SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dank je. Staat 60k op de teller.

Dat is idd niet duur. Maar vind hem mooi zo :)

Nog even een vraag, Ik heb waarschijnlijk nieuwe banden nodig. Met welke hebben jullie de beste ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Dank je. Staat 60k op de teller.

Dat is idd niet duur. Maar vind hem mooi zo :)

Nog even een vraag, Ik heb waarschijnlijk nieuwe banden nodig. Met welke hebben jullie de beste ervaring?


Ik ben niet merkentrouw, maar mijn laatste set is de beste tot op heden. Ik ben hier ontzettend tevreden over: Dunlop Sportmax Roadsmart 3

Dit is wel voor een fiets die wordt gebruikt voor allerdaags gebruik. En met heel warm weer heb ik ze nog niet kunnen testen (kom maar op zomer!) Maar matige temp, regen, kou, hagel etc. Super!
Hiervoor 2 setjes Pilot Road 4 opgereden. Ook nooit wat verkeerds gedaan. Maar die Roadsmart 3 geeft nog mee vertrouwen in het nat.

Succes met je keuze!
 
Nog even een vraag, Ik heb waarschijnlijk nieuwe banden nodig. Met welke hebben jullie de beste ervaring?
Zoveel mensen antwoorden zoveel verschillende antwoorden zul je krijgen. Wat de één lekker vind vind de anders niets en vice versa. 't Ligt veel aan rijstijl en voorkeur en hoe je de vering afstelt. Soepel of stug..
Ik heb slechte ervaring met Dunlop RoadSmart en heel goede ervaring met PilotPower 3. Zo te zien aan je profiel heb je nu PilotPower 1 (wel met 2CT). Die bevielen mij ook goed. 's Winters heb ik Heidenau K66 M&S. Voor winterse condities een enorme verbetering tov de beste zomerband onder die condities.
De Pilot Power Road 5 schijnt ook goed te zijn.
Succes met het maken van een keuze.
 
Ik heb vandaag wat aan de SV gedaan. Luchtfilter vervangen, olie en filter vervangen.

Nu is mijn vraag, hoe moeilijk/makkelijk is het om progressieve vering te plaatsen? Speciaal gereedschap heb ik zelf niet
 
Voor progressieve voorvering te plaatsen heb je geen speciaal gereedschap nog, juist wat basismateriaal...
 
Dit past ook op een SV-N

≥ Motoren - Marktplaats.nl

full


full
 
Laatst bewerkt:
Ik heb vandaag wat aan de SV gedaan. Luchtfilter vervangen, olie en filter vervangen.

Nu is mijn vraag, hoe moeilijk/makkelijk is het om progressieve vering te plaatsen? Speciaal gereedschap heb ik zelf niet

als ik jou was zou ik naar motorhuis langezwaag gaan. deze heeft veel ervaring met (progressieve) vering en de afstelling daarvan. ook een oud monteur van motorhuis zit nog wat dichterbij, bij kobo motoren zit jeremy en die heeft er ook verstand van. zelf doen kan, maar er zijn best wel wat dingen die je moet weten. hoop dat je hier wat mee kan.
 
als ik jou was zou ik naar motorhuis langezwaag gaan. deze heeft veel ervaring met (progressieve) vering en de afstelling daarvan. ook een oud monteur van motorhuis zit nog wat dichterbij, bij kobo motoren zit jeremy en die heeft er ook verstand van. zelf doen kan, maar er zijn best wel wat dingen die je moet weten. hoop dat je hier wat mee kan.

Dank je wel. Ik ga in Langezwaag even informeren naar de kosten.
 
Wat vinden jullie, is dit zelf te doen? Vooral dat de nokkenassen los moeten schrikt me een beetje af..

Wel hele mooie how to overigens imo..

SV650S: checking and adjusting valves

Hey! In een andere topic heeft Prutje_pot ook een mooie tutorial geschreven! ( Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition)

Heb je 2 voorbeelden. Het lijkt eng, misschien een paar extra ogen, maar voor je timing kun je haast niets fout doen. Het is even priegelen, vooral als je niet besluit de radiator te demonteren, maar dat kan ik je van harte aanraden. Verder zorg dat ie droog binnen kan staan ten tijden van het shims bestellen. Je zult wat geduld moeten hebben. Erg leerzaam om te doen!
 
Dank je wel. Ik ga in Langezwaag even informeren naar de kosten.

Kun je die schatting delen? Ik zit een beetje te twijfelen. Eerder nee dan ja, maar ik rem met stalen remleidingen vaak hard in de vering. Dus misschien overtuigd het me. Ik denk dat ik eerder een USD swap wil doen, maar die zijn echt ziek duur. Een €500 ben je zo kwijt.
 
Kun je die schatting delen? Ik zit een beetje te twijfelen. Eerder nee dan ja, maar ik rem met stalen remleidingen vaak hard in de vering. Dus misschien overtuigd het me. Ik denk dat ik eerder een USD swap wil doen, maar die zijn echt ziek duur. Een €500 ben je zo kwijt.

een srad 750 complete voorvork zijn vaak wat goedkoper en las dat deze ook vaak gebruikt wordt op een curvy. toch een usd met meer instelmogelijkheden, maar geen radiale remmerij.
 
Hier nog even ene kleine update over m'n project SV'tje.

Die lijkt het eindelijk goed te doen!
Heb synchroon gesteld.
Elektra nagelopen, vond nog een gammele connectie op 1 van de bonines.
En voor de zekerheid de bougies vervangen. En hij loopt beter dan ooit!

Geen inhouden, geen uitval. Trekt helemaal goed door! Gister ongeveer 60km gereden en tot op heden super happy.

Alleen zag daarna wel dat ie wat olie leek te zweten. Is hier eerder voorbij gekomen. Plastic deksel op het carter.. dus ik ga dat zo even terug zoeken.

Toch handig zo'n forum ;-)
 
Hey! In een andere topic heeft Prutje_pot ook een mooie tutorial geschreven! ( Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition)

Heb je 2 voorbeelden. Het lijkt eng, misschien een paar extra ogen, maar voor je timing kun je haast niets fout doen. Het is even priegelen, vooral als je niet besluit de radiator te demonteren, maar dat kan ik je van harte aanraden. Verder zorg dat ie droog binnen kan staan ten tijden van het shims bestellen. Je zult wat geduld moeten hebben. Erg leerzaam om te doen!

Hi Ivo, het is inmiddels gelukt! Alles stond perfect, dus er is ook geen nokkenas los geweest, dat scheelt 😬
Om dat te vieren maar meteen het blok opnieuw gespoten, voorvork gepolijst, en een leuk schermpje besteld 😋

Hmm krijg foto’s niet geupload via tel.. :(
 
Even een vraagje hier over het afdichten van de carterdeksel die zweet aan de rechter zijde van het blok. (Nieuwe o-ring + vloeibare pakking).
Hoe schuin moesten jullie de bike zetten om geen olie te verliezen aan die zijde?
Weet de naam van dat deksel efffies niet.


Of hebben jullie het afgetapt? Ik twijfel een beetje wat te doen.

Alvast bedankt. Wil het morgen middag gaan doen.
Greetz!
 
Laatst bewerkt:
Voorhet dichten van het olielek heb ik geen olie afgetapt.
Weet het niet meer helemaal, maar volgens mij heb ik de motor gewoon met de wielen op een paar stukjes balk van 5 cm hoog gereden en toen op de jiffy gezet. Vrij schuin, maar nog lang niet 'op scherp. '
Daarmee bleef alle olie binnen het blok bij verwijderd koppelingsdeksel.
 
Voorhet dichten van het olielek heb ik geen olie afgetapt.
Weet het niet meer helemaal, maar volgens mij heb ik de motor gewoon met de wielen op een paar stukjes balk van 5 cm hoog gereden en toen op de jiffy gezet. Vrij schuin, maar nog lang niet 'op scherp. '
Daarmee bleef alle olie binnen het blok bij verwijderd koppelingsdeksel.

Oke bedankt!
Dan ga ik het ook zo doen. Olie zit er nog maar 400 km in namelijk, dus als het niet nodig is :)
 
Hi All,

Vanochtend hopelijk de lekkage van de deksel gefixt.
Ik dacht ik maak een paar foto´s en die post ik hier. Morgenochtend testen of hij nu geen olie meer zweet.
En vandaag ook nog even bij Pajic lang geweest. Ik was op vrijdag de 13e |( de onderste demper verloren van mn S4Rs. Gelukkig wel terug gevonden maar ook beschadigd. Pajic heeft alles vakkundig gerepareerd voor me! Dat is de 300km heen en terug weer waard geweest ;)

Motor schuin gezet
31306920_1657339114343703_55747184604961355_n.jpg


Alles goed schoon gemaakt en groef met vloeibare pakking gevuld
31394380_1657339207677027_3296715102352534592_n.jpg


Op het blok alles goed schoon gemaakt en ontvet en ingesmeerd met pakking
31287237_1657339187677029_6891382414991499117_n.jpg


Nieuwe O-ring terug geplaatst en daarna alles weer gemonteerd en de overtollige pakking weg gehaald.
Moet 24 uur uitharden dus morgen maar even kijken. Ik hoop dat het is gelukt. Ik merkte duidelijk dat ik er overal veel pakking uit perste met aandraaien, echter aan de onderzijde kwam er bijna geen pakking tussenuit. Hier zit dus duidelijk de ruimte. Dus ik hoop dat er genoeg pakking tussen zit. Anders zal ik het nog een keer moeten doen.
Ik weet nu iig waar ik dan nog wat extra pakking aan moet brengen B|

31306769_1657339161010365_522503628723655010_n.jpg


De Monster bij Pajic op bezoek:
30425048_1657690600975221_7462210999481379266_o.jpg
 
Wauw! Een echte Z1000 daar bij Mile Pajic in de werkplaats. De A1 uit '77 of de A2 van een jaartje jonger.

Dat met die pakking en O-ring ziet er goed uit toch?
Als je de zaak goed ontvet hebt lijkt mij dat dit moet werken, maar dat weet je na een proefritje 24 uur na monteren van de deksel.
 
Ik breek even in binnen jullie uitgebreide topic.

Ik ben opzoek naar een aftermarket demper voor een sv650 bj '99. Liefst wel roadlegal, iemand nog iets liggen voor de verkoop?

Heb ook al naar een ali akrapovic gekeken maar krijg geen fatsoenlijke linkpipe gevonden.

Demper modification van de originele uitlaat ook al overwogen maar weet niet of dit zo'n handig plan is.
 
@DannyFZR600R: en? is die dicht?

@IvoDerksen: Bijgaand het 'gedoe' met die oliekeerring aan de andere kant van het blok (bij de uitgaande as) nogmaals. Ik weet niet meer in welk topic het stond, maar opnieuw posten gaat sneller dan drie SV topics afstruinen, dus bij deze. Vervangen bleek niet moeilijk. Haal alles uit elkaar en verwijder het voorste tandwiel. Daarachter zit een plaatje dat met 3 boutjes vastzit en ervoor zorgt dat de de oliekeerring niet naar buiten kan komen. Draai die drie bouten uit en verwijder het borgplaatje. Het voorste boutje zit een beetje lastig bereikbaar, maar met een steeksleuteltje 10 lukt het wel.

Daarna met een tang die stalen bus die om de uitgaande as zit beetpakken, een beetje loswrikken en 'm dan van de as aftrekken. De bus zat bij die van mij zo vast dat ik in één van de topics heb gevraagd of die er überhaupt wel af kòn (en antwoord gekregen :t) en het bleek te kunnen. Hij hoéft er niet perse af, maar dan kun je wat lastiger de oude keerring verwijderen. Gaatje boren, spaanplaatschroef erin draaien en trekken zal ook lukken, maar dat is eigenlijk niet de manier ;) )

full


Vervolgens met een schroevendraaier of iets dergelijks de oude keerring eruit wippen, de boel schoonmaken en de nieuwe er mooi vlak inzetten. Even een houten malletje met een gat maken en de nieuwe keerring voorzichtig erin tikken met een hamer op het houten hulpstukje, en de boel weer in elkaar zetten. Een uurtje werk voor de zelfsleutelaar.
 
Laatst bewerkt:
Mooie beschrijving idd!

Over dicht gesproken, na het spuiten van mijn waterpomp lekt deze (wel minimaal) langs de dikke slang naar de radiator. Had hem al glad geschuurd maar lekt nu nog steeds. Wat kan ik hier het beste aan doen?

Andere vraag over geluid.. mijn vriendin heeft sinds kort een delkevic mini (dat korte ding met enorm gat!) gemomteerd op de er5. Naar mijn smaak veel te hard, hebben de db killer al losgemaakt en ingepakt met dempingswol, en is nu iets beter. Maar wanneer je het gas dicht draait en hem uit laat rollen is het donder en bliksem!! Heerlijk dat geknetter haha! Kan dat met een sv ook? Ik heb de alipovic met volledige db killer erin. Merkte dat toen ik mijn bougies wisselde laatst, ze aan de lichte kant waren.. mengsel te arm..?
 
Laatst bewerkt:
@roger_sv
Helder helder en mooi met foto's! Hartelijk dank!
Ga binnenkort aan de slag met het gedonder.
Ik had trouwens problemen met de auto op de terugweg, accu leeg en vers in geleerde sleutels (donderdag J.l.) waren op mysterieuze wijze uit het systeem. Startonderbreker greep in. Anwb kon niets doen behalve slepen. Vandaag in Apeldoorn en hopelijk kan de suzuki dealer er nog wat mee doen.
Overigens, glimlach van oor tot oor op de duke 390, de 790 was ook leuk, maar inderdaad de snelheidsbeleving is enorm veel meer!

@JVENS
Wit is inderdaad te arm, de open aliprovic zal inderdaad zorgen voor een wat armer mengsel. Vaak werken grotere sproeiers.
 
Andere vraag over geluid..

Normaal gesproken als een uitlaat klappen maakt zou het eerste wat ik zeg zijn:

Dan lekt die ergens. Systeem is niet helemaal lucht dicht en dan gaat die klappen bij gas dicht. Zuigt via de kieren verse lucht aan met zuurstof en dan ontbrand het hete mengsel alsnog in de uitlaat. Dat veroorzaakt de klappen en dit eigenlijk niet positief.

Zoals op de foto te zien heb ik er ook een Delkevic op de SV. Maar niet de korte versie.
Allereerst, dat ding maakt zo enorm veel herrie. Zonder DB killer is het niet te doen, en eigenlijk met de killer erin nog steeds niet. Het geluid is gelukkig wel heel diep en donker en niet schel. Ik denk eraan om nog een killer pas te laten maken welke in de mond gemonteerd kan worden. Ik wil niet weten hoe de herrie is met de korte uitvoering.

Mijn Ducati S4RS heeft een volledig Termignoni race systeem inclusief grotere diameter bochten en 2 ingekorte dempers en de SV komt inclusief db-killer dicht in de buurt van de herrie van de Monster.

Mijn systeem is absoluut lucht dicht, ik heb hier erg goed op gelet en gecontroleerd en weer gecontroleerd want ook mijn Delkevic klapt.
Hij klapt alleen onderin bij afremmen. Dus als ik gas los laat, bij de 8k dan loopt die netjes terug en bij de 3k begint die te pruttelen en een beetje te klappen.

Ik denk dat het gewoon komt door de ontzettend grote uitlaatmond en het feit dat de killer helemaal achterin de demper zit.

Ik hoop dat je iets kan met deze feedback.
Het is leuk rondrijden en 'cruizen'met de SV. Onderin klinkt het een beetje chopper achtig, zwaar en dik en pruttelt lekker bij afremmen. Maar doortrekken wil ik er eigenlijk niet mee doen door de herrie. Ook omdat er zo'n brul uit komt maar feitelijk gebeurt er niet zo heel veel :P




31306920_1657339114343703_55747184604961355_n.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan