SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat ben je zo globaal kwijt voor het laten spuiten van tank, kontje, flyscreen en voorspatbord in 1 kleur (alleen verf geen blanke lak)?

geen blanke lak? ik was (met blanke lak en onderkuip) 500 euro kwijt om hem in zwart met blauwe spikkel te laten spuiten, maar dat moet voor minder kunnen. ligt er uiteraard ook aan wat voor 'verf je wilt gebruiken ;) . heb ooit een hele zzr600 in matzwart laten spuiten (zelf al het voorberijdende werk gedaan) voor 400 euro en dat waren me een paar kuipen (en het dashboard rood net als de kleur van de velgen die al rood waren)
561239_3652936042605_2063133613_n.jpg


dus als je een spuiter vind die alleen een grondverf en een eindlaag hoeft te doen en je zelf al het voorbereidende werk doet kan het voor veel minder. :W
 
Leuk initiatief, ik zal het in de gaten houden!

Lijkt me wel wat ja, met een paar v twins op pad ;)

Nogmaals dank voor alle tips, nu maar wachten op de onderdelen :)
 
Nogmaals dank voor alle tips, nu maar wachten op de onderdelen :)
Ziet er leuk uit die Akra.
Kost wel een paar knaken!!
Succes met aanpassen en zagen en houdt ons op de hoogte!! :Y
dus als je een spuiter vind die alleen een grondverf en een eindlaag hoeft te doen en je zelf al het voorbereidende werk doet kan het voor veel minder. :W
Mooie ZZ-R. Bijzonder in matzwart.
Ik wil nog een SV in lime-groen doen. Ik heb een verfspuitspuitpistool en al best wat ervaring, dus ik kan het zelf gaan spuiten, maar het moet wel heel mooi worden natuurlijk. Tank, kont, spatbord en fly screen heb ik al en het voorbereidende werk is inderdaad iets dat ik zowiezo zelf ga doen. Dat kan ik immers zelf, dus is snel bespaard. Ik ga wel wat informeren en beslis dan wel of ik het spuitwerk ook zelf ga doen of ga uitbesteden. Helemaal zelf maken is ook mooi en eer van je werk, maar een groot vlak strak in de hoogglans lak is niet het allergemakkelijkste.
Ik loop ook nog steeds met de gedachten een korte SV met alleen zo'n zitje voor sologebruik in de zomer te maken. Ziet er zo gaaf uit!! Voor duogebruik/vakantie of indien meer bagage dan een rugzak en tanktas al ik de andere nog pekel-vrije SV moeten pakken, en in de winter de wat nu gele kont is er weer aan, anders heb je de pekel in je nek.

Ik zou ook de twee konten (zitje of volledige kont) heel erg plug and play (lees 4 bouten en een stekkerblokje) kunnen maken zodat het echt heel snel te wisselen is. Dat kan ook nog, en kan ik het met één belasting en verzekering betalende SV blijven doen, maar dan moet ik wel ALLES wat nu in/aan het achterframe zit in vóór het achterframe kwijtkunnen, en dat is een uitdaging..

't Is een beetje een luxe-probleem, en het is er voorlopig toch nog geen weer voor, dus genoeg tijd om er over na te denken.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, ik ben nieuw in dit topic

Zelf rijd ik R6 maar de vrouw des huizes heeft vorig jaar een sv640n gekocht uit 2000. Lekte wat olie en was nogal in elkaar geflanst door de vorige eigenaar dus deze winter helemaal kaal gesloopt en herbouwd..

Nu loop ik tegen t volgende aan en krijg het niet gevonden;

De witte backplate van de toerenteller is niet mooi en willen we vervangen hebben, maar krijg het niet gevonden..

Heeft iemand hier zo'n los plaatje of een complete teller die niet hoef te werken tegen mooie vergoeding?

Heb de teller al helemaal kaal liggen en ze wil weer gaan rijden maar wil m niet incompleet in elkaar zetten dus heb enige haast ermee
 
Heb de teller al helemaal kaal liggen en ze wil weer gaan rijden maar wil m niet incompleet in elkaar zetten dus heb enige haast ermee
Er bestaan ook vevangingswijzerplaten met SV logo en zo, of wil je perse origineel?
Met een beetje geluk heeft Bart-van-Os er nog wel een liggen ... -O-

Zeker niet verkeerd toch?
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-SV-6...ch-/231802052475?fits=Make:Suzuki|Model:SV650
en
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-SV-6...es-WHITE-Speedo-Dial-Clock-Tach-/231469027221

Ook in zwart. Wat beter af te lezen in het donker.
http://www.ebay.com/itm/Suzuki-SV-6...es-BLACK-Speedo-Dial-Clock-Tach-/231445165846
 
Laatst bewerkt:
Bekijk Mijn Motor-ForumBekijk onderwerpenVerstuur privébericht
Top! Direct besteld! Dankjewel!
*O* *O*
Handig hè zo'n forum?
Je blijft toch wel in het topic, en we krijgen ook nog wel wat foto's van jouw SV te zien toch? :Y
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit die Akra.
Kost wel een paar knaken!!
Succes met aanpassen en zagen en houdt ons op de hoogte!! :YMooie ZZ-R. Bijzonder in matzwart.
Ik wil nog een SV in lime-groen doen. Ik heb een verfspuitspuitpistool en al best wat ervaring, dus ik kan het zelf gaan spuiten, maar het moet wel heel mooi worden natuurlijk. Tank, kont, spatbord en fly screen heb ik al en het voorbereidende werk is inderdaad iets dat ik zowiezo zelf ga doen. Dat kan ik immers zelf, dus is snel bespaard. Ik ga wel wat informeren en beslis dan wel of ik het spuitwerk ook zelf ga doen of ga uitbesteden. Helemaal zelf maken is ook mooi en eer van je werk, maar een groot vlak strak in de hoogglans lak is niet het allergemakkelijkste.
Ik loop ook nog steeds met de gedachten een korte SV met alleen zo'n zitje voor sologebruik in de zomer te maken. Ziet er zo gaaf uit!! Voor duogebruik/vakantie of indien meer bagage dan een rugzak en tanktas al ik de andere nog pekel-vrije SV moeten pakken, en in de winter de wat nu gele kont is er weer aan, anders heb je de pekel in je nek.

Ik zou ook de twee konten (zitje of volledige kont) heel erg plug and play (lees 4 bouten en een stekkerblokje) kunnen maken zodat het echt heel snel te wisselen is. Dat kan ook nog, en kan ik het met één belasting en verzekering betalende SV blijven doen, maar dan moet ik wel ALLES wat nu in/aan het achterframe zit in vóór het achterframe kwijtkunnen, en dat is een uitdaging..

't Is een beetje een luxe-probleem, en het is er voorlopig toch nog geen weer voor, dus genoeg tijd om er over na te denken.

de zzr rijdt de schoonvader nu op :P . als ik het goed begrijp heb jij 2 sv's? wat bedoel je met mono seat? net zoiets als mijn vriendin (een racekontje zeg maar)
of dit? (misschien verkeerd voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel)
1fc868ca2408b1e0eef111388812ae1b.jpg

je zou voor bagage ook een rekje kunnen fabriceren die je er gemakkelijk op kunt schroeven. heb dit nooit voor een duozitje gezien, maar zie niet in waarom dit niet zou kunnen. tenzij je van obesitas vrouwen houdt _O-

en een lime groene suzuki? is dat wel zo verstandig? ik heb serieus een beetje moeite met de speed triple in die kleur en ik ben niet eens een uber kawa man (wel een beetje). vind dat die kleur op een kawa hoort (of ben ik nu weer niet openminded genoeg)
 
Laatst bewerkt:
de zzr rijdt de schoonvader nu op :P . als ik het goed begrijp heb jij 2 sv's? wat bedoel je met mono seat? net zoiets als mijn vriendin (een racekontje zeg maar)
of dit? (misschien verkeerd voorbeeld, maar je snapt wat ik bedoel)
Je herkent er met veel pijn en moeite nog een GSX-R1100 iod in, maar zo'n zweefmolen/familieschommelstoeltje bedoel ik niet. meer de korte SV van een paar weken geleden (zie hieronder) .
Ik heb 2 SV's inderdaad. De gele N van de foto van gisteren en nog de bordeaurode S van mijn huidige profielfoto. Die is inmiddels wel omgebouwd naar een N, maar staat een beetje geschorst te wachten tot ie nodig is en levert af en toe een onderdeel zodat ik dat niet met heel grote haast hoef te zoeken.
Die motor heb ik geruild tegen iets ander waar ik vanaf wilde. Niet dat ik nou persé nog een SV nodig had, maar dit was zo'n maagdelijke dat ik 'm niet kon laten staan. Het blok loop veel strakker als dat van de gele SV.
Die motor (in elk geval het blok/carb/airbox) wil ik eigenlijk zo laten als het is. 't Loopt perfect allemaal, dus dan zou ik de gele in kunnen korten. Ik zal eens kijken of er schuimfilters oid te koop zijn die ongeveer dezelfde luchtdoorlaat hebben als het originele filter in de airbox. Dan hoef ik niets aan de spoeiers te laten doen en heb ik toch wat extra ruimte onder de tank voor de onderdelen die nu in het achterframe zitten. 't Zal wel een plug 'n' play achterframe moeten worden. Originele kontje of alleen het zitje, anders is ie voor mij niet bruikbaar genoeg, en . . . SV staat voor Salt-Vreter, dus de pekel gaat ie gewoon in als het moet. :Y
Bijgaand het bewijs.
full


Lime-groen vind ik gewoon erg gaaf, ook voor een Suzuki en zeker als het niet om heel veel oppervlakte gaat.
Voor een N prima. :Y
full
 
Laatst bewerkt:
van die onderste is prima een duo van te maken toch? zit misschien niet geweldig, maar als jullie beide niet 200 kg zijn moet het lukken. en wat bagage betreft gewoon een demontabel rekje maken en een gelaccu kopen en hiervoor een klein bakje onder het zadel maken.

weet niet hoe je lasskills zijn, maar anders moet je even kontakt opnemen met gerard 'jerryt' kramer. deze man fabriceert dit zo voor je in elkaar voor een schappelijke prijs. heb even een link naar zijn topic hier neergezet.

Jerryt's eigenbouw deel 9.

hij heeft hiervan de kont, subframe, uitlaat en achterbrug ook voor gemaakt.
DSC_0033_zpsiqcw09og.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een gaaf ding!! Fraaie achterbrug en de uitlaat is ook erg mooi zo.
Als ik echt inspiratieloos ga worden of er echt niet uitkom zal ik 'm eens contacten...

Voor het maken van plaats voor diversen componenten die nu in het achterframe zitten moet ik de luchtfilterkast vervangen door iets kleiners. Ik wil niet de sporiersetting hoeven veranderen, dus zou ipv de airbox luchtfiltertjes willen plaatsen die net zo veel (of weinig) lucht doorlaten als het originele luchtfilter in de originele luchtfilterkast.

Nu hoor je 'men' regelmatig foeteren over die goedkope imitatie Chinese power cones.
Pipercross, K&N is allemaal mooi spul en zou echt meer lucht doorlaten
(en is ook zo heb ik gemerkt met een K&N filter in de SV).
De Chinese zooi zou dat eigenlijk niet doen en kun je als het je om de vermogenswinst gaat beter niet kopen.
Maar in dit geval WIL ik juist dat er niet veel meer lucht wordt doorgelaten dan bij het origineel.
Is dat dan nu juist de reden die imitatiedingen wèl te kopen?

Heeft iemand hier ervaring mee op een SV (of een andere motor)?
Ik heb geen losse airbox of carburateur liggen, weet iemand zo de maat (buitendiameter) van de carb aan de airboxkant voor de maat power cone die ik zou moeten hebben??
 
Laatst bewerkt:
Hey allemaal,

ik had nog een vraagje, deze keer over het comfortabeler maken van de bike.

Ik zou wel een ander stuurtje willen, deze bijvoorbeeld..

Is het mogelijk om dmv boren, risers op de huidige kroonplaat te monteren, en dat een soortgelijk stuur?

Is het enige probleem dan de cockpit? Aangezien mijn S versie..
full
 
ik had nog een vraagje, deze keer over het comfortabeler maken van de bike.
Ja moet kunnen, waarom zou het niet gaan? Heb het wel vaker gezien en volgens mij stond er gisteren een op marktplaats met gaten voor risers.
Ik weet niet helemaal zeker of de offset van de N en de S kroonplaat hetzelfde is, maar als dat zo is zou je ook een N kroonplaat met originele stuurclamper etc kunnen monteren.
Kan alleen als de offset (als dat zo heet, ik bedoel de afstand van de hartlijn van de vorkpoten tot het balhoofd) voor beide kroonplaten hetzelfde is. De SV650N is 1 cm langer dan de S. Nooit uitgezocht waar het in zit, maar het zou een verschil in de offset dus naloop, dus stuurgedrag en stabiliteit kunnen zijn.
Ik heb een N en een S dus ik zou kunnen meten als je wilt.
De motor van jouw foto heeft trouwens wel de grepen van de N (dus met montagepunten voor spiegels).
In het geval van de S zitten die er niet op en zit je vast aan barend spiegels oid.

Het is alleen iet zo dat de motor met zo'n stuur comfortabeler zit, als is veel gebaseerd op persoonlijke voorkeur. Met een rechtop zitpositie krijg je meer wind druk, meet trek aan je armen en meer druk op de onderrug, die ook nog eens meer in de verticale richting wordt belast. Ik had een N stuur en heb er juist clip-ons op gezet. geen druk op de onderrug, en het gewicht meer voorop voor een directer gevoel in het voorwiel.
Nogmaals veel is gebaseerd op persoonlijke voorkeur. Ik vind een racefiets of ATB met het stuur 10 cm lager dan het zadel ook lekkerder fietsen dan een normale toer- of stadsfiets.
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het niet zomaar comfortabeler wordt, maar als je al eens met een hoog stuur hebt gereden en dat lekkerder vond gewoon doen.
 
Ja een originele kroonplaat voor de N zou ook kunnen, maar die krijg ik zo gauw niet gevonden. Dat zou helemaal ideaal zijn, met een originele N cockpit.
Ik heb toen bij mijn gsxf ook een superbike stuur gehad, was bij die bike eigenlijk geen gezicht omdat het zadel vrij ver naar achteren/laag zit.
Maar bij de sv zou ik zou het wel eens willen proberen ja, die foto van de voorkant met dat windshield van jou ziet er alleen al zo gaaf uit👌🏻😊

Als iemand me aan wat onderdelen kan helpen, altijd welkom :)
 
Onderdelen heb ik niet.
Mijn originele buisstuur komt op mijn Puch in opbouw, de risers heb ik in gebruik voor montage van GPS steun, alarmdingetje etc dat eerder op/aan het buisstuur had.
Wel een foto-tje van hoe het eruit zal gaan zien met een buisstuur en het fly-sreen. Het flyscreen is de Puig Raptor.
Beetje lastig op deze foto te zien, maar de vorkpoten zijn 30 mm doorgestoken.

Wellicht weet iemand anders of de kroonplaten zo uitwisselbaar zijn. Als dat niet kan ook het T-stuk van de N gebruiken als je de N kroonplaat erop wilt hebben. Voordeel is dat de N kroonplaat de montagepunten voor de cockpit heeft. De S kroonplaat heeft dat niet, dus zou je zelf iets moeten bedenken waarmee je de cockpit kan vastzetten.

Als niemand de maten van de kroonplaten heeft ga ik wel even voor je meten (tzt)
full

wat was ie mooi een paar jaar geleden ..... ;( ;( ;(
 
Laatst bewerkt:
Ja een originele kroonplaat voor de N zou ook kunnen, maar die krijg ik zo gauw niet gevonden. Dat zou helemaal ideaal zijn, met een originele N cockpit.
Ik heb toen bij mijn gsxf ook een superbike stuur gehad, was bij die bike eigenlijk geen gezicht omdat het zadel vrij ver naar achteren/laag zit.
Maar bij de sv zou ik zou het wel eens willen proberen ja, die foto van de voorkant met dat windshield van jou ziet er alleen al zo gaaf uit👌🏻😊

Als iemand me aan wat onderdelen kan helpen, altijd welkom :)

Ik heb nog wel een N-kroonplaat liggen, compleet met risers en evt een breed (niet origineel) stuur. Volgens mij is de offset gelijk bij de 1g SV. Je zult wel N-gaskabels en koppelingskabel nodig hebben denk ik.. Stuur me maar een PM :t
 
Vanwaar dit dan, om de voorkant te verlagen?
Ja , de motor iets meer op zijn kop. Voorkant een stukkie omlaag en de achterkant een mm of 35 omhoog dmv kortere dogbones in de link van de achterveer.
Dit is voor de geometrie nog absoluut geen probleem.
Geen gewiebel, de gespeedwobble of andere instabiliteit, en hij stuurt er wat strakker en lichter door.

De clipons zijn inmiddels gemonteerd en die zitten boven de kroonplaat, dus die 30 mm doorsteek heb ik nu nodig om de clipons vast te klemmen.
 
Laatst bewerkt:
Als die hard SV rijders heeft 1 van jullie vast wel ervaring met het vervangen van de knipperlichten, achter heb ik de taartschep vervangen door een tail tidy met led knippers, en nu wil ik dit voor ook doen, maar die kabels gaan de koplamp in.

Mijn vraag is zodoende, moet ik daarvoor de gehele koplamp losmaken (dus waar hij aan het frame zit gemonteerd), of alleen het 'glas', zeg maar de voorzijde van de koplamp?

Aan de voorzijde zit 1 schroefje naast het glas, vermoedelijk om de chromen rand vast te houden, en in de unit zelf zitten aan weerszijden twee inbusjes.

Ik wil er zaterdag weer mee verder gaan, maar leek me verstandig om alvast te kijken of iemand dit toevallig weet voor ik zelf begin te klooien.

Thnx!

P.s. gaat om de 2016 SV650

28rprmu.jpg

fk66tz.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pm send, thanks zover! :)

Fotootjes ontvangen?

Aan de voorzijde zit 1 schroefje naast het glas, vermoedelijk om de chromen rand vast te houden, en in de unit zelf zitten aan weerszijden twee inbusjes.

Dat schroefje aan de voorkant kun je je koplamp links/rechts mee stellen gok ik. Bij de 1g SV zitten er twee boutjes aan de onderkant van de verchroomde ring, als je die loshaalt lepel je het binnenwerk er daarna uit. Aan de bovenkant zit de unit gehaakt, dus even zoeken hoe hij eruit komt. De koplamp hoeft er dus niet in zijn geheel af.

Bij het 2016 model zal het vast ongeveer hetzelfde zitten, maar heb hem nog nooit van zo dichtbij bekeken :9.
 
Bigaand een plaatje van de carbs. 1st gen SV650 dus.
Ik wil de airbox vervangen door powerfilters.
Aangezien de motor nu rijdt en het veel werk is om de boel 'even' te demonteren en weer in elkaar te zetten alleen voor het opmeten van de diameter: Heeft iemand van jullie de buitendiameter van de airboxkant van de carburateurs.
Dus in feite de diameter van de aansluitrubbers naar de airbox of alternatieve luchtfilters.
full

Het zouden dan powerfilters/ powercones of net hoe je ze wilt noemen moeten worden van BMC, Pipercross, K&N of desnoods 'made in China.'
Twin-Air of Malossi e13 /e15 kom ik ook ergens in het forum tegen. Wel best een schuimfilter voor de beste filtering.
Ik wil eigenlijk géén filters die méér lucht doorlaten dan de originele airbox icm het originele Suzuki filter.
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen, ik ben nieuw in dit topic

Zelf rijd ik R6 maar de vrouw des huizes heeft vorig jaar een sv640n gekocht uit 2000. Lekte wat olie en was nogal in elkaar geflanst door de vorige eigenaar dus deze winter helemaal kaal gesloopt en herbouwd..

Nu loop ik tegen t volgende aan en krijg het niet gevonden;

De witte backplate van de toerenteller is niet mooi en willen we vervangen hebben, maar krijg het niet gevonden..

Heeft iemand hier zo'n los plaatje of een complete teller die niet hoef te werken tegen mooie vergoeding?

Heb de teller al helemaal kaal liggen en ze wil weer gaan rijden maar wil m niet incompleet in elkaar zetten dus heb enige haast ermee

Ik had inderdaad nog wel een kapotte teller met goede wijzerplaat voor je liggen, maar ik zie dat he al bent voorzien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan