het grote allesomvattende bmw boxer topic II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat had ik ook wel zo ingeschat.
Ik kom een boormaat van 90 mm tegen voor 900cc. Is jouwe groter?
Met opboren komt er normaal gesproken een kwart, of een halve mm bij, dat is met een schuifmaat wel te meten.
Als je aan overmaat boren gaat denken moet je ook even kijken naar gebruikte 1000cc nicasil cilinders, dat kan wel eens goedkoper zijn als nieuwe zuigers..
 
Op de zuiger staat 90.465, dus da's nèt onder de eerste opboormaat voor de cilinder. Zou dus goed kunnen :Y

Alles ziet er prima uit hoor, zelfs de zuigerveren lijken goed maar als het toch uit elkaar ligt laat ik het net zo lief ff checken door een deskundige ;)
 
Dat had ik ook wel zo ingeschat.
Ik kom een boormaat van 90 mm tegen voor 900cc. Is jouwe groter?
Met opboren komt er normaal gesproken een kwart, of een halve mm bij, dat is met een schuifmaat wel te meten.
Als je aan overmaat boren gaat denken moet je ook even kijken naar gebruikte 1000cc nicasil cilinders, dat kan wel eens goedkoper zijn als nieuwe zuigers..

ik heb er ook nicasil cilinders met nieuwe zuigerveren opgezet, was toen goedkoper
 
Op de zuiger staat 90.465, dus da's nèt onder de eerste opboormaat voor de cilinder. Zou dus goed kunnen :Y

Alles ziet er prima uit hoor, zelfs de zuigerveren lijken goed maar als het toch uit elkaar ligt laat ik het net zo lief ff checken door een deskundige ;)
Klopt, de cilinder is dan 90.5.
Als je de losse zuigerveer recht in de cilinder drukt tot net onder de koolrand zou je een slotspeling van 0,05mm moeten hebben. Zolang dat geen hele millimeter is zou ik niets vervangen.
Maar dan niet de zuigerveer breken '(
 
Laatst bewerkt:
Gisteren gemeten en ( voor zover ik me herinner ) zat de 0.4 er gelijk muurvast tussen ...........

Morgen nog ff checken ( net de hele zooi op slot en op alarm gezet ;) )
Heb er vorig jaar nieuwe veren erin gezet,en had toen slotspeling van 0.3 was over 1.2 .
 
Te klijne speeling dan kan door uitzetting de veer knapen /klemmer met naare gevolg
 
Te klijne speeling dan kan door uitzetting de veer knapen /klemmer met naare gevolg
net in het boek van peters nagekeken .
mijne valt onder overige modellen slotspeling op alle 3 = 0.3 - 0.45 en
groefspelling bovenste veer = 0.05 - 0.082
midden veer = 0.04 - 0.072
olie veer = 0.03 - 0.062

hippie
 
net in het boek van peters nagekeken .
mijne valt onder overige modellen slotspeling op alle 3 = 0.3 - 0.45 en
groefspelling bovenste veer = 0.05 - 0.082
midden veer = 0.04 - 0.072
olie veer = 0.03 - 0.062

hippie
Bedankt, ik zat er een nul naast, even snel gecorrigeerd.
 
Succes ermee, ben je trouwens helemaal klaar met de alutank
en de aansluitingen?
 
hoi allen .

vandaag kwam het druklager binnen,wel een verschil met de oude.
oude kunstof lager heeft een kleinere diameter (lijkt wel of die ook ronddraaide in het alu-huis ). en mist iets waar de stelbout tegenaan moet komen. vrijdag maar eens monteren.
fotoke erbij links de oude

gr hippie

full
 
Laatst bewerkt:
De oem is van een r65 uit '79 tot '85

uit welk jaar komt hippie zijn r65 ?
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij heeft Hippie een R65GS gebouwd tussen 1987 en 1992. Zou dus zomaar kunnen dat er in die laatste serie van de R65 een ander drukgroeplager zit.
 
Wat OMB zegt , ik heb een nieuw type lager (kunstof).
moest de stelbout op de hevel helemaal indraaien voor enige werking v/d koppeling.
oude lager miste een stalen plaatje waar de stelbout tegenaan moet komen .
waardie gebleven is ?????

hippie.
 
................................oude lager miste een stalen plaatje waar de stelbout tegenaan moet komen . waardie gebleven is ????? hippie.

Vermoedelijk is het stalen plaatje tot gruis vermalen toen het oude lager zoveel speling kreeg dat hij in de versnellingsbak ging meedraaien. B|
 
Geen idee, ik herkende dat kunststof lager. Dit is het plaatje van de koppeling van '88

[afbeelding]
op het plaatje dat halflive plaatste ,zijn de nummers 15 - 3 - 2 het lager .
je moet nr 2 bestellen en de nr's 3 en 15 zijn er in verwerkt.
................................oude lager miste een stalen plaatje waar de stelbout tegenaan moet komen . waardie gebleven is ????? hippie.

Vermoedelijk is het stalen plaatje tot gruis vermalen toen het oude lager zoveel speling kreeg dat hij in de versnellingsbak ging meedraaien. B|
hopelijk geen neveneffecten op bak en koppeling.

hippie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan