Het grote 748, 916, 996 & 998 topic deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Staat onder een hoes in de garage. Hoop dit jaar weer wat meer kilometers te maken dan vorig jaar.
 
de 748 Senna is weer bijna klaar na een grote beurt.
Ze had ongeveer 4 jaar stil gestaan in de hoek van de garage..
Te druk met racen om op de openbare weg te rijden..

Maar in het kader van goede voornemes staat ze er nu weer (bijna) klaar voor.

De race Pani staat lekker warm in de showroom te shinen en mag in maart weer mee naar Portimao.
 
de 748 Senna is weer bijna klaar na een grote beurt.
Ze had ongeveer 4 jaar stil gestaan in de hoek van de garage..
Te druk met racen om op de openbare weg te rijden..

Maar in het kader van goede voornemes staat ze er nu weer (bijna) klaar voor.

De race Pani staat lekker warm in de showroom te shinen en mag in maart weer mee naar Portimao.
ik heb de 996SPS nog dichter bij nieuwstaat gebracht , nieuwe radiateur en nieuwe oliekoeler gemonteerd , staat te shinen in de huiskamer (al 3 jaar )
voor wie nog wat zoekt , ik heb nu dus een nette radiateur en nette olie koeler te koop!! *D
 
Wel nog een Dainese Ducati pak gescoord.
full
 
Netjes!
Nu hopen op snel mooi weer!
Groet
Sebas

God man, ik kan niet wachten. Ik heb me Ducati 916 opgehaald (met me maat die hem terug reed) en toen is hij gelijk naar een maatje zijn huis gegaan die voor mij het onderhoud doet. Samen een beetje opknappen en hij word nu al echt netjes.
Inmiddels me rijbewijs gehaald en alleen nog maar op mijn pa zijn Honda Vfr 750 gereden. Maar ik kan niet wachten om op mijn eigen 916 te gaan rijden. Lijkt me super. :]


Vandaag wel me magnesium marchesini wielen naar de spuiter gebracht. :)

Gr Dennis. :W
 
Laatst bewerkt:
Kijk! gelijk goed beginnen met een 916!
Rustig aan wennen, en dan lekker blazen!
Mijn fiets staat ook rustig te wachten tot beter weer!
Groet
Sebas
 
Kijk! gelijk goed beginnen met een 916!
Rustig aan wennen, en dan lekker blazen!
Mijn fiets staat ook rustig te wachten tot beter weer!
Groet
Sebas
Ja, misschien niet de motor waar je gelijk aan denkt voor een beginnende rijder maar hij was te mooi om hem te laten staan. Verder al druk om hem nog mooier te maken dan dat hij al is.

Verder wou ik hier eens vragen of jullie mij uit dit topic verder kunnen helpen met de zoektocht naar specifieke carbon swingarm protector en kettingkast in één.
(misschien zit zelfs het achter spatbord er ook aan vast maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen).
Er zijn zat protectors te krijgen maar ik wil echt deze hebben.
Heeft iemand van hier een idee waar deze nog te koop is of heeft een van jullie er wellicht een te koop ? Ik vermoed namelijk dat hij niet meer in de handel is omdat ik alleen nog maar andere kan vinden.

Het gaat dus om deze carbon protector met vaste ketting beschermer...

full
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een plaatje, hopelijk kan iemand mij van hier me verder helpen in mijn zoektocht naar deze protector/ketting beschermer. Thanks !

full


Groetjes Dennis :W
 
Laatst bewerkt:
Misschien eens op het dcn forum vragen.
Ik was daar jaren te vinden (en nog af en toe ondanks geen duc meer).
Waren altijd wel kenners die weer adresjes voor onderdelen wisten te melden.
 
Misschien eens op het dcn forum vragen.
Ik was daar jaren te vinden (en nog af en toe ondanks geen duc meer).
Waren altijd wel kenners die weer adresjes voor onderdelen wisten te melden.
Thanks man, ga ik ook even doen, al is dat volgens mij niet zo'n actief forum of wel ?

Verder 'World of qb carbon' en 'Sebimoto'gemaild, kijken of hun iets hebben...

In ieder geval bedankt voor het mee denken. :t
 
Laatst bewerkt:
Heb ik bij de 748 ook zelf gedaan.
Werkplaatshandboek is wel makkelijk om erbij te hebben maar het is echt niet moeilijk.
Goed de puntjes van de poelis in de gaten houden dat ze gelijk blijven met het merktekentje rustig blijven en goed kijken dan kan er niks fout gaan
 
Mijn 916 krijgt na 3 jaar weer nieuwe riemen en gestelde kleppen.
Helaas bleek het onder de tank behoorlijk nat van de benzine. Het lekt duidelijk langs de afdichting van die grote plaat onder in de tank op. Wat is de ervaring? Die grote groene ring vervangen en het is weer ok?

Lekker sleutelen!

AO4FR2U.jpg
 
Als je die ring gaat vervangen vraag dan om een ring van een monster deze is net een tikkie kleiner waardoor die strakker in het groefje zit en minder snel eruit rolt met dat je de pomp in de tank terug monteerd.
Smeer er ook vantevoren wat vaseline op.
Dan is het echt een klusje van niks.
Als de boutjes weer aangedraaid zitten lijkt het of de pomp niet strak aan zit dat hoort zo het rubber houd alles dicht.
 
Vergeet dan niet om ook gelijk de o-ringetjes van de leidingen te vervangen

"Als" hij snelsluiters als tank aansluiting heeft is dat wel verstandig die ringetjes kosten niks.
Ik heb toch ook al gezien dat ze niet allemaal een snelsluiting hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan