Kenteken; welke hoek mag?

Nickel89

MF veteraan
24 feb 2008
19.887
10
Eindhoven
Twitter
Hoi volk :W

Was bezig aan mijn scrambler projectje. Spatbordje eindelijk in een mooie schone lijn... köt, dit is wel heel vlak -O-

819185_4988316793044_1587360015_o.jpg


Hoe vlak mag een kenteken? Want ik wil hier eigenlijk niet weer een beugeltje aanhangen om het kenteken verticaal te hangen. Pff... B|
 
Yep, daar moet je rekening mee houden tijdens het ontwerpen. We kunnen nu eenmaal niet zoals in Amerika eerst de motor bouwen en dan ergens een kentekenplaatje aan vast bungelen.

Volgens mij is het een graad of 30, dus:

full


MF staat hier bomvol mee, dus volgende keer de zoekfunctie proberen?
 
Laatst bewerkt:
Algemene plaatsing
2.1. De plaats voor de montage van de achterste kentekenplaat moet zich aan de achterzijde van het voertuig bevinden, zodanig
dat:
2.1.1. de plaat geplaatst kan worden tussen de langsvlakken die gaan door de punten waar het voertuig het breedst is.
Helling
3.1. De achterste kentekenplaat:
3.1.1. moet loodrecht staan op het middenlangsvlak van het voertuig;
3.1.2. mag een helling van ten hoogste 30° ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de
van het kenteken voorziene zijde naar boven gekeerd is;
3.1.3. mag een helling van ten hoogste 15° ten opzichte van de verticaal hebben wanneer het voertuig niet beladen is, indien de
van het kenteken voorziene zijde naar beneden gekeerd is;
 
Yep, daar moet je rekening mee houden tijdens het ontwerpen. We kunnen nu eenmaal niet zoals in Amerika eerst de motor bouwen en dan ergens een kentekenplaatje aan vast bungelen.

Volgens mij is het een graad of 30, dus:

[afbeelding]

MF staat hier bomvol mee, dus volgende keer de zoekfunctie proberen?
Ja, spatbordje is een beetje in de evolutie van het ontwerpt opgedoken... was nooit de planning. :X

Puh, dan moet ik (vrees ik) toch maar iets van een beugeltje gaan maken -O-
 
Ervaring leert me dat de hoek eigenlijk niet zo heel veel uit maakt maar de politie moet niet het idee krijgen dat je probeert het nummer bord onleesbaar te maken
:^

Zie wel eens mensen die met het dubbele (60 graden) wegkomen, maar waarbij, welbeschouwd, het nummer prima leesbaar was. Ook wel eens minder maar waarbij het nummerbord slecht verlicht soort van verstopt was tussen wat koffers, dat was aanzienlijk slechter zichtbaar.
 
dat fietsje lijkt erg laag. Denk dat je het plaatje best wel wat schuiner (of juist vlakker, hoe je het bekijkt :+) kunt hangen. Is toch wel leesbaar omdat ie zo laag bij de grond zit :P

Voor de wet boeit die hoogte dan weer geen ene zak ;)

Ik snap nog steeds niet waarom mensen hun plaat zo vlak willen leggen (behalve op deze fiets natuurlijk want hier past de rest wat lastig), als je m gewoon die 15 graden naar achter zet, spatbord verlengen, koffertjes ernaast en geen flitser die je plaat nog kan zien.
 
Ervaring leert me dat de hoek eigenlijk niet zo heel veel uit maakt maar de politie moet niet het idee krijgen dat je probeert het nummer bord onleesbaar te maken

Ervaring leert dat de gemiddelde agent normaal uberhaupt geen hoekmeter op zak heeft maar dat je bij een grootscheepse politiecontrole wel degelijk de klos bent en een buitensporig sanctiebedrag mag betalen.
 
Voor de wet boeit die hoogte dan weer geen ene zak ;)

Ik snap nog steeds niet waarom mensen hun plaat zo vlak willen leggen (behalve op deze fiets natuurlijk want hier past de rest wat lastig), als je m gewoon die 15 graden naar achter zet, spatbord verlengen, koffertjes ernaast en geen flitser die je plaat nog kan zien.

Past vaak beter in het lijnenspel. Ik heb hem ook niet bijna horizontaal staan, maar wel meer dan de toegestane 30 graden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan