500 euro challenge, Yamaha XS750 '77

Grappig gisteren aldaar werkplaatshandschoenen in maat 7 gekocht....

En over de beurs, echt kleinschalig. Geen oude zooi, wel veel HD's
 
Waren vers, nagenoeg alles van na 2000.

Dat het mijn interesse niet heeft maakt het daardoor nog geen oude zooi.

Het enige wat mooi oud was waren de racers die stonden in de stand van de historische races in Rockanje. Dat was geen oude zooi....
 
Waren vers, nagenoeg alles van na 2000.

Dat het mijn interesse niet heeft maakt het daardoor nog geen oude zooi.

Het enige wat mooi oud was waren de racers die stonden in de stand van de historische races in Rockanje. Dat was geen oude zooi....

Stond niet veel. Idd 2 classic racers en ik zag nog een Honda dream en 1 oude Hd. De rest waren allemaal occasions van de aanwezige motorzaken.

Stond na een half uur weer buiten.
 
Wij hebben ons ook wel even vermaakt. Scheelt misschien dat ik er niet zo'n hoge verwachting van had. Maar ik had toch iets meer onderdelen verwacht. Nou ja, life goes on en binnenkort naar de grote beurs, die ook nog eens op fietsafstand ligt!
Vanavond een klein klusje gedaan: bougiekabels aan de doppen "verbonden". Morgen dagje vrij, dus lekker klussen! Intussen nog zoekende naar een bedrijfje die een boogje aan mijn frame kan lassen.

full
 
Westland custums doet het netjes. Zit in Honselersdijk. Weet niet of dat voldoende in de buurt is.
 
Gisteren even lekker bezig geweest, al doe je natuurlijk nooit zoveel als je van plan was. Maar ja, een hobby is tijdverdrijf en dat is wel gelukt!
Ik heb de onderkant van het blok maar eens aangepakt. Van de zilveren had ik nog een diepe carterpan liggen en een verlengde oliepomp. Dus de boel losgemaakt en geïnspecteerd. Filter en pomp waren mooi schoon.

full

full

full


Het verschil tussen de pomp uit het zilveren en zwarte blok is weer duidelijk. Verlengstukje overgezet naar de schone pomp, dikke zwarte laag uit de diepe carterpan verwijderd en de boel weer in elkaar gezet met een nieuwe pakking.

full

full


Dat blok begint nu wel op een zebra te lijken trouwens...

Ook nog gepoogd het beruchte bochtje van de eerste versnelling te beoordelen (zie eerder in dit topic), maar dit was lastig. Voor zover ik kon zien en voelen was deze nog goed, maar ik ben niet van plan dit blok ook helemaal uit elkaar te trekken.

full

full


Dan heb ik het oliefilter nog gecontroleerd, deze ga ik wel vervangen als de eerste duizend kilometer ofzo er weer op zitten.

Trouwens ook nog een kleine teleurstelling moeten verwerken, mijn monteurshandschoenen waren geleverd, jippie! Maar helaas in maat 8 i.p.v. 6... Ga je gelijk aan jezelf twijfelen, maar ik had de bestelling wel goed gedaan.
Inmiddels het goede nieuws gehad dat ik morgen de goede maat in de bus krijg en de andere mag houden.

En last but not least, ik heb bijna een afspraak bij Westland Customs voor het aanpassen van mijn frame. Weer bedankt voor de tip Wim! Haga-San ook trouwens, maar Roughnekk leek het al behoorlijk druk te hebben als ik zijn topic zo las.

Tot de volgende keer!
 
Hi,

Als je dan toch deze kant op komt voor Westland Customs kun je net zo goed contact opnemen met Wang Motorcycles in Den Haag. Voor zover ik weet rekent hij een lager uurtarief dan WC, kan alles, weet alles, bouwt en verbouwt alles, en heeft goeie koffie *O*
 
Ligt een beetje aan het beeldscherm, hangt voor mijn gevoel tussen paars en roze in.

Maar moet wel bekennen dat er kleurenblindheid in de familie voorkomt (al ben ik degene die daar het min ;( st van heeft meegekregen).
 
Laatst bewerkt:
Morgen gaat mijn frame naar de lasser, in de tussentijd eens nadenken over de kleur. Ik zit aan een soort donker koperbruin te denken, maar ben er nog niet helemaal uit. Roze (of blauw ;) ) wordt het in ieder geval niet...

full


Dit is een hele andere fiets natuurlijk en ik heb geen zin om de velgen opnieuw te (laten) doen. Maar bij de XS is er meer frame te zien, dus sowieso meer kleur te zien. Ik vind het wel lastig te bepalen wat mooi is en wat niet...
 
Nee, klopt, maar ik wil je niet naäpen. Hoe schrijf je dat eigenlijk? Na-apen? En ik heb al een fiets met blauw.
 
Terug
Bovenaan Onderaan