Triumph Speed Triple topic deel 36

Status
Niet open voor verdere reacties.


Hahaha!


Keus genoeg voor meneer eend3!

Keus valt wel mee ... hij heeft 5000 euro, dus zal hard moeten onderhandelen om ze mee te nemen ;)


Was een beetje ironisch bedoelt...




Oeps, don,t try this at home.....
Moest het natuurlijk toch weer ff proberen
Was nie gelukt nie :(


Blijven oefenen!
 
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!
 
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!

ja, dat kan.
zorg er wel voor dat het slangetje vol blijft.
en als het nieuwe rempotje erop zit en gevuld is met remolie, knijp dan even een paar keer in het slangetje om eventuele luchtbellen eruit te krijgen.
 
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!

Gewoon gelijk alles vervangen en ontluchten
 
ja, dat kan.
zorg er wel voor dat het slangetje vol blijft.
en als het nieuwe rempotje erop zit en gevuld is met remolie, knijp dan even een paar keer in het slangetje om eventuele luchtbellen eruit te krijgen.

Ja of is het een idee om het slangetje vol te laten, nieuwe potje aan te sluiten en vullen en dan daarna vanaf onder bij te vullen zodat je de luchtbelletjes er uit drukt? Of is dat niet handig?
 
Dus alles leeg, en dan vanaf waar bijvullen? Onder of boven?

Bijvullen van boven ;)

*edit* je pompt/ drukt remvloeistof vanaf je hendel naar de zuigers in je remklauw. Als je lucht in je systeem hebt zitten is het zaak de nippel los te draaien (onder op de klauw) en hier voor de veiligheid een slangetje om te drukken welke in een bakje komt. Dit omdat remvloeistof agressief kan zijn voor je lak. Blijf je reservoir bijvullen tot alle belletjes uit t systeem zijn en draai de nippel dan als eerste dicht. Breng je reservoir op niveau en zorg dat je je systeem op druk getest hebt voor de 1e rit..

correct me if i'm wrong

Suc6! ;)
 
Laatst bewerkt:
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!

wat je niet wil is dat er lucht tussen je pomp en klauwen terecht komt. en ja, je kunt je reservoir vervangen zonder dat dat gebeurt ;)
 
Bijvullen van boven ;)

*edit* je pompt/ drukt remvloeistof vanaf je hendel naar de zuigers in je remklauw. Als je lucht in je systeem hebt zitten is het zaak de nippel los te draaien (onder op de klauw) en hier voor de veiligheid een slangetje om te drukken welke in een bakje komt. Dit omdat remvloeistof agressief kan zijn voor je lak. Blijf je reservoir bijvullen tot alle belletjes uit t systeem zijn en draai de nippel dan als eerste dicht. Breng je reservoir op niveau en zorg dat je je systeem op druk getest hebt voor de 1e rit..

correct me if i'm wrong

Suc6! ;)
:^ En dan kan het geen kwaad om de remhendel enige tijd (lees een dag en/of nacht) dmv van een tie-wrap o.i.d. op spanning te houden.
 
goedeavond!

Ff een vraagje aan de kenners van (voorlopig nog) een leek....

Ik wil mn remvloeistof reservoir voor de voorrem vervangen door een nieuw reservoir. kan ik het huidige reservoir gewoon leegzuigen en dan de nieuwe erop doen en vullen met vloeistof of zijn er andere dingen waar ik nog op moet letten? Ontluchten en dergelijk??

Alvast bedankt!!
:Y
Het kan wel, maar idd zorgen dat het slangetje wel vol blijft. Ik heb dit ook zo gedaan bij mijn Speed. Later heb ik wel blokken en vloeistof vervangen, maar heb geen last van lucht gehad.
 
Laat ik het nou andersom doen bij dat soort gevallen. Van onderaf met een spuit doorspuiten.
Kans op luchtbellen bij het vervangen van het reservoir zit toch bovenin, dat wil je toch niet helemaal naar beneden pompen...
Vervangen doe ik toch zo een 2x per jaar
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan