Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag lekker aan de brommer zitten prutsen. Koppelings deksel open gefreest en de drukplaat, veren en cups gespoten.

VOOR:

full
 
Laatst bewerkt:
Ik vond die gele veren wel mooi afsteken van de drukplaat en past weer bij de achter veer.
Lekker knutselen en kost niks. :)
Ook nog een Marchesini wiel stickertje opgeplakt, wiel voelt gelijk veel minder zwaar aan. :+ En had van een maat van me uitgefreeste hielplaatjes gehad en een carbon uitlaat bescherm kapje.






full
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad erg mooi heb jaren een 748 gehad met allerlei goodies erop.
Uiteindelijk hield de duc me niet van de straat maar meer in de garage.
Dus nu heb ik een honda cbr 600rr totaal anders maar vliegt over de weg en rijd ook bijzonder fijn.
Reactie is niet bedoelt om een duc af te kraken hoor want het blijven iconen en prachtig uitziende machines.
 
Inderdaad erg mooi heb jaren een 748 gehad met allerlei goodies erop.
Uiteindelijk hield de duc me niet van de straat maar meer in de garage.
Dus nu heb ik een honda cbr 600rr totaal anders maar vliegt over de weg en rijd ook bijzonder fijn.
Reactie is niet bedoelt om een duc af te kraken hoor want het blijven iconen en prachtig uitziende machines.
Voor dat ik de Duc kocht heb ik zelf ook voor een cbr600rr gekeken, super fietsjes maar het is toch deze 748 (met 916 blok) geworden en ben er echt heel blij mee. Eerdaags eerst in de onderhoud gooien en als me bankrekening het daarna nog toe laat koop ik pas wat goodies, vind me onderhoud belangrijker. :Y
 
Voor dat ik de Duc kocht heb ik zelf ook voor een cbr600rr gekeken, super fietsjes maar het is toch deze 748 (met 916 blok) geworden en ben er echt heel blij mee. Eerdaags eerst in de onderhoud gooien en als me bankrekening het daarna nog toe laat koop ik pas wat goodies, vind me onderhoud belangrijker. :Y


Verstandig dat je er 1 hebt gekocht met 916 blok. Mijn eerste duc was een 748s (2001 geloof ik) maar binnen het jaar het blok in puin (big end uitgelopen). En ik was niet de enige. Drie anderen om me heeb hadden exact hetzelfde met hun 748. En dat waren alleen nog maar directe vrienden.
Ik heb een 916 blok gekocht en eronder gezet en nooit meer ellende gehad. En een lekker sterk blok. Ik hiermee natuurlijk niet alle 748's over 1 kam scheren, maar ik koop in elk geval nooit meer een 748 blok. Het 916 blok is in mijn beleving gewoon echt veel robuuster.
Daarna een 748 met 996-blok gehad (die Stoner van hierboven), een 900ss en nu heb ik een 848 en een 748 met 996sps blok en ik heb nooit ellende. Toevallig nu sinds kort voor het eerst een storing in de 996 (af en toe uitvallen van 1 cilinder) maar tot aan dit nooit iets gehad met alle ducs.
 
Verstandig dat je er 1 hebt gekocht met 916 blok. Mijn eerste duc was een 748s (2001 geloof ik) maar binnen het jaar het blok in puin (big end uitgelopen). En ik was niet de enige. Drie anderen om me heeb hadden exact hetzelfde met hun 748. En dat waren alleen nog maar directe vrienden.
Ik heb een 916 blok gekocht en eronder gezet en nooit meer ellende gehad. En een lekker sterk blok. Ik hiermee natuurlijk niet alle 748's over 1 kam scheren, maar ik koop in elk geval nooit meer een 748 blok. Het 916 blok is in mijn beleving gewoon echt veel robuuster.
Daarna een 748 met 996-blok gehad (die Stoner van hierboven), een 900ss en nu heb ik een 848 en een 748 met 996sps blok en ik heb nooit ellende. Toevallig nu sinds kort voor het eerst een storing in de 996 (af en toe uitvallen van 1 cilinder) maar tot aan dit nooit iets gehad met alle ducs.
Oké goed om te weten, de jongen waar ik hem van kocht hoorde ik er ook al over. Volgens hem zat er ook geen olie koeler op de eerste modellen 748 wat een grote rol speelde, aldus de verkoper. Wat hier van waar is weet ik niet hoor.
 
Ik had er eentje uit 99 ook zonder oliekoeler.
Ook bij mij het big end lager eruit gelopen.
Kostte maar €2700,= dat geintje en dan was het ook nog gedeeltelijk zwart.
Hoop nu eens minstens twee jaar geen kosten te hebben aan de honda daarna een goeie onderhoudsbeurt zodat ie er weer tegen kan.
 
Gisteren kreeg ik om half negen een berichtje dat de Duc klaar stond.
Ze hebben hem helemaal nagelopen en voorzien van verse olie + filter, ook bleek de tank helemaal vol te zijn ( bij de proefrit branden het benzinelamp en zat er maar een paar liter peut in).
Ik noem het netjes afgeleverd, daarnaast zit er een paar maanden garantie op en mag ik voor elk wissewasje langs komen.
Vanmorgen om iets over tienen waren we bij de motorzaak en stond deze ADHDer te stuiteren als eengek, bijna 15 jaar droom ik al van een 748/916. En nu werd hij voor mij klaar gezet.

De eerste kilometers waren even wat wennen (zitpositie, stuurgedrag enz) ten opzichten van mijn GSX750F uit '92. Maar eenmaal gewent kon ik echt gaan genieten. Nu alles bij elkaar zo'n 150 km gereden en hij voelt echt vertrouwd aan.

Aangezien dit dus mijn eerste Duc is zal ik vast hier nog wel om wat raad vragen.

1d71918c-7791-4059-b83d-98e36cbe0d88_zpsahrzz9i6.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik weet niet waar je woont maar zou een koopelingsmodificatie door biggelaar in oisterwijk erin laten zetten dan rammeld en rinkeld ie minder en het is beter voor je korf.
Nog een tippie zet onder de tank een k&n filter over je inlaatkelken haal uit je luchtinlaten de originele filters weg en haal aan het begin van je inlaten de twee gaasjes weg dan ademt de motor veel beter.
 
Zo...!
Het weekend weer even lekker een stukje zeeland onveilig gemaakt met de 996S
Was weer even lekker :]
Ik kwam in Renesse nog diverse ducs tegen dus dat was wel weer even grappig
Groet
Sebas
 
Zo...!
Het weekend weer even lekker een stukje zeeland onveilig gemaakt met de 996S
Was weer even lekker :]
Ik kwam in Renesse nog diverse ducs tegen dus dat was wel weer even grappig
Groet
Sebas


Ik maak altijd Zeeland onveilig met de ducs :D Maar afgelopen weekend helaas geen tijd gehad. Zat er gisteren nog wel aan te denken, maar kwam er niet van ;(
 
Voor mijn R ben ik opzoek naar een setje originele clipons.
De originele met bij voorkeur degene die open geplakt kunnen worden :)
 
Laatst bewerkt:
Gisteren kreeg ik om half negen een berichtje dat de Duc klaar stond.
Ze hebben hem helemaal nagelopen en voorzien van verse olie + filter, ook bleek de tank helemaal vol te zijn ( bij de proefrit branden het benzinelamp en zat er maar een paar liter peut in).
Ik noem het netjes afgeleverd, daarnaast zit er een paar maanden garantie op en mag ik voor elk wissewasje langs komen.
Vanmorgen om iets over tienen waren we bij de motorzaak en stond deze ADHDer te stuiteren als eengek, bijna 15 jaar droom ik al van een 748/916. En nu werd hij voor mij klaar gezet.

De eerste kilometers waren even wat wennen (zitpositie, stuurgedrag enz) ten opzichten van mijn GSX750F uit '92. Maar eenmaal gewent kon ik echt gaan genieten. Nu alles bij elkaar zo'n 150 km gereden en hij voelt echt vertrouwd aan.

Aangezien dit dus mijn eerste Duc is zal ik vast hier nog wel om wat raad vragen.

[afbeelding]

zou wel ff investeren in een nieuw setje banden , das de voorloper van de michelin pilot power nog
 
oohhh zo.. |( |( |(
ik dacht dat je bedoelde de clipon in z'n geheel. (je weet wel, bij de 916 klappen ze om de veerpoot heen ipv één geheel)

Ik zat zeker half te slapen of zo.
 
Laatst bewerkt:
Waarop letten bij gebruikte 748?
De riem had ik al begrepen, kleppen stellen..
wat zijn de problemen met km's va 50.000?
En gaat die koppeling echt zo zwaar? Heb ik eerlijk gezegd een hekel aan (as vrouw zjnde)
 
Waarop letten bij gebruikte 748?
De riem had ik al begrepen, kleppen stellen..
wat zijn de problemen met km's va 50.000?
En gaat die koppeling echt zo zwaar? Heb ik eerlijk gezegd een hekel aan (as vrouw zjnde)
Heb zelf een aantal weken een 916 en ga morgen de brommer weg brengen voor nieuwe riempjes en laat ook de kleppen stellen. Maar ik moet zeggen dat mijn koppeling juist erg soepel gaat.
Heb wel begrepen dat de eerste types 748 geen oliekoeler heeft en daardoor sneller stuk loopt.
 
Waarop letten bij gebruikte 748?
De riem had ik al begrepen, kleppen stellen..
wat zijn de problemen met km's va 50.000?
En gaat die koppeling echt zo zwaar? Heb ik eerlijk gezegd een hekel aan (as vrouw zjnde)
Mwah valt mee. Ik heb eens een 916 circuitfiets gehad en daar had ik een koppelingscilinder van een 848 opgezet (30mm als ik mij niet vergis). Koppelde een stuk lichter. Maar ik heb het zelf nooit echt als een zware koppeling ervaren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan