Kawasaki ER-6 Topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
even vervuilen:

De Ducati 1199 waar het Ducati Team Alstare in het WK Superbike gaat rijden:
ducati-fiamm-0.jpg
 
Hoi mijn is Steve :)
Lees hier mee omdat mijn vriendin opzoek is na een leuke ER6n en ik een beetje info wil winnen over de bike.
Maar als ik zo lees is het een dijk van een motor gaat weinig tot niks aan kapot.
Dacht reageer ff om jullie mijn ervaringen te delen.

Nadeel van valdoppen is dat ze eigenlijk alleen nut hebben als je stilstaat en de motor rustig laat vallen.
Bij een grote schuiver breekt die bout zo af en je hebt nog steeds motor schade.
De valbeugels (vergelijk baar met wat ik heb) kunnen grotere krachten aan wegens de sterkere montage.
Sommige beweren wel dat je hier meer kans mee heb op krommer frame.
Ik weet dat deze info ook ooit ergens op internet staat, weet alleen de bron even niet meer

Misschien een fatsoenlijk merk nemen! Bedoel het niet verkeerd :) , maar R&G racing of GB Racing, zijn echt top val protectie, deze worden ook in de racerij (SBK, BSB, moto2) gebruikt.
Nu heb ik alle 2 de merken zelfs mogen testen, en beschermen je motorblok en tank goed.
Maar de race teams denken toch, zo van als de protectie niet meer zijn werk goed dan is de motor meestal ook goed stuk.

Oja, dunlop sportmax is geen band, sportmax is een tussen naam zoals.
Dunlop sportmax roadsmart.
Dunlop sportmax sportsmarts.
Dunlop sportmax quallifier 2
Check de site anders ff dan heb je het altijd zelf duidelijk.
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de sportsmarts, een plak band met een lange levensduur :} :]

Gr. Steve :W
 
Het merk van een valdop is mij om het even
En zal ik ook totaal niet over in discussie gaan, simpel weg omdat ik hier gelukkig geen ervaring mee heb.

Wat ik trachten te proberen zeggen is, dat je met een valdop aanzienlijk sneller en meer schade heb dan wanneer dit met een valbeugel zou gebeuren.
Daarbij is het aan de eigenaar zelf te beslissen om of voor de looks te gaan of voor meer bescherming.

:W

Owja welkom hier trouwens als je meer info nodig hebt, dan horen we het wel
 
Hoi mijn is Steve :)
Lees hier mee omdat mijn vriendin opzoek is na een leuke ER6n en ik een beetje info wil winnen over de bike.
Maar als ik zo lees is het een dijk van een motor gaat weinig tot niks aan kapot.
Dacht reageer ff om jullie mijn ervaringen te delen.Misschien een fatsoenlijk merk nemen! Bedoel het niet verkeerd :) , maar R&G racing of GB Racing, zijn echt top val protectie, deze worden ook in de racerij (SBK, BSB, moto2) gebruikt.
Nu heb ik alle 2 de merken zelfs mogen testen, en beschermen je motorblok en tank goed.
Maar de race teams denken toch, zo van als de protectie niet meer zijn werk goed dan is de motor meestal ook goed stuk.

Oja, dunlop sportmax is geen band, sportmax is een tussen naam zoals.
Dunlop sportmax roadsmart.
Dunlop sportmax sportsmarts.
Dunlop sportmax quallifier 2
Check de site anders ff dan heb je het altijd zelf duidelijk.
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de sportsmarts, een plak band met een lange levensduur :} :]

Gr. Steve :W

Welkom, heb je goed gezien, ER6N is een dijk van een motor en gaat niks aan kapot.

Bedankt voor de opheldering over de Dunlop's :}

Die crashpads van de duurdere merken, ik zie niet in wat daar qua constructie anders aan is. Bovendien vind ik R&G en Rizoma bijv nogal aan de prijs.
 
Welkom, heb je goed gezien, ER6N is een dijk van een motor en gaat niks aan kapot.

Daar durf ik de discussie over aan ;)


Gisteren de dealert gebeld. Half maart wordt m'n nieuwe zwarte schoonheid uit de winterslaap gewekt. Kan niet wachten! *O* *O* (ivm verzekering en garantie doe ik dit bewust niet eerder)
 
Geen idee, valbeugels lijken mij de beste optie, maar vind het nou niet bepaald mooi. Valblokken zijn kleiner en valen niet zo op.

Ik denk dat ze zeker zin hebben als je een schuiver maakt, je moet wel een hele dikke klapper maken willen ze de schade verergeren. Ken meerdere mensen die een hoop schade hebben voorkomen door valkblokken

Ja precies.. Alleen die 2e die je liet zien (valtermoto's) die lijken minder goed want daar vangt hij de klap dan volledig op 1 punt op..
 
Hoi mijn is Steve :)
Lees hier mee omdat mijn vriendin opzoek is na een leuke ER6n en ik een beetje info wil winnen over de bike.
Maar als ik zo lees is het een dijk van een motor gaat weinig tot niks aan kapot.
Dacht reageer ff om jullie mijn ervaringen te delen.Misschien een fatsoenlijk merk nemen! Bedoel het niet verkeerd :) , maar R&G racing of GB Racing, zijn echt top val protectie, deze worden ook in de racerij (SBK, BSB, moto2) gebruikt.
Nu heb ik alle 2 de merken zelfs mogen testen, en beschermen je motorblok en tank goed.
Maar de race teams denken toch, zo van als de protectie niet meer zijn werk goed dan is de motor meestal ook goed stuk.

Oja, dunlop sportmax is geen band, sportmax is een tussen naam zoals.
Dunlop sportmax roadsmart.
Dunlop sportmax sportsmarts.
Dunlop sportmax quallifier 2
Check de site anders ff dan heb je het altijd zelf duidelijk.
Mijn voorkeur gaat zeker uit naar de sportsmarts, een plak band met een lange levensduur :} :]

Gr. Steve :W

Welkom Steve :W ..

Wat betreft de valblokken, van die merken ben ik ze nog niet tegen gekomen..straks maar ns kijken..

M.b.t.de banden, bedankt voor de opheldering :P . Dan ga ik straks even kijken welke banden ik dan heb van Dunlop.. Het zijn iig niet de meest fijne (geconcludeerd uit de meningen van de leden van dit topic!)..
 
Welkom Steve :W ..

Wat betreft de valblokken, van die merken ben ik ze nog niet tegen gekomen..straks maar ns kijken..

M.b.t.de banden, bedankt voor de opheldering :P . Dan ga ik straks even kijken welke banden ik dan heb van Dunlop.. Het zijn iig niet de meest fijne (geconcludeerd uit de meningen van de leden van dit topic!)..

Hee Andy,

Om het misverstand uit de wereld te helpen:

Standaard op de ER-6 (modeljaar 2006) zitten de Dunlop sportmax D221 gemonteerd (uiteraard zowel voor als achter) Dit is geen slechte band, alleen de grip laat te wensen over. Daarentegen wordt er met deze band wel veel km's gehaald. Ik rijd nu al 16.000km met dezelfde (voor-)band, en ga nu pas overwegen om deze in de zomer te vervangen. Totaal dus naar schatting 18.000k mee gereden. Dit komt omdat de band ontzettend hard is. Dus voor snelweg-km-vreters is dit dus een prima band, maar je moet er geen dijkjes mee gaan 'maaien' of snelle bochten nemen :N

Dit is de 221

full


Ik heb zelf gekozen voor een Dunlop sportmax roadsmart II als opvolger (achter) omdat deze nog steeds een behoorlijke slijtvastheid heeft, maar ook behoorlijk 'plakt'. Natuurlijk niet zoals de Dunlop Sportmax Sportsmart of de Michelin 2CT o.i.d. Maar voor mij voldoende. Ik rijd tenslotte geen GSX1000R, R1 of ZX10R, toch? :] Ik ben tot op heden zeer tevreden over de roadsmart (achter) en ga de voorste velg hier ook van voorzien :Y

Hopelijk nu iets duidelijker voor je. Ik kijk zelf als prijs- en kwaliteitvergelijker op: Motorbanden Online verkoop van nieuwe motor en scooter banden door Pneus online motor en scooter banden

Wat betreft de valblokken heeft Hornet wel gelijk. De valblokken van R&G zijn zeer goed beoordeeld, omdat ze tijdens een val haast niet kunnen breken of je frame verbuigen. Ze zijn namelijk van een 'speciaal' soort kevlar / carbon gemaakt waardoor ze 'meebuigen' tot in bepaalde maten...Ze zijn wel aan de prijs ca. 100 euro voor 'ons' type ER-6 (en voor ons type ER-6 zijn ze verschrikkelijk lelijk!)... :r

Ik blijf bij mijn mening als je zo hard onderuit gaat dat je valblokken' verschil bieden tijdens een schuiver, dan maken die blokjes echt niet veel uit. Of ze breken, of de rest is dusdanig beschadigd dat de motor (vooral het oudere type) al snel totall loss is....Maar ieder zijn idee hierover. Ik heb ook alleen een WA-beperkt casco verzekering. Is ook een gok :/

Dus waar jij je het prettigst bij voelt doen! :]

Succes :W
 
Duidelijk verhaal Silvester!! :)

Dat wordt voor mij dus geen snelle/platte bochtjes nemen :p.. Want ga na 4700 km met die banden nog geen nieuwe kopen :$..

Die valblokken blijft een gok idd, best lastige keuze :p.. Ik ben zelf ook wa beperkt casco verzekerd. Voor mij als studentje is all - risk / volledig casco te duur..
 
Ik heb persoonlijk deze erop staan: http://www.moto5.be/pd/2300/nl-BE/v...p-Block-Kawasaki-ER6-N-2009-2010-2011-sliders

Voornamelijk omdat deze er het mooiste op passen (imho) en desondanks toch ook wat groter zijn dan die kleine ronde. Geen idee of het ook effectief beter gaat werken dan, maar ik zou toch denken/hopen van wel :P

Ik verwacht van crash pads om eerlijk te zijn niet zoveel als je eens goed onderuit gaat. Ik heb ze er voornamelijk op laten zetten voor een schuivertje bij lage snelheden of zelfs stilstaand eens laten vallen of iets dergelijks.

Edit: over banden gesproken: vanaf de '09 zit er dus inderdaad de roadsmart I op. De nieuwe Roadsmart II zijn nog een stuk verbeterd volgens veel reviews. Koud geven ze inderdaad niet zoveel vertrouwen en het duurt wel eventjes om ze op temperatuur te krijgen. Maar vanaf dan zijn het wel degelijke bandjes. Ik heb op mijn 14000km één keertje m'n achterband door doen slippen op natte kasseien bij het vertrekken (per ongeluk). Voor de rest nog nooit problemen mee gehad en ik rijd door weer en wind. Enkel nu met het vriezen en zout op de baan niet ;)

En dan nog een ander vraagje: wat zijn zoal goede merken van sturen? Aangezien ik dit toch wel eens wil vervangen :)
 
Laatst bewerkt:
Aha...daarom is er zoveel onduidelijkheid hier over banden. De ER-6 vanaf 2008 (2e type) heeft standaard al roadsmarts. Type 1 weliswaar, maar dit is al een hele verbetering tov de D221. Duidelijk. Maar dus even prijzen vergelijken Andy....
 
@ Vhv1: op marktplaats staat weer een hele mooie er6n abs, zelfde kleur als Sender. 2009, geloof rond de 5000 km, vraagprijs 4750..
Thanks! :W Gaat alleen geen ER6 - N meer worden dat is zeker.
Anders had ik de mijne ook niet verkocht _O-
 
Je kan het maar vast ervaren hebben tijdens je motor rijles.
Vanaf 0,40 seconden .... link ...

Goedenavond :W

Vervelende manier van afstappen. :N niet zoals het eigenlijk moet.

Hoi mijn is Steve :)
Lees hier mee omdat mijn vriendin opzoek is na een leuke ER6n en ik een beetje info wil winnen over de bike.

Welkom Steve, :W
Goed te lezen dat je een verstandige vriendin hebt *O*
Ervaring met de ER6N, niks dan positiefs, maar heb hem pas 10 maanden en pas 7600km mee gereden. Nog geen moment spijt van gehad.
 
Duidelijk verhaal Silvester!! :)

Dat wordt voor mij dus geen snelle/platte bochtjes nemen :p.. Want ga na 4700 km met die banden nog geen nieuwe kopen :$..

Die valblokken blijft een gok idd, best lastige keuze :p.. Ik ben zelf ook wa beperkt casco verzekerd. Voor mij als studentje is all - risk / volledig casco te duur..

Morgen eerst maar eens kijken welke Dunlop band ik erop heb liggen.
Heb geen idee wat de standaard band.

Valblokken of beugel, ik weet het niet. Was van plan ze niet nodig te hebben, want mooi kan ik het niet vinden.
IMG-20120512-00105.jpg

Misschien met kerst, met kerst takken erop en kerstverlichting
 
Laatst bewerkt:
Morgen eerst maar eens kijken welke Dunlop band ik erop heb liggen.
Heb geen idee wat de standaard band.

Valblokken of beugel, ik weet het niet. Was van plan ze niet nodig te hebben, want mooi kan ik het niet vinden.
[afbeelding]
Misschien met kerst, met kerst takken erop verlichting
|( t's geen gezicht
Hoe verpest ik (ongeacht welk merk) mijn motor |(
 
Laatst bewerkt:
ZO! Ook goeiemorgen...
Kom er nu (dankzij een anonieme tip:P) achter dat er een nieuw topic is.. Gelukkig al na 11 pagina's.. Oeps(A)
Heb k in ieder geval iets te doen van t weekend;)
 
Welkom terug.

Even je beste motor foto posten en een bouwjaar + opties, kan Sender deze in de "OP" plaatsen :)
Dan hoor je er echt weer helemaal bij :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan