Jawa mengsmering & gezelligheid Část čtvrtá

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bandenspanning:

Solo
Voor 130 kPa, achter 160 kPa

Duo
Voor 130 kPa, achter 200 kPa
 
Laatst bewerkt:
Nou soojoo, je hebt me aan het denken gezet en zo ben ik er uit gekomen..

Ik begon met de linker cylinder, omdat het eerste af te stellen contactpuntensetje open ging als je deze op TDC hebt..

Maar het is de bedoeling dat je begint met de rechter cylinder op hetzelfde puntensetje.
De punten staan 3/4 van de slag open.

Door deze denkfout ben ik aan het klooien geweest, iedereen bedankt voor het meedenken!

zo, misschien vandaag eens kijken hoe ik de startmotor uit die vermaledijde bmw krijg..
 
:W

full

full
 
de vape is echt wel een serieuze verbetering,geen gekloot meer met de punten en ontstekingstijdstip afstellen en deze sets zijn goedkoper geworden in aankoop
je jawa is ook steeds startensklaar ongeacht de laadtoestand van de batterij
heb van de week mijn 634 nog eens gestart na een kleine 3 maand stilstand
startte met de gewone koude start procedure en zonder controle van de batterij met 1 enkele trap *O* :o
ik zou zeggen als je veel rijd gewoon doen en deze er op zetten
 
Wat is trouwens de beste methode om een jawa te starten?
Ik zet hem op de bok, zet de benzine kraan open, wacht even.
Daarna paar keer vlotteren totdat hij een beetje overloopt en dan benzine kraan dicht.
En dan start hij vaak binnen 4 a 5 x trappen.

1 trap lukt me echt nooit..

groet
Bas
 
je methode is goed,enkel moet je bij koude start eerst een 3 tal keer kicken ZONDER contact zodat de cilinder al wat mengsel binnen heeft,dan contact aan en dan kicken met een beetje gas geven,je zal zien dat hij dan ook start met 1 kick
Wat is trouwens de beste methode om een jawa te starten?
Ik zet hem op de bok, zet de benzine kraan open, wacht even.
Daarna paar keer vlotteren totdat hij een beetje overloopt en dan benzine kraan dicht.
En dan start hij vaak binnen 4 a 5 x trappen.

1 trap lukt me echt nooit..

groet
Bas
 
Heb jaren en diverse Jawa's gereden, altijd met puntjes. Heb zelfs eens een 638 had, die niet lekker liep met de electronische ontsteking. Troep er af gesloopt, puntjes en voila, lopen als een tiet. Voor mij hoeft het niet die niet Jawa spullen er op.
 
de jawa loopt zeker goed met de puntonsteking en start ook goed daarmee maar het probleem is de laderij en het leeg lopen van de batterij en dan sta je in panne,met de vape start hij altijd
Heb jaren en diverse Jawa's gereden, altijd met puntjes. Heb zelfs eens een 638 had, die niet lekker liep met de electronische ontsteking. Troep er af gesloopt, puntjes en voila, lopen als een tiet. Voor mij hoeft het niet die niet Jawa spullen er op.
 
Beide Jawaatjes in ieder geval weer even aan de lader gehad vanavond.
Morgen het spannetje starten voor het eerst in 2013. :P
 
de jawa loopt zeker goed met de puntonsteking en start ook goed daarmee maar het probleem is de laderij en het leeg lopen van de batterij en dan sta je in panne,met de vape start hij altijd

Afgelopen woensdagavond was het weer zover. 3 weken niet gereden en zelfs niet genoeg spanning om de acculader te laten werken. Betekent Jawa naar buiten en met startkabels de zaak opstarten. Niet onoverkomelijk, wel vervelend. Verder is contactpunten afstellen niet mijn favouriete bezigheid. Tijdens het aandraaien van de boutjes van de grondplaat verloopt de timing weer net een fractie.
Ben daarbij een Pietje precies, want timing moet goed staan. Al met al voldoende redenen voor electronische ontsteking. Jawa heeft net nieuwe tandwielen, kettingen en rubberen tunnels, dus er is even een budgetstop.

Hebben jullie de ervaring dat de Jawa beter loopt, presteert of zuiniger wordt met electronische ontsteking?
 
Hebben jullie de ervaring dat de Jawa beter loopt, presteert of zuiniger wordt met electronische ontsteking?
Net na vier maanden het span gestart, loopt als een zonnetje.
Koud loopt hij ook stationair heel laag. :} En vette klappen.

Vooral de stationair loop en bij hoge toeren merkte ik duidelijk verschil.
Voorheen trok het span niet snel door, nu lijkt hij wel gewoon naar 8.000 Rpm te lopen als je zou proberen. _O-

Maar het blijft denk ik voor 'overstappers' vergelijken met oude/slechte puntjes. ;)

De nieuwe eigenaar is nu onderweg naar Zoetermeer / pappa.
En daarna door naar Utrecht. :Y :W :')
 
Dat de ontsteking precies moet staan heb ik ook.
Ik heb een goedkoop BDP zoekertje waar mm's in staan geponst, echter zo dik dat je nooit op 2.8mm zou kunnen afstellen.. krap 3mm wordt het dan.
Er zijn toch ook BDP zoekertjes met een klokje?
Zo iets zou ik wel willen hebben..

misschien een leuke queeste voor de komende Hardenberg beurs..
 
Meetklok met een adapter voor bougiegaten. Vrij duur maar nauwkeuriger komt het niet.
Klopt. Ik gebruik ook gewoon een simpel ding. In combinatie met een lampje om het moment van openen te registreren. werkt even wat nauwkeuriger dan met een vloeitje o.i.d. Op die manier kun je toch vrij precies afstellen.
 
Zo, het hagelt hier snoeihard.
Hoop dat het spannetje goed overkomt. :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan