Fazerrijder (V/M) hangplek - deel 12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Welkom Nils! Binnen twee weken heb ik je al weten te overtuigen van de Fazer... :+
Ben benieuwd hoe die bevalt, zie m wel een keer verschijnen *O*

@de rest, veel plezier met het ritje!
Haha, ik ben zo makkelijk over te halen... :+
Test rijden beviel prima, zit en stuurt goed. Ja binnekort even een ritje Ruben! (donderdag tot en met maandag vrij)
 
Seauw, dat was een leuk ritje en ik heb weer namen van plaatsjes gezien waarvan ik nog nooooit gehoord had! (oa Rumpt en Zoelemond) ;)

TdB: bedankt voor het voorrijden, rest bedankt voor de gezelligheid! :Y
 
Dat was idd een erg leuke rit. Dank je TdB en de anderen natuurlijk ook!
Heb nog wel even moeten wroeten om m'n voering weer uit de opslag te halen _O- (beetje duwen en trekken, toen ging 'ie open)

@Plexat: Zwoelemond had ik ook nog nooit van gehoord :X

Tot de volgende *O*
 
Was leuk vandaag, zelfs nog wat zon gezien. :)

En zo'n FZ8 doet het prima. :Y

Nadat we wegreden van de eerste pitstop kwamen we ook nog een blauwe Fazer8 tegen trouwens.
 
Ook van mijn zijde aan TdB85, DelMonte en Plexat nog bedankt voor de leuke en gezellige trip vandaag. TdB85 had een leuke route en ondanks dat er hier en daar wat wegafsluitingen en omleidingen heeft hij die goed onder de deken kunnen houden want zonder enige hapering bleven we rijden zonder daar ook maar iets van mee te krijgen.
Wel grappig dat alle FZ-motoriseringen erbij waren; (mijn) FZ6, (DelMonte's) FZ8, (Plexats') FZ1 en de speciale zwaar gemodificeerde 1-cilinder Fazer van TdB85 ;)

Zo gauw er weer een tour gedaan wordt en het past vwb datum/tijd dan ben ik weer van de partij!
 
:Z
Dan is misschien jouw verwachtingspatroon toch aan de te hoge kant. Het gros van de mensen is zeer tevreden over een standaard FZ1.

De FZ1 trekt een zeer gevarieerd publiek, van een rustige toerder tot een "supersport" rijder die de schaamranden er volledig af wilt kunnen rijden.

Voor die laatste groep heeft de standaard FZ1 gewoon de genoemde beperkingen. Met een 190/55 band is het zelfs niet mogelijk om de rand van de achterband af te rijden door een gebrek aan grondspeling.

Met duo ben ik zelfs weleens bijna in de problemen gekomen door een gebrek aan grondspeling doordat ik op 1/3 van de bocht al alles aan de grond had terwijl ik nog niet volledig ingestuurd was. Uiteindelijk kan je hier wel omheen werken door wat meer te hangen maar het is niet echt prettig.
 
Laatst bewerkt:
Met duo ben ik zelfs weleens bijna in de problemen gekomen door een gebrek aan grondspeling doordat ik op 1/3 van de bocht al alles aan de grond had terwijl ik nog niet volledig ingestuurd was. Uiteindelijk kan je hier wel omheen werken door wat meer te hangen maar het is niet echt prettig.

Dat ligt niet aan de motor maar aan de berijder die over de grens heen gaat. Blijkbaar ben je verkeerd (= te hard?) de bocht in gegaan en kwam je in de problemen.
 
Dat ligt niet aan de motor maar aan de berijder die over de grens heen gaat. Blijkbaar ben je verkeerd (= te hard?) de bocht in gegaan en kwam je in de problemen.

Als jij gewent ben aan bepaalde hellingshoeken en het rijwiel gedeelte en de banden geven voldoende grip dan kan je door de FZ1 met duo erg verrast worden door het gebrek aan grondspeling. Zeker in de bergen! De enige beperking is de hoogte van de voetsteunen, het rijwielgedeelte is namelijk top en heeft echt veel meer potentie. Het is echt geen kunst om dan voor de apex al de boel aan de grond te hebben.

Als ik nu met duo rij dan is het een kwestie van bewust erg veel hangen zodat de motor bij dezelfde snelheid toch rechterop blijft. Anders kom je echt in de problemen als je stevig aan het rijden bent. Het zegt eigenlijk al genoeg dat je een 190/55/17 MPP zonder duo niet helemaal rond kan rijden bij een standaard setup.

Het rijwiel gedeelte van de FZ1 is stijf en geeft het vertrouwen van een supersport, de standaard grondspeling komt echter lang niet bij die van een supersport in de buurt.

De vering is standaard ook aan de slappe kant als je met het stevige bochtenwerk en uit accelereren bezig bent, zeker als de weg hobbelig is. Dat geeft niet want ik houd wel van een zwabber en een deining op zijn tijd :9~

Onder de streep blijft de FZ1 een wereldfiets, zeker met een ander voortandwiel en tailrisers heb je de perfecte mix tussen toer en supersport :).

Wat dat betreft kan ik de ervaringen van Vince volledig onderschrijven :)
De FZ1 is top! :]
 
Laatst bewerkt:
Wat jij nu omschrijft is precies wat ik heb gehad met de FZ1.
Voor mij waren die problemen opgelost met 30mm tailriser en de slijtnokjes van de stepies te halen, en zelfs toen reed ik zonder duo nog het rempedaal aan de grond, en dit met een 190/55/17 achterband waar inderdaad niet al het rubber van werd gebruikt.
Dan is de laatste stap, die ik niet meer heb gedaan, een andere rem/schakelset met de steps meer naar achteren en naar boven.
Het is inderdaad wel wat frustrerend, omdat de FZ1 qua blok en rijwielgedeelte veel meer kan dan de vering en de geometrie op zijn afgesteld.
 
FZ1 kan veel meer dan je denkt! O-)

full
 
Laatst bewerkt:
@vincefazer: waarom koop je dan niet een supersport met een stuurverhoger?

Daarom heb ik ook even een Tuono gehad. Is natuurlijk gewoon een RSV Mille zonder kuipen en met SBK stuur.
Maar mijn vrouw gaat ook nog wel eens een dagje/weekendje/weekje achterop, en dan moet zij ook lekker zitten en dan moet er ook bagage voor 2 personen mee kunnen.

Idealiter zou ik twee motoren hebben, één voor fun alleen en één voor woon/werk/vakantie.
Maar goed dat kan ik niet betalen, dus dan moet het toch het best mogelijke alternatief zijn.
 
Zou een Puig racing ruit veel verschil maken met standaard FSZ1000 ruit vwb wind bescherming?
Ik had vroeger MRA touring ruit, maar heb standaard weer terug gezet. Vraag me af of Puig wat zou uitmaken.
 
Even iets heel anders....ik kreeg laatst fanmail uit Leeuwarden. Lege A12, 's avonds, 3-baans; excuses genoeg om niet 100 maar 133 na correctie te rijden. O-)

Ik word met de auto echt vrijwel nooit geflitst maar met de motor kom ik vaker op plaatsen die uitnodigen om een flitser neer te zetten (schijnbaar). Nu zat ik me te vergapen aan dat spul van Stinger en dan vooral de 'Card'. Kost een hele bak geld maar waar het me vooral om gaat is of er iemand hier ervaring heeft met installatie/gebruik op de motor.
Ik heb al rond gezocht hier maar kom niet echt bruikbare info tegen.

Iemand?
 
Laatst bewerkt:
Even iets heel anders....ik kreeg laatst fanmail uit Leeuwarden. Lege A12, 's avonds, 3-baans; excuses genoeg om niet 100 maar 133 na correctie te rijden. O-)

Ik word met de auto echt vrijwel nooit geflitst maar met de motor kom ik vaker op plaatsen die uitnodigen om een flitser neer te zetten (schijnbaar). Nu zat ik me te vergapen aan dat spul van Stinger en dan vooral de 'Card'. Kost een hele bak geld maar waar het me vooral om gaat is of er iemand hier ervaring heeft met installatie/gebruik op de motor.
Ik heb al rond gezocht hier maar kom niet echt bruikbare info tegen.

Iemand?

Dacht dat een stinger illegaal was... Dus dikkeboete als ze je pakken.

Als je het zo safe mogelijk wil spelen gewoon wat modder ofzo op je plaat gooien. Of je gewoon beetje aan de snelheid houden :')
 
stinger is op zich niet illegaal. de software die het illegaal maakt, wis je met twee toetsen in 1 seconde. wordt ook niet met een radardetectordetector gedetecteerd (sjessus wat een zin :? )
 
Zou een Puig racing ruit veel verschil maken met standaard FSZ1000 ruit vwb wind bescherming?
Ik had vroeger MRA touring ruit, maar heb standaard weer terug gezet. Vraag me af of Puig wat zou uitmaken.


Puig weet ik niet, maar ik heb een Fabri duble buble. vwb wind valt tegen, maar staat dan wel weer mooi.

en zeg nou zelf, wat is dan belangrijk? ;)
 
Zou een Puig racing ruit veel verschil maken met standaard FSZ1000 ruit vwb wind bescherming?
Ik had vroeger MRA touring ruit, maar heb standaard weer terug gezet. Vraag me af of Puig wat zou uitmaken.

Ik had knap last van de OEM ruit op de Fazer 1000, de rijwind stond precies op m'n keel. Na wat verschillende ruitjes te hebben geprobeerd, kwam ik uit op de MRA vario touring, met zo'n verstelbaar spoilertje er op. Gewéldige ruit voor mij, geen turbulentie op de helm meer en vrijwel geen last van de rijwind.
Misschien is dat wat? Het zal afhankelijk zijn van je lengte hoe effectief een ruitje werkt, ik ben 1,81.
 
Nu we het toch over ruitjes hebben; ik ben benieuwd of iemand op een fzs 600 ervaring heeft met een andere ruit.
Momenteel heb ik de standaard ruit erop zitten maar die rijwind staat dan net zoals bij JanB; precies op m'n keel of net iets daaronder. Persoonlijk vindt ik dat best vervelend, mijn lengte is ongeveer 1,74.
 
Nu we het toch over ruitjes hebben; ik ben benieuwd of iemand op een fzs 600 ervaring heeft met een andere ruit.
Momenteel heb ik de standaard ruit erop zitten maar die rijwind staat dan net zoals bij JanB; precies op m'n keel of net iets daaronder. Persoonlijk vindt ik dat best vervelend, mijn lengte is ongeveer 1,74.

Op mijn FZ6 Fazer S2 heb ik een MRA Touring scherm geplaatst. Is voor mij een verbetering vwb wind en turbulentie; beide stromen worden ermee hoger gelegd en zijn minder hinderlijk. Ik kan niet zeggen wat het effect op een FZS600 is. In eerdere berichtjes in "Fazerrijder (V/M) hangplek - deel xx" wordt melding gemaakt van een leverancier in ik geloof Nijmegen/Arnhem omgeving waar je schermpjes uit kan proberen als je ze daar koopt. Misschien is dat iets voor je.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan