Het Ducati Diavel topic

Gister nog een tour zadel gekocht, komt van de week binnen. Schijnt comfortabeler te zijn met lange ritten.. Iemand hier ook ervaring mee?
 
Met dat zadel ben ik naar oostenrijk en naar italie gereden, prima te doen. Met het standaard zadel krijg ik al snel last van mijn knieen..

Ik heb er zelf twee gekocht, zodat ik makkelijk kan switchen tussen de ducati-tas en de afschermkap :)
 
Ok klinkt goed!

Zelf heb ik de tanktas maar wel lekker dat je niet de duocover eraf hoeft te halen mocht er iemand achterop gaan. Persoonlijk vind ik het zadel met de cover mooier staan.
 
Ja met cover is iid stukken mooier, maar soms overwint het praktische aspect...heb zelfs een maandje geleden toch een bagage rack gekocht met topkoffer...

Het is lelijk...maar o zo handig als je een weekend of weekje weg wil ;)
Overigens is het rack redelijk makkelijk te verwijderen, er blijven dan wel twee kleine beugels zichtbaar op de motor.
 
Nee nog geen goede, als het weer een beetje meezit, ga ik zondag een kort ritje doen :)
Met zoveel regen, zal de pekel wel weg zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zou het wel leuk vinden om de topkoffer met houder gemonteerd te zien, is wel iets bijzonders voor een Diavel. Er zijn niet zoveel goede bagage mogelijkheren, heb zelf de originele tanktas maar die is niet prettig omdat hij tegen mijn buik duwt tijdens het rijden (ja ja, ligt aan mijn buik). Maar bij lange ritten is dat niet prettig. Rugzak evenmin. Alternatief is nog de Diavel staarttas. Die heb ik nog niet geprobeerd. Veel rijplezier vandaag, het is droog, maar nog wel koud... Brrrrr...
 
Het rijden is vandaag helaas niets geworden, irritante pekelaars... ;)
Ja die tanktas leek me ook niet zo'n succes, gezien die ook je zicht op het onderste scherm blokkeert.

Ik heb ook die originele tas voor achterop, die is best ok, maar daar past helaas weinig in.
Zal wel ff kijken of ik een foto kan maken in m'n garage.
 
Foto is niet echt duidelijk...
full
 
Hoi S-Fury, dank voor de moeite van de foto. Geeft wel een goede indruk. Vind de koffer wel heel dominant in het beeld van de motor. Geeft wel echt veel bagageruimte. Vanwege de looks is het toch niet iets waarvoor ik zelf zou kiezen.

Dan toch eerder de Diavel tailbag (voor de zwaardere dingen) in combinatie met een Kriega rugzakje (voor de lichtere spullen)proberen. Ik heb al een Kriega R25 die erg goed bevalt voor kortere ritten, zit heel comfortabel. Kan me voorstellen dat ik met een kleiner Kriega rugzakje (R15 of R20) ook dagen zou kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ja ben zelf ook geen voorstander van topkoffer of de ducati tas, maarja ben nu een keer naar italie en naar oostenrijk gereden met kriega tassen achterop. De kriega us 30 met een us 10 aan iedere zijkant.

full



Echter was dat zo ontzettend onhandig, het kost zoveel tijd om die tassen vast te maken aan je motor. Even snel iets uit je tas pakken is er niet bij..

Ziet er overigens wel cool uit zo zonder die kentekenplaat maar heb je geen last van steentjes en modder in je nek?
 
Hoi S-Fury, dank voor de moeite van de foto. Geeft wel een goede indruk. Vind de koffer wel heel dominant in het beeld van de motor. Geeft wel echt veel bagageruimte. Vanwege de looks is het toch niet iets waarvoor ik zelf zou kiezen.

Dan toch eerder de Diavel tailbag (voor de zwaardere dingen) in combinatie met een Kriega rugzakje (voor de lichtere spullen)proberen. Ik heb al een Kriega R25 die erg goed bevalt voor kortere ritten, zit heel comfortabel. Kan me voorstellen dat ik met een kleiner Kriega rugzakje (R15 of R20) ook dagen zou kunnen rijden.

Hierbij ook een fotootje van mijn bolide...[afbeelding]

Ik had dezelfde kentekenplaathouder maar heb 'm eraf gehaald. De lichten waren niet goed meer zichtbaar en ik vond het afbreuk doen aan het design van de motor van achter. Zie wel dat jij geen plastic houder om het kenteken heb, zal misschien nog iets schelen.
 
Laatst bewerkt:
Oostenrijk en Italië zal bij mij niet zo snel gebeuren, blijft bij een paar dagen Eifel, of via de Ardennen naar noord Frankrijk. Dan heb ik niet zo heel veel bagage nodig. Kentekenplaat hoog gemonteerd ben ik inderdaad blij mee. Samen met de Remus uitlaat zie je dan echt het hele achterwiel. Steentjes in mijn nek valt heel erg mee, goed mee te leven. Wanneer er echt veel water op het asfalt ligt krijg ik ook beperkt wat opsproeiend modderwater van achteren. Wie mooi wil zijn moet lijden :-)
Voor veel bagage is de Multistrada weer veel geschikter, maar daar past dan weer niet zo'n mooie brede achterband op... Dilemma's...
 
Vandaag is mijn Constands motorlift binnengekomen, mooie kwaliteit! Lijkt mij superhandig met onderhoud en schoonmaakbeurten.

Verder ook de Full Termignoni Kit besteld vandaag, komt volgende week binnen als het goed is.
 
Ik had dezelfde kentekenplaathouder maar heb 'm eraf gehaald. De lichten waren niet goed meer zichtbaar en ik vond het afbreuk doen aan het design van de motor van achter. Zie wel dat jij geen plastic houder om het kenteken heb, zal misschien nog iets schelen.

Zichtbaarheid van de achterlichten wordt inderdaad minder, daarom heb ik de kentekenplaat zo laag mogelijk en zo schuin mogelijk gemonteerd zonder kunststof achterplaat. Heb nog overwogen om de zwarte rand van de kentekenplaat af te knippen. Maar dat is eigenlijk ook niet meer echt nodig. Op ooghoogte van automobilisten in lage auto's, recht achter mij, zijn de achterlichten zo al goed te zien. In alle andere zicht posities wordt het alleen maar beter.
 
Vandaag is mijn Constands motorlift binnengekomen, mooie kwaliteit! Lijkt mij superhandig met onderhoud en schoonmaakbeurten.

Verder ook de Full Termignoni Kit besteld vandaag, komt volgende week binnen als het goed is.

Ik gebruik zelf de standaard Ducati lift voor het achterwiel, is voldoende voor mij. Termi's vond ik echt te duur. Mijn Remus demper was rond de 400 Euro als ik het mij goed herinner, geluid is prima en qua looks zou het de originele fabriekspijp kunnen zijn met een mooi carbon eindstukje helemaal passend bij de motor. Vond ik prima zo, met de rest van het geld kon ik dan andere dingen doen ;-)
 
Ik gebruik zelf de standaard Ducati lift voor het achterwiel, is voldoende voor mij. Termi's vond ik echt te duur. Mijn Remus demper was rond de 400 Euro als ik het mij goed herinner, geluid is prima en qua looks zou het de originele fabriekspijp kunnen zijn met een mooi carbon eindstukje helemaal passend bij de motor. Vond ik prima zo, met de rest van het geld kon ik dan andere dingen doen ;-)

Ja ik heb voorheen ook altijd alleen een achter paddockstand gebruikt maar dan kan je nooit lekker je voorwiel schoonmaken, vandaar nu hiervoor gekozen. Ook handig met een bandenwissel!

Klopt Termi's zijn erg duur, vandaar dat ik er ook weinig trek in had.. Maar heb ze nu voor een goede prijs kunnen kopen want ik ga echt geen €2700 betalen ervoor.
 
Hahaha die Remus zonder binnendemper kan er ook wel wat van. Mijn buren hebben ook al meer dan eens geklaagd over het geluid. Mijn zoontje vindt het vet cool... Denk dat hij gelijk heeft ;-)
 
Hahaha die Remus zonder binnendemper kan er ook wel wat van. Mijn buren hebben ook al meer dan eens geklaagd over het geluid. Mijn zoontje vindt het vet cool... Denk dat hij gelijk heeft ;-)

Dat zal best ja! Ik had hiervoor de Competition Werkes eronder die was ook extreem luid.
Nu heb ik de Zard eronder maar die gaat in de verkoop als ik de Termi's binnen heb.

Mijn zoontje is ook helemaal weg van m'n motor ja.
 
Even in het dorp een klein rondje draaien... :] [afbeelding]

Gaaf!

De mijne is nog wat te jong, is 3,5.. Rij wel soms een rondje in het hofje dat hij voor me zit. Tijdens het rijden een beetje angstig maar als hij er weer af is voelt hij zich het mannetje.

Ik heb trouwens dezelfde helm alleen met een witte streep met rood. GT Air Wanderer.
 
Die van mij is 8 jaar. Hij wil altijd heel graag even mee rijden, ben alleen bang dat hij eraf schuift als ik een keer een beetje gas geef. Blijft dus bij heel rustig en voorzichtig rijden... Gelukkig wel beiden een helm met intercom, dus ik kan regelmatig even vragen of hij nog geen kramp in z'n handjes heeft van het stevig vasthouden...
De Shoei GT Air Wanderer is wat mij betreft een top helm, heb ook verschillende merken systeemhelmen geprobeerd, maar dat beviel allemaal niet qua pasvorm en gewicht. De GT air is helemaal perfect voor mij en past bovendien met het carbon motief en gelijksoortige rode strepen heel erg goed bij de Diavel Carbon Red. Had hiervoor een Shoei XR1100, ook heel goed, maar vond bij een nieuwe brommer ook een nieuwe helm horen :-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan