NX 650 Project: Bobber meets Supermoto meets Café Racer

RijNooit

MF veteraan
3 apr 2004
6.555
0
Na vele NXjes in mn bezit te hebben gehad en ze altijd geweldig te hebben gevonden, heb ik besloten er maar weer 1 te kopen. :+

Alleen dit keer wordt het spannend, want ik ga er namelijk een enorm vette bike van maken! O ja? Ja!

Nu ben ik geen Picasso, nee echt niet, maar ik heb de eerste aanzet al gemaakt!

De basis, kortom er gaat veel weg.

14jw18y.jpg


Nu heb ik een beetje gespiekt bij deze jongens ;)

CafeRacerDreams

cortada+_4.jpg


De volgende aanzet was het invullen van de lege ruimtes.

Crea bea kwam met dit als resultaat.

2yvpc08.jpg


Dat nog even netjes met een pen strak gemaakt en wat koplamp designs verzonnen.

293ttgo.jpg


Dit is dus ongeveer hoe het moet gaan worden.

- De tank is nog nader te bepalen (welke het beste in de buurt gaat komen)
- De velgen zullen beide naar 17" gaan en met voor een maatje 120 en achter een 160, want ik wil er gewoon dikke Goldspeed bandjes onder gooien ;)
- De achterveer zal ook een upgrade krijgen, maar die moet ik nog even vinden (schijnt 345mm te zijn)
- Het zadel zal een oldskool bobber zadel worden. (leer waarschijnlijk)
- De kleuren??? Wie kan er photoshoppen as a Boss? *D
- De uitlaatjes blijven zo, en lawaai is leuk :)

Oja, dit is het "slachtoffer"

rm35hz.jpg


NX650 (dûh) met <30k op de teller en heeft lekker veel gestaan, dus die gaat eerst even lopend gemaakt worden + krijgt een andere startmotor (of revisie).
Verder gewoon een erg nette fiets, vers blokje en de ideale donor voor mijn project :)

* Er is 1 probleem.... Kan er alleen in het weekend aan werken, dus het grote werk gebeurt alleen dan :(
Maar goed, neem zo veel mogelijk mee naar mn huisje om toch te kunnen blijven prutsen.

De laatste updates zoals deze staan verder in het topic

rgxxtu.png
 
Laatst bewerkt:
Ah, nog steeds verknocht aan de NX dus? Leuk project, ga ik zeker in de gaten houden :)

Jeugd sentiment hahah
Dingen lopen dan wel niet keihard ofzo, maar doen het altijd, zijn super leuk om mee te rijden en gewoon simpel :)
 
Cool, niet helemaal mijn type motor wat je er van gaat maken, maar toch leuk om te volgen. :)

Wacht maar tot ik klaar ben ;)

"Hallo ik ben Makrolon en ik ben ergens geïnspireerd geraakt en begin met een project met als basis de NX650" _O-
 
Komt een beetje in de buurt, maar totaal niet mijn smaak als ik eerlijk ben :P

Mijn subframe gaat gewoon 100% weg, zal meer de oldskool look houden, een dikkere tank :)

You'll see

waar wil je op gaan zitten dan? de tank? :+
 
Komt een beetje in de buurt, maar totaal niet mijn smaak als ik eerlijk ben :P

Mijn subframe gaat gewoon 100% weg, zal meer de oldskool look houden, een dikkere tank :)

You'll see

De mijne ook niet, maar ik vind deze toch verdacht veel op je tekeningetjes lijken :P

gr, Look..
 
Na een moment van demontage kwam ik uit bij een defecte startmotor.

Die stond namelijk als Nr.1 op mn to do list.

Ik had er gelukkig een donor (links) naast, maar van buiten zagen ze er beide niet al te best uit :(

jj4ino.jpg


Toen maar eens de werkbank netjes gemaakt en zoals je kunt zien (foto's zijn wat vaag vandaag... geen idee waarom), is de linker verre van compleet en een stuk minder netjes.

jubnes.jpg


Als ik een close up maak, zie je dat mn originele spoel echt veel mooier is.

egrh4x.jpg


Na wat poetsen en combineren, had ik dit als resultaat (in mijn ogen een correct moeten werkende startmotor)

okn5v8.jpg


Later bleek, dat bij montage het middelste gedeelte andersom was gemonteerd (ja dat kan blijkbaar) en dat de startmotor de verkeerde kant op draaide |(

Kortom, startmotor eruit, uit elkaar, wissel, in elkaar, monteren, testen. (prutswerkje)

De motor was ondertussen ook al lekker kaal aan het worden en had voor de fun een cb250 tank er eens op gezet (voor zo ver het ging)

727log.jpg


De motor mag natuurlijk nog een heeeeeeeeel stuk lager komen te staan aan de voorkant. Komt vast goed met de 21 --> 17"aanpassing van het voorwiel.

Ik heb wel besloten dat mn uitlaat design vrij (te) luid gaat worden, want zonder dempers lijkt het wel oorlog qua geluid hahaha (wel cool)

Volgende keer:

Wielen eruit (omspaken)
Frame kaal
Tankje & zadel scoren en passen, zodat er gelast/geflext kan worden
 
Laatst bewerkt:
Ziet er zeker goed uit man!!

Zonder uitlaat is inderdaad een hemels/hels geluid. Echter niet echt aan te raden. Je moet wel wat tegendruk hebben.

Tankje ziet er ook wel cool uit!

BTW wat een mooi werkplaatsje :O !

Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan