Nieuw: TomTom Rider 5

~Athome schreef op 19 juni 2013 @ 21:06:Is ook logisch. TT is beperkter in zijn mogelijkheden en daardoor kom je dus ook minder problemen tegen.
Daarnaast is de 350 een GPS van een nieuwe Garmin Filosofie en dat geeft bij veel mensen die al Garmin gewend waren toch opstartproblemen. De nieuwe filosofie bevat helaas een aantal dingen die tegen de reeds aangewende en verwachte logica ingaan.


Hoezo? Qua normaal navigeren (zowel van A naar B, als het navigeren van een route) POI (points of interest) en dergelijke is hij niet beperkter dan de Zumo's, maar wel veel gebruiksvriendelijker. Je hebt misschien niet 100% zekerheid dat je steeds exact dezelfde route rijdt als je het niet in de TomTom naloopt (met voldoende routepunten heb je zelden wezenlijke afwijkingen), maar bij de Zumo moet je de route ook steeds weer nalopen als je hem download of nieuw kaartmateriaal is uitgekomen. Bij TomTom heb je dat geOH niet steeds als er weer nieuw kaartmateriaal uitkomt.

Wel heeft de Zumo 660 als extra's de mogelijkheid MP3's af te spelen of foto's te bekijken, maar dat verklaart niet het enorme verschil in gebruiksvriendelijkheid. Ook voor de 350 uitkwam was de filosofie van Garmin al aanleiding voor vele vragen van gefrustreerde gebruikers.
 
:Y Hier nog een "blije klant" _O- Nou nooit meer :W
Volgende keer gewoon naar een knappe winkel met goede service, zoals hierboven ook wordt beschreven door hansvaessen

Even een vraag kwa installatie op de bike:
Doen mensen hier het gewoon met de bijgeleverde stroomkabel op accu?
Of: Glaszekering ertussen, en op een draad inpluggen zodat waneer contact uit is, er ook geen stroom meer op de tomtom staat?

Thanks! *O*
op een geschakelde +, in mijn geval het stadslicht
 
Top!
Zullen het ff bekijken! Even goed nog een zekering er tussen, en op de geschakelde plus. Nu nog ff kijken hoe ik hem op me boxertje ga plakken..
 
Wat ik mij afvraag is of het dock kan blijven zitten zonder tomtom, kunnen de kontakten tegen regen?
 
Even een vraag kwa installatie op de bike:
Doen mensen hier het gewoon met de bijgeleverde stroomkabel op accu?
Of: Glaszekering ertussen, en op een draad inpluggen zodat waneer contact uit is, er ook geen stroom meer op de tomtom staat?

Thanks! *O*

Die heb ik wel direct op de accu zitten maar dan wel met zekering en schakelaar ertussen.
Als ik de motor weer in de schuur zet dan zet ik de schakelaar om en staat er geen stroom meer op.
 
ik heb een paar routes in tyre opgeslagen die ik graag zou verwijderen, ik kan echter nergens iets vinden om de routes uit tyre te verwijderen..
dit moet toch mogelijk zijn veronderstel ik..
momenteel wil ik een route maken in tyre maar als ik inzoom op het punt waar ik wil vertrekken krijg ik enkel een grijs vlak zonder wegen etc etc..
heb tyre al een keertje gesloten en terug geopend maar het probleem blijft..
als ik naar een opgeslagen route ga en ik navigeer dan naar het nieuwe vertrekpunt krijg ik de wegen wel in beeld..
heeft er nog iemand dit probleem al gehad..
 
Laatst bewerkt:
Wat bedoel je met in Tyre opslaan?
In het toestel, want in Tyre zelf kan dat toch niet?


toch wel opgeslagen in tyre.
voor je de route naar je tomtom stuurt kun je de route opslaan in tyre..
links bovenaan bestand openen en dan 'opslaan als' dan staat je route opgeslagen in tyre.
 
ik heb een paar routes in tyre opgeslagen die ik graag zou verwijderen, ik kan echter nergens iets vinden om de routes uit tyre te verwijderen..
dit moet toch mogelijk zijn veronderstel ik..
.

Gewoon naar die map gaan(Dus helemaal buiten Tyre om) en dat .gpx bestand verwijderen.

EDIT: Kan dus ook in Tyre zelf:

-Ga naar Bestand
-Biliotheek(jaja, zonder b :+ )
-Route kiezen/selecteren/aanklikken
-Route verwijderen(op prullenbak klikken)
 
Laatst bewerkt:
de tyre werkt ondertussen zoals ie moet.
nu heb ik een ander probleempje ontdekt.
ik heb namelijk een route in zwitserland opgedeeld in 3 etappes.
als ik de etappes wil gaan bekijken met google earth gaat dit voor etappe 2 en 3 perfect
etappe 1 echter, stopt in google earth ongeveer halfweg.. waar de etappe (ongeveer halfweg dus) in google earth stopt staan er verder ook geen route punten meer, echter in tyre wordt de ganse etappe met route punten weergegeven..
vind het beetje raar aangezien ik etappe 2 en 3 wel volledig kan bekijken met google earth.
 
Oh, of is dat met Tyre PRO?

Aha, heb het al gevonden; gewoon een map op je pc( bijv. onder documenten)


neen niet in documenten echt via tyre doe ik de route terug open en kan ik ze verder afwerken, bekijken of wijzigen als dat nodig moest zijn..

het is ook niet de tyre pro maar de gratis gedownloade.

heb het is een keer geprobeerd via mijn documenten maar dan lukt het niet om de route naar de tomtom te copieren aangezien alle buttons grijs zijn weergegeven.
 
heb het is een keer geprobeerd via mijn documenten maar dan lukt het niet om de route naar de tomtom te copieren aangezien alle buttons grijs zijn weergegeven.

Nee, bedoel ook alleen het verwijderen.

Alhoewel het rechtstreeks naar je tomtom ook moet kunnen.(gewoon erheen slepen of kopieeren)
Maar goed, dat heb ik met een Tomtom nog nooit gedaan, dus misschien kan dat inderdaad niet.
 
Laatst bewerkt:
etappe 1 echter, stopt in google earth ongeveer halfweg.. waar de etappe (ongeveer halfweg dus) in google earth stopt staan er verder ook geen route punten meer, echter in tyre wordt de ganse etappe met route punten weergegeven..
.

Dat doe rechtstreeks van uit Tyre?
Gaat het wel goed als je het opslaat als KML-bestand en dan dat bestand openen?
 
toch wel opgeslagen in tyre.
voor je de route naar je tomtom stuurt kun je de route opslaan in tyre..
links bovenaan bestand openen en dan 'opslaan als' dan staat je route opgeslagen in tyre.

Als ik een route heb gemaakt dan laat ik m opslaan in het mapje tom tom route's bij mijn documenten. zo vind ik altijd m'n routes trug.
 
Maar er staat toch spanning op die kontaken, dat in combinatie met regen?
(geparkeerd) niet op een geschakelde + (tenzij je door de regen rijdt natuurlijk ;) )
en dan nog, daar kan het zeker tegen. wellicht dat na verloop van jaren de contacten wat minder worden, maar dáár heb ik met mijn oude tomtom rider 2 nooit last van gehad...
 
even een vraagje ben afgelopen week naar de eifel geweest met mijn nw tt en heb een kronkelroute laten kiezen tussen ardenau en vianden (luxemburg)het waren echt te gekke wegen maar wat ik niet snap is dat hij mij naar een onverharde route stuurde terwijl ik had uitgevinkt geen onverhard.
wie heeft dit ook mee gemaakt en wat kan ik er tegen doen dat het niet meer voorkomt?
 
even een vraagje ben afgelopen week naar de eifel geweest met mijn nw tt en heb een kronkelroute laten kiezen tussen ardenau en vianden (luxemburg)het waren echt te gekke wegen maar wat ik niet snap is dat hij mij naar een onverharde route stuurde terwijl ik had uitgevinkt geen onverhard.
wie heeft dit ook mee gemaakt en wat kan ik er tegen doen dat het niet meer voorkomt?

Als je "geen onverhard" uitvinkt, dan deed jouw Tomtom precies wat hij moest doen! :Y
 
Dit laatste gebeurd wel vaker, in de kaart staat dat de weg verhard is, maar in werkelijkheid is die ook verhard, alleen niet met asfalt of beton :) ;)

Of was het echt een zand/modderpad?

Ook verbodsborden van kleine wegen staan regelmatig niet in de kaart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan