Kawasaki ER-6 Topic deel IV

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alpine staat sowieso ook op de beurs. Maar doppen voor gehoorbescherming bij snelheden lager dan 180 km/u? Volgens mij moeten jullie een andere helm... Ik hoor helemaal niks op de motor wat betreft rij-geluiden of windruis. Of is mijn helm dan zo goed? T is een HJC IS-Max. Hij bevalt wel erg goed, met geïntergreerd zonnevizier, erg handig!

Ik heb de bandjes (dunlop roadsmart 2) via mijn overbuurman die een eigen handeltje heeft, en die verkoopt ie savonds vanuit de garage. Dus misschien dat dat mede de prijs heeft bepaald. Maar in principe als je een tourband neemt uit de top3 dus pirelli, dunlop of michelin...zit je altijd goed. Meer merk-wens dan kwaliteit en prijs verschil. Verder zijn er buiten deze merken ook nog prima bandjes zoals metzeler, maxxis en ga zo maar even door. Gewoon wat tests lezen. Ik ben toen gevallen voor de goede prestaties van de dunlops op nat asfalt.

Google maar eens op tests...

Iedereen al de poll op t meeting-topic ingevuld. Zorg da je erbij bent!

Ik rijdt ook (nog) met een HJC helm.
Geregeld s'avonds flinke suis in mijn oren en tijdens het rijden onwijs veel windruis door de helm -O- Ingebouwd zonnenvizier is geweldig maar uit testen ook gebleken dat het (mogelijk) het minst stevig is wat betreft crash inpact.

Ga op de beurs en internet goed kijken naar een stille helm.
Oordopjes is nuttig maar mij zelf kennende raak ik die met een week al kwijt -O-
 
Laatst bewerkt:
Ga op de motorbeurs de schuberth s2 halen.
Ook voornamelijk omdat het 1 van de stillere en vrij lichte helm is.

Schuberth-S2-Black-2.jpg


Op het moment heb ik een carberg van nog geen 100 euro.
Heb deze sinds voor mijn rbw en is nodig aan vervanging toe.
En een geluid dat deze helm produceert. :r
 
Ga op de motorbeurs de schuberth s2 halen.
Ook voornamelijk omdat het 1 van de stillere en vrij lichte helm is.

[afbeelding]

Op het moment heb ik een carberg van nog geen 100 euro.
Heb deze sinds voor mijn rbw en is nodig aan vervanging toe.
En een geluid dat deze helm produceert. :r
.... check ....
Onderaan afbeelding kun je ook de voorkant/zijkant en achterkant bekijken wat betreft score
 
Zo, het schiet op hier. ff snel bij gelezen.

In mei mag de 25kw eraf :)
Dus toch wel een beetje aan het aftellen. :p

Bekend terrein Walter? Kom jij wel eens in deze hoek dan? :?
Paar stukjes van de route heb ik ook al eens gereden, maar het grootste deel niet. Dus ben er helemaal klaar voor.

Ik gebruik die goede ouwe gele schuimrubber doppen. Dicht goed af en geen gezeik met schoonmaken.
Schoonmaken gaat nog. ff nat maken voor het inbrengen. Gatver :r

.... check ....
Onderaan afbeelding kun je ook de voorkant/zijkant en achterkant bekijken wat betreft score
Blij te zien dat mijn helm zo slecht nog niet is.

Qua kosten en betrouwbaarheid zou ik voor de Dunlop Roadsmart II gaan. Top bandje. Wil niks anders meer... :]
Dit advies ga ik onthouden. Ehh beter opslaan. Harde schijven doen het beter dan mijn grijze massa.

PS Goede morgen, middag en avond
 
@Silvester: Ik heb een collega in Rosmalen wonen en die heeft ook een motor, en we hebben een aantal keer daar in de buurt een rondje gereden.

Dan zijn bij deze me steppies ook een MOD zal idd wel van het omvallen zijn tijdens het lessen.
1 van de steppies is ook nog steeds krom ook al vanaf de aanschaf nooit wat aan gedaan.
Behalve een keer vonken eronder vandaan wegens te enthousiast over een rotonde :$
 
Voor het oordoppen probleem, zet ik mijn ipod op heerlijk!!!!!!
Zeker op de snelweg

Helemaal mee eens Walter. Toch heb ik altijd zo'n onderbuik gevoel met die dingen in. Zelfs een claxon o.i.d. hoor je dan niet meer :N

Wat betreft de bandjes (dit hebben we eerder aangehaald) is het deels ook een kwestie van 'mentale grip'. Ik durfde met die originele Dunlop's 221 niet eens met 30 door een bocht. En nu knal ik m vrolijk op één oor door de bocht...en de natte eigenschappen zijn, zoals eerder vermeld top. Ik val voor de lezer die al langer actief is op dit topic in herhaling als ik zeg dat mij destijds (door mijn overbuurman, die bandenhandelaar is) michelin afgeraden werd door het kamelen-rug effect waar ze in het verleden mee te kampen hebben gehad. En wat betreft Pirelli, daar heb ik sowieso slechte ervaringen mee met de auto. Ik heb ooit een redelijk dure set Pirelli's gehad en deze sleten naar binnentoe weg...en ja ze waren goed gebalanceerd :?

Dus het is maar een kwestie waar je een prettig gevoel bij hebt, wat je omgeving roept of je ervaringen uit het verleden. Ik heb vorig jaar wat tests gelezen, mezelf laten adviseren en daaruit mijn Dunlop-conclusie getrokken. Uiteindelijk geeft de band toch wel zelf aan wat ze kan hebben.... :]

Hier enkele tests van de Dunlop Roadsmart
1. Motoplus
2. motorfreaks

@Sender: Wat betreft de prijs: €131,53 (excl. montage via Pneus-online) voor een Roadsmart II, tegen €137,64 (excl. montage via Pneus-online) voor een michelin pilot road 3. Dus wat die twee betreft ontlopen ze elkaar niet veel :Y

@Walter: Rosmalen passeren we ook even tijdens de route, kan je zwaaien :')
 
Laatst bewerkt:
What the fuck!!! Ik citeer: "Op de Motorbeurs in Utrecht is Kawasaki dit jaar niet van de partij..." Dit staat in een artikel van de website MotorFreaks :?

Balen! Niet de nieuwe z800 'proefzitten' :N
 
Laatst bewerkt:
mbt banden, ik ben zelf ook aan het kijken.
Lees anders hier eens mee:
Alles over motorbanden deel 3
Erg interessant. Alleen al die 2 artikelen op de 1e pagina.
Die roadsmarts komen er erg goed uit, maar ook Metzelers Z8 of de Pirelli Angel banden.

Mbt de oordoppen doe ik ook gewoon die gele schuimpies in, werkt tot nu toe prima. @Jack, hoezo maak je die nat? Dat lijkt me inderdaad niet heel 'comfortabel'
 
Mbt de oordoppen doe ik ook gewoon die gele schuimpies in, werkt tot nu toe prima. @Jack, hoezo maak je die nat? Dat lijkt me inderdaad niet heel 'comfortabel'

De luxe doppen moeten een beetje vochtig zijn om ze makkelijk in je oren te stoppen.
Meest voor de hand liggende methode is een beetje speeksel.
Maar de smaak :r
Al maak je je oortjes nog zo goed schoon
 
Guys, and girls,

Ga me ook setje hallen, banden dan.

Nu de standaards was ik wel tevreden over, maar gaven we'll soms glij momentje
Dus ik wil ook meer mentale zekerheid en vertrouwen in volgende band
Heb er6n van 2010 weet niet wat standaard op ligt.

Wat raden julllie aan,

Ik twijfel na lezen van tests

Dunlop roadmart II
Mich pilot road ...
Pilot ct2

Wat is jullie gevoel.
Ik herken het gevoel van hem niet in een bocht te uren leggen
Zowel op de weg als op circuit blijft de twijfel...

Btw met it setje heb ik 8500 km gedaan. Dus ik ben niet zuinig op gas en remmen.'.. En doe ook wel eens autostrade.
 
Voor banden zou ik je het advies geven even contact op te nemen met "super blackbird" op mf, zijn naam is frank en hij heeft een eigen zaak ( afs motorparts )waar hij heel goedkoop banden inkoopt en monteert.
Zijn shop staat in Purmerend en heeft behoorlijk wat verstand van motoren.
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allemaal.
Gelukkig zijn we alweer (bijna) op de helft van deze week.
 
Veel mensen verwarren de Dunlop Roadsmarts met de Dunlop Sportmax. De laatste zit op de Versys (en ook op de ER-6N modellen van voor 2009, geloof ik). Mijn eega had ze er ook onder zitten en heeft ze er gauw afgehaald en vervangen voor een nieuw setje Roadsmarts.
 
Sorry, ik kan die fotoshop of het idee van die cafe racer niet geweldig vinden.
Op discovery zijn er zelfs maar enkele die ik echt geslaagd vind.

Nog even oefenen dus hahahaha _O-
 
Laatst bewerkt:
Guys, and girls,

Ga me ook setje hallen, banden dan.

Nu de standaards was ik wel tevreden over, maar gaven we'll soms glij momentje
Dus ik wil ook meer mentale zekerheid en vertrouwen in volgende band
Heb er6n van 2010 weet niet wat standaard op ligt.

Wat raden julllie aan,

Ik twijfel na lezen van tests

Dunlop roadmart II
Mich pilot road ...
Pilot ct2

Wat is jullie gevoel.
Ik herken het gevoel van hem niet in een bocht te uren leggen
Zowel op de weg als op circuit blijft de twijfel...

Btw met it setje heb ik 8500 km gedaan. Dus ik ben niet zuinig op gas en remmen.'.. En doe ook wel eens autostrade.

Ik heb er zelf Michelin pilot road 3 opliggen. Ruim 4000 km niet al te netjes mee door Oostenrijk gejaagd, en ze zijn nog als nieuw ! Geen enkel glijertje mee gehad, zelfs niet in noodweer ! Als bij elkaar heb ik de achterband er nu zo'n 10.000 km opliggen en hij is nog lang niet aan vervanging toe.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan