uit drie delen.
Collector-linkpijp-uitlaatdemper uit één stuk en 2 voorbochten, voor elke cilinder één.
Als je een andere einddemper wilt zul je de originele systeem door moeten slijpen om er iets anders op te zetten.
De buitendiameter van de pijp op de plaats waar je dit doet is 54 mm.
Je kunt het kort achter de collector doen (waarbij je dus een linkpijp moet gebruiken, maar als je je pijp nog niet hebt doorgeslepen kun je dit ook doen op de plaats waar de einddemper (met 54 mm aansluiting) eromheen komt en kun je deze rechtreeks aan de huidige pijp bevestigen als je die op de goede plaats doorsplijpt. In dat geval zou je helemaal geen linkpijp nodig hebben. Als ie al te kort is afgeslepen en je moet een linkpijp gebruiken even vragen aan de verkoper wat de inwendige diameter van het aansluitgedeelte aan de kant van de collector is. Met 54 mm moet ie passen.
 
Laatst bewerkt:
Het project vordert mooi.
Maar de enige vordering voor een teller is dat ik ben opgelicht voor €70.
Dus bij deze nog een keer de vraag of iemand een mooie teller voor mij heeft. O-)

[afbeelding]

Late reactie, maar naar dat ze je een poot hebben uitgedraaid zeg. Ondertussen een ander exemplaar kunnen vinden? Voor de rest al bijna rijklaar?

Bij het zoeken naar een geschikte 'link-pipe'

Over het algemeen koop je een demper compleet met de bijpassende linkpipe, wat heb je voor demper op het oog? Maar om je vraag te beantwoorden: De aansluitdiameter is onveranderd over de modellen. De hoek die de demper maakt durf ik niet te zeggen.
Ik heb wel een Remus-demper voor een 2g op een 1g gezet, dat komt aardig uit wat de hoek betreft. Ik heb wel het beugeltje moeten inkorten, die kwam niet uit met het ophangpunt aan de voetsteun.

Ohja, leuk dat je een SV hebt gekocht :t. Foto's!
 
Ik heb wel een Remus-demper voor een 2g op een 1g gezet, dat komt aardig uit wat de hoek betreft. Ik heb wel het beugeltje moeten inkorten, die kwam niet uit met het ophangpunt aan de voetsteun.
Ohja, leuk dat je een SV hebt gekocht :t. Foto's!
Als we het toch over optische verbouwen gaan hebben: ik heb een Shark einddemper en linkpijp van een ouder type R1 aan mijn SV geknoopt. Die pijp is op de plaats waar je 'm aansluit een stukje breder, dus ik heb van een overgebleven stukje ingeslepen pijp een vulringetje gemaakt, en met de R1-klemband zit het keurig gasdicht stevig op zijn plaats. De bocht die de R1 linkpijp maakt is veel scherper dan die van de SV, dus de demper staat mooi hoog en steekt ook eigenlijk niet buiten de motor uit. Hij valt binnen de zijtassen als ik die eraan hang. Inderdaad ook zelf een beugeltje moeten maken en het montage-oog van de rechter voetsteun af moeten slijpen.
Als je even omhoog scrollt naar 20 augustus vorig jaar zie je wat ik bedoel.
Hij was toen een stuk schoner dan nu. :/

Foto's van die van jou zijn uiteraard van harte welkom :Y
Succes met bouwen!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor jullie antwoorden, ik weet nog niet precies wat ik wil, denk een korte delkevic of zoiets:


Hierbij een plaatje van de moto :D
Nog helemaal origineel en ongewassen :9
full
 
Oja en waarom ik een überhaupt linkpipe zoek, de demper zoals op het youtube filmpje hebben een buitendiameter van 51mm. Daarom denk ik dat ik deze zonder linkpipe niet zou passen..
 
16603006_10211384634392159_6047299603622631928_n.jpg

oke hier ook maar even delen. subframe ligt nog bij de coater dus: we zijn er bijna, maar nog niet helemaal.
 
Laatst bewerkt:
Hierbij een plaatje van de moto :D
Nog helemaal origineel en ongewassen :9
Ziet er goed uit toch?
Bijgaand die van mij ..... foto van vandaag, ook ongewassen :+
full
 
Na de dealerpresentatie van de nieuwe Kawa Z900 gelijk de foto voor de 2017 Kerstkaart alvast gemaakt.
Die presentatie ook gelijk de verklaring voor het limegroene tasje op de duoseat op de foto hierboven.

full
 
Laatst bewerkt:
Ook mooi! Had ff teruggekeken naar je post van augustus. Knap hoor, en ziet er bruut uit haha. Maar voor mij; ik zoek het wat meer plug en play, als ik het van tevoren niet weet of het allemaal past, zul je net zien dat ik halverwege niet handig genoeg ben om het mooi af te maken :p
 
Ook mooi! Had ff teruggekeken naar je post van augustus. Knap hoor, en ziet er bruut uit haha. Maar voor mij; ik zoek het wat meer plug en play, als ik het van tevoren niet weet of het allemaal past, zul je net zien dat ik halverwege niet handig genoeg ben om het mooi af te maken :p
Dank je, al ziet het er momenteel even wat minder mooi uit allemaal.
Dat van mij is ook plug en play hoor. Ik kan ook niet lassen en dat heeft hiervoor ook niet gehoeven.
 
Ah, eindelijk bijna rijden 8-). Cool geheel zo, ik hoop alleen stiekem dat er ooit nog een andere koplamp op komt dan dat maskerding O-).
moet ik je helaas teleurstellen. die komt er weer op. we wachten nog op het lampje (zat blauw glas in en nu komt er een heldere voor in de plaats.
16708605_10211405187865983_6316455677351285981_n.jpg

16711508_10211405187905984_2217010760782742796_n.jpg
 
Goed nieuws, uitlaatje is besteld, met passende linkpipe!

Het is de akrapovic uit het filmpje geworden.

Volgende stap is dat ik de taartschep eraf wil en de kentekenplaat wat strakker onder het achterlicht komt.

Wat is een makkelijke en budget manier om dit te doen?

Ik geen andere undertail in hoogglans zwart ofzo want dat is toch binnen de kortste keren vies :p
 
Ik zei ooit :P. Maar smaken verschillen natuurlijk, zolang er maar gereden wordt met dat straks.

als de vrouw er niet op durft te rijden dan laat ik de sv650 wel uit ;) gereden wordt er sowieso. maar dat zal wel goed komen. heb meerdere spuiters (ook gewoon 1 kleur) gevraagd wat dit zou kosten en dit was niet eens zoveel duurder.
 
misschien als hij ooit verkocht word aan een ander persoon. wij laten het gewoon zo ;). maar denk dat wij deze motor wel houden. denk dat de sv1000 van mij eerder de deur uit gaat
 
Laatst bewerkt:
Volgende stap is dat ik de taartschep eraf wil en de kentekenplaat wat strakker onder het achterlicht komt.
Wat is een makkelijke en budget manier om dit te doen?
Ja, dat ding is inderdaad lelijk. De zaag erin!
Dat is ook direct de enige manier dit te doen.

.... ik moet even een bakkie soep eten, geef zo meer info, pas dit snertregeltje dan even aan _O-
 
heb meerdere spuiters (ook gewoon 1 kleur) gevraagd wat dit zou kosten en dit was niet eens zoveel duurder.
Wat ben je zo globaal kwijt voor het laten spuiten van tank, kontje, flyscreen en voorspatbord in 1 kleur (alleen verf geen blanke lak)?
 
Hahah smakelijk, thnx again!
Nu je mijn post gequote hebt heeft het ook geen zin meer die post nog te veranderen, dus die snertregel wordt vereeuwigd. Bakkie erwtensoep was goed te doen, en zeker met het huidige weer.

Voor het afzagen van de taartschep:
Laat de zijpanelen/kontje gewoon op de motor zitten (of zet ze weer even terug).
Vastschroeven met alle schroefjes, dus ook die helemaal achteraan de kont-delen (naast het achterlicht), waardoor je zeker weet dat die panelen hoog genoeg zitten en niet afgezakt zijn tov. de taartschep.
Zet met een potlood oid. een streep op het zwarte kunststof van de taartschep waar je wilt gaan zagen.
Hierdoor weet je als je straks de kont heb verwijderd exact waar je moet gaan zagen, waardoor je de boel niet te kort af gaat zagen, en ook niet onder de kont laat uitsteken.
Verwijder de CDI uit het 'bakje' waar ie in zit. Dat bakje moet ook een stuk vanaf als je het vlak wilt hebben. De CDI kun je later wel weer onder je duoseat kwijt.
Verwijder nu de kontpanelen en ga zagen. Het gaat eenvoudig met zo'n lange metaalbeugelzaag met een niet al te grove zaag. Eventuele rafels kun je altijd later nog met een vijl verwijderen.
Let er bij het zagen op dat je de 2 gaatjes links en rechts van de achterlamp NIET afzaagt. Die heb je later hard nodig om de bodemplaat mee vast te zetten aan de kontpanelen.
Zaag ook het uitstekende gedeelte van het CDI-bakje af.
Als je dat hebt gedaan is het kontje in principe klaar, maar nog open aan de onderkant.
Pak een stukje staalplaat oid en maak daar iets van dat je van onderaf tegen de bodemplaat kunt schroeven, dat zit het dicht.
Daarnaast moet je nog een kentekenplaathouder en iets voor knipperlichtjes maken.
Ik heb daar zelf gewoon een RVS-plaat voor op maat gemaakt en in de gewenste hoek gebogen. Allemaal niet zo spannend. Neem wel dik genoeg anders kun je door trillingen en metaalmoeheid een keer op zoek naar je kentekenplaat. Plaats voor een kentekenplaatverlichting (ja hij is verplicht) heb je mooi in de ronding onder het achterlicht.

Bijgevoegd een fototje waarop het allemaal redelijk te zien is. De zwarte plaat waarmee de open onderplaat is dichtgemaakt is van de behuizing van een CD speler of zo geweest, is nog geen mm dik, en zit met vier schroeven/bouten vast. Twee op de hoeken waarvoor je de oogjes niet moest afzagen, en twee thv het bakje. Voor die twee bouten ligt in het bagagecompartiment een stalen strip waarmee de afdekplaat omhoog wordt gehouden.
Het steuntje voor de knipperlichten is gewoon een gebogen stripje met de montage-ogen voor de knippers, en dat zit aan de zwarte stalen afdekplaat gebout. De plaat waar mijn kenteken op zit zit daar weer tussen.
Minimaler dan dit kon ik het niet bedenken, en veel budget heb je er ook niet voor nodig. *O*
Kentekenplaatverlichting is gewoon een LED-buislampje met twee draadjes eraan gesoldeerd, parallel met het achterlicht aangesloten en met twee tie-wraps ergens aan vastgetrokken.
Doe je meer met de Summer SV650 meet en greet dit jaar??

Als iets niet duidelijk genoeg op de foto is te zien kan ik altijd nog even nieuwe maken.
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is nog eens een volledige beschrijving 👌🏻

Ik hoef me niet te vervelen, als zal het resultaat hier posten (eerst nog even tijd zoeken).

Die meet en greet, wat houdt dat in en waar is dat?

Mooie blinkers trouwens, passen er goed bij!
 
Die meet en greet, wat houdt dat in en waar is dat?

De pinkers zijn van het merk Booster, die hebben een heel scala. Is 21 of 23 W, dus met een echte lamp, geen LED. Ondanks klein formaat wel goed zichtbaar, en het steekt niet buiten de kont uit dus breekt niet zo snel af.

Die meeting was vorig jaar, in de omgeving 'Rijk van Nijmegen,' maar was niet zo druk bezocht. Ik zat toen nog niet in het SV-topic dus heb 'n gemist. Ik geloof dat de uitnodiging hier weer in het topic zou komen. Kan ook in het SV650-Summer Edition topic geweest zijn, ik check even.

EDIT: ja het is in dit topic geweest: Ook even in je notificaties zetten, er zou voor dit jaar weer iets georganiseerd worden met de uitnodiging in het topic.
Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition
Officieel voor de SV650S, maar de kale SV650 wordt gedoogd :}
 
Laatst bewerkt:
ik quote even een stuk uit dat topic:
Houdt dat topic in de gaten zou ik zeggen. SV-club-ritje is altijd gaaf!!

Geplaatst op zaterdag 17 december 2016 01:20
quote:
roger_SV schreef op 16 december 2016 @ 11:25:
Jammer dat de uitnodiging voor de SV-rit me is ontgaan. Anders zou ik wel mee zijn gegaan. Maar volgend jaar beter ;).
Mooie rit die van 2016. Ik ken dat gebied goed. Leuk en mooi rijden!. De opkomst viel inderdaad wel wat tegen als je bedenkt hoeveel SV-gebakjes er nog rondrijden. Van de andere kant is een clubje van 6 man wel een mooi aantal waarbij de rit nog een beetje leuk blijft.
Die vreselijk lange slierten van 30 man op een motor erger ik me zélfs als motorrijder altijd een beetje aan.
Opsplitsen in kleinere groepjes met vergelijkbare rijstijl/snelheid lijkt me voor de deelnemers aan zo'n trip en voor de overige weggebruikers veel leuker en veiliger.
Als mijn kalender het toestaat ben ik volgend jaar van de partij. :t
Uitnodiging vind plaats via dit topic??

Ja, veel mensen haakten op het laatste moment af, maar al met al was het wel erg gezellig en konden we goed elkaars sv's bekijken bij de mcdonalds in Duitsland en op de waalkade in Nijmegen. Wat mij betreft dus voor herhaling vatbaar. Ik ben altijd in voor een ritje met mede sv eigenaren, maar dan wel volgend jaar. Mijn motor staat nu al onder de hoes en gebruik ik eigenlijk ook niet met dit weer.

(Twee jaar geleden was ik ook bij de sv meet en toen waren er meer mensen, maar mij maakt het eigenlijk niet uit zolang het maar gezellig is. ;) ) Het voordeel van de hoeveelheid mensen deze keer was wel dat het wat rustiger rijden was. De eerste keer moest ik af en toe flink op het gas om de groep bij te houden als je werd opgehouden door auto's/stoplichten. Al kan dat natuurlijk ook wel leuk zijn.

Oh en hopelijk is er dan iemand die beter is in voorop rijden/routes bedenken dan ik. De vorige keer ben ik twee keer verkeerd gereden. :p Gelukkig was er nog iemand anders met gps die mij hielp en is iedereen toch nog heel aangekomen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan