SXV Topic 7!

Met starten sloeg hij steeds stil (terugslaan) vooral als hij warm was, daarna niet genoeg kracht om hem snel genoeg rond te gooien dus startmotor uitelkaar doorgemeten alles goed nieuwe koolborstel setje erin (yamaha wr) nieuwe lithium accu erin maar dat hielp niet veel. Dacht eerst de accu, omdat met Jumpstart van een auto accu het wel goed ging dus weer nieuwe accu hielp iets. Maar niet voldoende. Tijdens het starten trok het voltage omlaag naar 10a9 volt dus vermoede sluiting in de wikkeling. Dit heb ik overigens niet kunnen constateren met meten, ook nog gemeten met de nieuwe stator ernaast resultaten vrijwel hetzelfde. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat de magneten zwak zijn geworden waardoor er veel meer amperage nodig is om de startmotor rond te krijgen.

Wr starter besteld sxv eindkap overgezet m'n borstels waren net vervangen dus die hoefde ik niet over te zetten.
Let er wel op dat de diameter van het midden stuk hetzelfde is, heb namelijk op het aprilia. Com forum gelezen dat sommige fabrikanten net iets anders zijn, dan kun je dus alleen de stator en de koolborstels gebruiken.

Voordelen: koste me nu €90 in plaats van €250 of meer
Heb het hier besteld http://www.ebay.nl/itm/371145808332?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Succes
 
Laatst bewerkt:
Beste sxv rijders, vorige week heb ik een adler aptc slipperclutch gekocht.
Op de doos stond dat hij voor een SMR 510 husqvarna bedoeld was.
Alleen nu blijkt dat deze voor de sxv/rxv Is

100% nieuw,
Alles in originele verpakking.

Voor meer informatie stuur maar een PB
 
Met starten sloeg hij steeds stil (terugslaan) vooral als hij warm was, daarna niet genoeg kracht om hem snel genoeg rond te gooien dus startmotor uitelkaar doorgemeten alles goed nieuwe koolborstel setje erin (yamaha wr) nieuwe lithium accu erin maar dat hielp niet veel. Dacht eerst de accu, omdat met Jumpstart van een auto accu het wel goed ging dus weer nieuwe accu hielp iets. Maar niet voldoende. Tijdens het starten trok het voltage omlaag naar 10a9 volt dus vermoede sluiting in de wikkeling. Dit heb ik overigens niet kunnen constateren met meten, ook nog gemeten met de nieuwe stator ernaast resultaten vrijwel hetzelfde. Dus het enige wat ik kan bedenken is dat de magneten zwak zijn geworden waardoor er veel meer amperage nodig is om de startmotor rond te krijgen.

Wr starter besteld sxv eindkap overgezet m'n borstels waren net vervangen dus die hoefde ik niet over te zetten.
Let er wel op dat de diameter van het midden stuk hetzelfde is, heb namelijk op het aprilia. Com forum gelezen dat sommige fabrikanten net iets anders zijn, dan kun je dus alleen de stator en de koolborstels gebruiken.

Voordelen: koste me nu €90 in plaats van €250 of meer
Heb het hier besteld http://www.ebay.nl/itm/371145808332?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK:MEBIDX:IT

Succes

Zo, da's info waar je wat mee kan, top!
Zal de boel een los halen en opmeten.

Bedankt! :}
 
Hallo iedereen,

Zoals iedereen misschien wel weet heb ik mijn Aprilia SXV 450 te koop staan.
Deze heb ik vorig jaar nieuw gekocht en inmiddels 2200km meegereden.

Reden? Wil graag meer enduro rijden.
In principe zou dat kunnen met de SXV maar daar is ie echt te mooi voor. :Y

Uiterlijk en motorisch in perfecte staat 5x motorolie vervangen en 2x bakolie

Omdat hier liefhebbers bied ik em nog eens aan.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
 
Laatst bewerkt:
full

voor 2016 introduceren wij de Cup klasse
Hou www.onk-supermoto.nl in de gaten en doe gewoon een keer mee :]
 
Zo, da's info waar je wat mee kan, top!
Zal de boel een los halen en opmeten.

Bedankt! :}

Viel mee dit keer het waren slechts de koolborstels. Heb ze vervangen door een setje van een WR450 en dat past idd 1 op 1.

Vanmiddag de buurt ff onveilig gemaakt met de SXV maar dat liep bijna verkeerd af want het achterwiel begon wel erg te slippen op een gegeven moment. Bleek er behoorlijk wat olie op de band te zitten. Thuis de boel gecheckt en het leek dat de oliedruksensor lekte...
Na wat te hebben gegoogled blijkt dit toch wel vaker voor te komen.

Nu kun ik weer een originele monteren maar waarschijnlijk is er wel een beter alternatief.
Heeft iemand een goede tip?
 
of afpluggen...

draad anders opmeten, schijnt ook een model van een auto in te kunnen..
ben al behoorlijk weer uit t RXV gevoel dus weet t even niet meer,

staat ook eea op t amerikaanse aprilia forum over..

suk6, of 7
 
of afpluggen...

draad anders opmeten, schijnt ook een model van een auto in te kunnen..
ben al behoorlijk weer uit t RXV gevoel dus weet t even niet meer,

staat ook eea op t amerikaanse aprilia forum over..

suk6, of 7


Afpluggen is voor mij geen optie, vertrouwen is mooi, controle is beter.
Ik heb inmiddels al wat meer gelezen, ook op het amerikaanse forum maar ik zoek dus iets van een vervanging die verkrijgbaar is
aan deze kant van de plas.
 
Ik had er destijds een universele sensor ingedaan van de lokale automaterialenzaak, werkte ook goed en was vrij goedkoop. Exact wat voor ding het was weet ik niet meer, maar die staat daar ook ergens op het forum.
 
ik heb inmiddels nog een sxv erbij , een 450 zonder kenteken voor het circuit.

na vele uren tekenen heb ik ook een eigen setje kroonplaten gemaakt , ik vond de andere merken kroonplaten niet mooi passen en eigenlijk te duur voor wat je krijgt.

instelbare offset tussen 16 en 11 mm.
instelbare rake van 0 tot -2 graden.
verschillende stuur stops voor 16 en 11 mm.
alle gaten zijn het zelfde als origineel dus km teller , slot etc.
gefreesd uit alu 6082 ( 7075 was veel te duur , te stijf en met 6082 was het al overbemeten qua dikte)

offset is makkelijk te veranderen door 4 bouten los te draaien en het blokje waar de stem in vast zit 180 graden te draaien.

ik hoop dat ik over 2 weken een setje klaar heb om te proberen of er nog wat dingen aangepast moeten worden maar ik ga er niet vanuit.
Bart gaat ook mee helpen testen met de prototype *O*
full
 
En bart zijn raceteam BT PowerParts Racing dan? 😎 die kunnen matuurlijk ook mooi intensief testen 😆
 
Hallo Allemaal!

Ik heb sinds vorig jaar een sxv550 gekocht, tot nu toe nog niet veel op gereden door het ene na het andere mankement wat naar boven kwam..
Nu staat hij eindelijk klaar met gereviseerd blok etc, maar nu zou eigenlijk de mapping aangepast moeten worden.
Is dit iets om makkelijk zelf te doen of raden jullie dat af?
 
Hallo Allemaal!

Ik heb sinds vorig jaar een sxv550 gekocht, tot nu toe nog niet veel op gereden door het ene na het andere mankement wat naar boven kwam..
Nu staat hij eindelijk klaar met gereviseerd blok etc, maar nu zou eigenlijk de mapping aangepast moeten worden.
Is dit iets om makkelijk zelf te doen of raden jullie dat af?


Wie heeft je blokje gereviseerd? ben wel benieuwd wat er allemaal zo aan de hand was :P

Wat moet er aan je mapping gebeuren en welke heb je er nu in? je hebt een solenoid lijkt het, zit die er ook echt in?
 
Laatst bewerkt:
Ik zie ook een popnagel in de airbox wat wel duid op een solenoid ;-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan