Honda PCX 125/150cc deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kijk het volgende hoofdstuk is weer gestart ;)

Ook al heb ik dan geen PCX,toch voel ik mij wel een beetje verbonden mee door mijn SH150i ;)
Zijn toch een beetje broertjes :P


Jullie vanmiddag toevallig ook nog even een ritje kunnen maken?
Veel wind maar wel lekker zonnetje en niet koud,toch even een uurtje door de omgeving wezen sturen,heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk :)
 
ik heb eind Feb

dit op voorraad mag geen bedrijfsnaam noemen maar kijk maar in de gesloten Dr P topic

of zodra de website online is google op Dr Pulley Nederland

PCX SR2015/6 12gr 2 Hit Clutch 181401+bell 1
PCX SR2015/6--12,5gr 2
PCX SR2015/6- 13gr 2
 
hallo

ik ben er ook weer bij
ik heb de pcx 150 nu ongeveer 3 maanden en hij bevalt prima
ik heb er een hoger windscherm opgezet van givi en dat houdt behoorlijk veel wind tegen
daarnaast heb ik de bobbel op het zadel iets naar achteren geplaats zodat je wat meer plaats hebt om te zitten
volgende maand moet ik voor de eerste beurt gaan
verbruik is momenteel 1:43

gr john
 
Dat is zeer netjes :) maar je zit nog in de inrijperiode begrijp ik dus nog max 80 km/u?
Of is het gewoon met warme motor het gas erop? ;)
 
Laatst bewerkt:
hallo john88

mooi dat je er weer bij bent. het verbruik van 1 op 43 is heel netjes zeker met de temperaturen in de winter en die harde wind van de laatste tijd. Ik doe zelf het onderhoud en heb niet alleen bij de 1000 km beurt de olie vervangen maar ook bij de 4000 km beurt. Er zit zeker de eerste tijd wel wat slijpsel in en dan lijkt mij verversen van de olie beter dan laten zitten. Het handboek schrijft overigens niet voor bij 4000 te verversen.
 
Inderdaad wel slim om te doen, kost maar bijna 1 liter olie en dat is altijd beter dan dat het fijne metaalslijpsel gaat aankoeken in het carter, ik neem aan dat je dan ook even het gaas van het "oliefiltertje" met perslucht schoonblaast?
Ik persoonlijk zou ook investeren in een herbruikbaar K&N luchtfilter en dat ook gelijk schoonmaken bij het verversen van de olie, hoe beter de motor kan "ademen" hoe beter de prestaties.
 
Het luchtfilter hoeft pas om de 16000 km, en dat duurt bij mij nog 6000. Dan komt er wel een K&N in, die schijnen wasbaar te zijn dan hoef je niet elke keer een nieuwe te kopen. Ik heb inderdaad ook het zeefje schoongemaakt toen ik olie ververst heb.
 
hallo

ik rij nu nog niet zo hard tot ongeveer 90 km
optrekken best wel vlug
maar hou toch nog rekening dat ik nog niet vol kan gaan met de pcx
weet iemand of je bij de 4000km beurt ook de kleppen moet stellen ?
of is dit niet nodig ?
ik weet er zelf niet veel van daarom deze vragen
maar ik ben wel blij met mijn zwarte pcx
jaren terug heb ik een honda 750 gehad daarna de hond 900 boldor daarna een honda cbx 1000 6 cilinder maar voor woonwerk verkeer is de pcx echt een topper en zeer zuinig
als ik plaats zou hebben om een motor te stallen zou ik er misschien nog een bij nemen
maarja geen plaats

gr john
 
kleppen stellen/controleren hoeft volgens mij zeker niet tot 8000 km. Bijna iedereen meldt dat er niets hoeft te gebeuren. Je haalt dan voor niets al die tupperware uit elkaar en het uurloon loopt alleen maar op..
 
Ik ga op onderhoud bij de officiële Honda-dealer en deze vertelde me dat de kleppen pas op 12000 km moeten gesteld worden.

Denk dat het boekje ook niet te nauw moet nageleefd worden.
Helemaal mee eens! Ik heb wel bij 8000 de bougie vervangen maar volgens mij was dat ook niet nodig.
 
Ik ben er ook weer.. Wat een wind he vandaag!

Gisteren de eerste keer gereden met de verhoogde Givi ruit. Wat een enorm positief verschil.
Wel werd ik er bijna van af geblazen maar of dit direct met de nieuwe ruit te maken had ?
Was wel erg veel wind gisteren.

Nu nog zoeken naar andere spiegels. Heb nu de spiegelverbreders erop maar dit is mooi. Ik denk dat spiegels die wat meer gebogen/ langer zijn beter uitziet. Iemand tips ?

Gr.Peter
 
hallo

ik rij nu nog niet zo hard tot ongeveer 90 km
optrekken best wel vlug
maar hou toch nog rekening dat ik nog niet vol kan gaan met de pcx
weet iemand of je bij de 4000km beurt ook de kleppen moet stellen ?
of is dit niet nodig ?
ik weet er zelf niet veel van daarom deze vragen
maar ik ben wel blij met mijn zwarte pcx
jaren terug heb ik een honda 750 gehad daarna de hond 900 boldor daarna een honda cbx 1000 6 cilinder maar voor woonwerk verkeer is de pcx echt een topper en zeer zuinig
als ik plaats zou hebben om een motor te stallen zou ik er misschien nog een bij nemen
maarja geen plaats

gr john

Dit wilde ik graag horen, top!
 
Nieuw record: 5,81 liter in de tank gedrupt. Helaas helaas moest ik wel in het peperdure Wassenaar tanken.

Dagteller op 212 met een lampje dat al ernstig lang stond te knipperen. Verbruik van een nette 1:36.5
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan