Het Ducati Diavel topic

Als je, net als mij, 2 meter bent zijn er maar twee Duc's waar je een beetje normaal op kan zitten: de Multistrada en de diavel. Beide erg mooi.

Ducati is gewoon erg goed in de beste motoren per categorie te bouwen. De Multistrada is de best rijdende allroad en de Diavel de best rijdende cruiser.
Ik zou ze beide heel graag willen hebben.
 
Gisteren was ik even bij Goedhart in Bodegraven. Daar voor het eerst op een Diavel gezeten en was gelijk helemaal verkocht. Ik rijd nu een Suzuki M1800R, ben ontzettend blij met die fiets, maar mis toch ook wel een beetje die laat ik zeggen "supersport" kick. Daarvoor heb ik al eens rondgekeken voor een tweedehands supersport erbij, maar eigenlijk vind ik het ook overdone om twee fietsen te hebben. Met de Diavel heb ik een beetje het gevoel dat beide in 1 fiets is verenigd. Ja, het is een dikke cruiser (zit en rijbeleving), met een blok en prestaties van een supersport. Door het veel lagere gewicht dan de M1800R (350kg tegen 240kg) is de wendbaarheid ook enorm veel beter. Continue knallen is niks voor mij, maar ik wil het wel graag kunnen... kortom, niet in een hokje te plaatsen, maar wellicht voor mij echt de ideale fiets... 30 maart heeft Goedhart Bodegraven een DUC dag, dan even echt rijden met een Diavel...
 
Sportmotor komt 100x dichter in de buurt dan een cruiser.
"definitie" (voor zover je die al kan maken) van een cruiser is basicly een aangeklede chopper, en dat is die ducatie toch zeker niet ;)

Het is een dikke fiets met grotere wielbasis => cruiser?
Met een scherm erop kun je heerlijk toeren => toermotor?
Het blok levert top prestaties => supersport?

Of gewoon die veelzijdige naked bike waarnaar ik altijd al op zoek was? *O* *O* *O*
 
Tja, in een hokje kun je hem niet stoppen nee...
Maar een cruiser wordt volgens mij vooral gedefiniëerd door de looks. En de diavel heeft toch echt alles behalve een chopper/cruiser look. Dus wat dat betreft vind ik de diavel van alle hokjes, wel het minste in het cruiser-hokje passen...

Vmax en Vrod zijn ook powercruisers, maar die hebben veel meer de looks van een cruiser, en passen dus naar mijn mening wel weer onder cruisers/choppers/customs ;)

Maar goed... deze discussie is al gevoerd en daar komen we niet uit geloof ik :P
 
Laatst bewerkt:
Dat geeft aan hoe bijzonder deze fiets is. Kan niet wachten om er een keer een proefrit mee te maken. Moet welhaast zeker een hele bijzondere rijervaring opleveren. Kijken of we er deze zomer nog een Diavel rijder bij krijgen :Y
Wel jammer dat zich hier nog niet zoveel Diavel rijders hebben gemeld. Maar goed, ik heb begrepen dat dit model relatief nieuw is in de Ducati stal. Denk dat er zeker ook wel een aantal Monster rijders zullen overstappen... :]
 
staat bij biggelaar nog een mooie diavel van 2012, met een leuke korting. (splinternieuw)


CIMG4286.JPG


Ducati Diavel carbon zwart.
van 22.590,- voor 19.950,- excl. Afl. kosten
 
Laatst bewerkt:
staat bij biggelaar nog een mooie diavel van 2012, met een leuke korting. (splinternieuw)


[afbeelding]

Ducati Diavel carbon zwart.
van 22.590,- voor 19.950,- excl. Afl. kosten

Hmmm die foto is van begin 2011, deze Diavel is dus van de eerste productie batch, inmiddels 2 jaar oud. Maar toch dank, ik had ook al even op www.motoroccasion.nl gekeken, daar staan er ook al een paar te koop. Maar goed, eerst even proefrijden op de DUC dag. Daarna zien we verder. Ondertussen natuurlijk wel lekker lezen en youtube filmpjes kijken 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hmmm die foto is van begin 2011, deze Diavel is dus van de eerste productie batch, inmiddels 2 jaar oud. Maar toch dank, ik had ook al even op www.motoroccasion.nl gekeken, daar staan er ook al een paar te koop. Maar goed, eerst even proefrijden op de DUC dag. Daarna zien we verder. Ondertussen natuurlijk wel lekker lezen en youtube filmpjes kijken 8-)

Pas op met proefrijden,want je wilt hem gelijk hebben!
Ik was echt gelijk verkocht!
Het is inderdaad het beste van twee werelden.
Je kunt er super relaxt mee touren.
Maar zet hem in sport en echtwaar: :] :9~ :} dit is echt met afstand de meest indrukwekkende acceleratie die ik ooit heb meegemaakt,( mede omdat je rechtop zit ).
Met een vriend van me stoplicht-sprint ( hij gsxr1000 corona-edition) gedaan,en dat ging nek aan nek!
Heb hiervoor een r1 gehad maar dit is veeeeel meer beleving en passie.
Je moet echt gaan proefrijden om het te ervaren!
Die van mij gaat voorlopig niet meer weg :P
 
Hey,

Ik heb ook een M1800 en heb waarschijnlijk dezelfde Diavel bij Goedhart zien staan. Ik kan je gedachtegang delen :)

Mocht ik van de M afwillen dan is de Diavel zeker een optie. Wacht alleen nog even totdat hij 2e hands wat goedkoper wordt, blijf voorlopig dus nog even M rijden...

Succes met je keuze
 
Hoi Twinfreak81, klinkt veelbelovend! Ook leuk te horen hoe een Diavel rijder dit ervaart. The best of both worlds spreekt mij zeker aan. Voor zover dat nituurlijk mogelijk is. Op zich ben ik eigenlijk best tevreden met de 160nm koppel van de M1800R, maar gewicht en wendbaarheid beperkt die vreugde behoorlijk. Daar zie ik in de Diavel ook de enorme kick. Van 0 op 100 in 2,6 sec voelt geweldig en met TC en ABS ook nog eens veilig. Beide systemen heb ik niet op mijn M1800R. Een proefrit op de Diavel ga ik zeker doen. Wanneer het inderdaad de kick geeft die ik verwacht staat er binnenkort ergens een mooie 2e hands M1800R te blinken.... :-)
@Brucoda, zou zeker ook eens een proefritje wagen... dit seizoen komen er zeker weten meer tweedehands Diavels beschikbaar.
 
Wanneer je overigens van een R1 komt en de Diavel veel meer beleving en passie toekent, dan moet het welhaast een geweldige ervaring worden die proefrit ...
 
Hmmm die foto is van begin 2011, deze Diavel is dus van de eerste productie batch, inmiddels 2 jaar oud. Maar toch dank, ik had ook al even op www.motoroccasion.nl gekeken, daar staan er ook al een paar te koop. Maar goed, eerst even proefrijden op de DUC dag. Daarna zien we verder. Ondertussen natuurlijk wel lekker lezen en youtube filmpjes kijken 8-)

klopt is een 2011 model, sorry
 
Wist niet dat hier Diavel-rijders waren...
Hier nog eentje!

Heb de mijne nog maar van vorige zomer, CarbonBlack... Nog niet echt de kans gehad om veel te rijden maar er is een serieuze trip naar het zuiden gepland in juli. Momenteel in samenwerking met DAM-exhaust bezig aan een uitlaat op maat, binnenkort meer nieuws.

DSC_4984_zps828c30e8.jpg


Heb wel ineens een vraag, op de testbank komt er steeds maar 100pk als uitkomst, vol koppel maar hij houdt zich in op't einde... terwijl de motor op Sport en High ingesteld staat, ik vermoed dat dit van de fabriek begrensd is, misschien enkel voor de Belgische markt? DCT off, ... We zijn nu op zoek naar de manier waarop we deze motor naar de originele 162pk kunnen krijgen, zeer dankbaar als iemand hier, er een antwoord op heeft, zonder een hele termi-set te plaatsen.

Thanks!
B
 
Ik heb nog geen Diavel, maar meen wel te hebben gelezen dat de drie standen ook zelf veranderd kunnen worden, met andere woorden de Sport stand kan op 162 of 100 pk worden geprogrammeerd. Misschien even het boekje erop nalezen wat de mogelijkheden zijn, of even bij de dealer langs. Voor België begrensd op 100pk kan ik mij nauwelijks voorstellen...
 
Hey Xenox
Dat van die verschillende standen wist ik, is ook makkelijk te veranderen.
Maar just so you know... de Diavels die ingevoerd worden aan 74kw zodat de inschrijvingskost lager is in België zijn daadwerkelijk begrensd in pk's... de dealer zei me dat deze "vrij" stond, maar goed dat ik even langs de testbank gepasseerd ben gisteren... je krijgt dan een Franse versie van de motor en die hebben 106pk ipv 162.. in Frankrijk mag een motor niet meer dan 74kw hebben... het verschil voel je door het vele koppel pas in de laatste 3000 toeren, maar het is belachelijk vind ik...
Nu dus op zoek naar een manier om deze vrij te zetten...als iemand wat connecties heeft bij Duc, please let me know... thanks!
 
Hoi DonVito,

Dat van die vermogensbegrenzingen in Belgie en Frankrijk wist ik nog niet, weer iets geleerd :) Op die wijze kennen we dat niet hier in NL. Wel vermogen en CC begrenzingen voor jonge lieden die net hun motorrijbewijs hebben gehaald.

Hoop dat je dan toch binnenkort gewoon met 162 paarden kunt rijden. :] Draagt zeker in positieve zin bij aan het rijplezier. Succes daarmee!!

Binnenkort ga ik zelf een proefritje maken op een Diavel, kijken hoe ik dat ga ervaren. Ben nu een M1800R gewend. Wanneer ik het gewichtverschil meereken heeft de M1800 hetzelfde koppel als de Diavel, maar de Diavel heeft wel bijna 70% meer vermogen en is veel wendbaarder... :} Denk dat dit wel gaat bevallen :)
 
Ff mijn Diavel showen, de voorste. Heb de demper laten poedercoaten en een öhlins achtervering er op laten zetten.

full
 
Laatst bewerkt:
Als ik een Diavel zie moet ik elke keer aan een van deze twee denken....

Dredd-2012-motorcycle-screenshot-660x372.jpg


priest_motorcycle_w1.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan