Het grote ONK OW-Cup topic

Cup-dag op cpz

  • 1 ja

    Stemmen: 67 74,4%
  • 2 nee

    Stemmen: 23 25,6%

  • Totaal aantal stemmers
    90
Status
Niet open voor verdere reacties.
~
Rijtijd begint ook af te nemen. 15 min kwali, 20 min kwali en Race van 9/10 ronden. Voor fakking 205 euro. Sorry hoor maar imo is dat keiharde .... nou ja vul maar in. Geluid is volledig te wijten aan volgestampte groepen. Alleen voor meer knaken. Het is een feitelijke constatering dit. Al snap ik de commerciële overwegingen maar al te goed van CRT.

ik hoop dat dit toch wel het minimum is ...........!!! anders ben ik er snel klaar mee
ik ben dan langer onderweg naar Assen dan dat ik op de motor zit .......Okee racen is duur
maar dit is aardig op de limiet wat voor mij nog te accepteren is, nog minder en ik ga weer lekker trackday`s rijden . bijv zac 5 sessies voor 150 euro
 
Nu bemoei ik mij verder niet in de discussie want ik rij hoogstens een gast race dit jaar mee.

Maar CPZ hebben we bij de ZAC een permanent gele situatie door Bos-Uit. Maar ook de ZAC vind ik een behoorlijke Assen cup. 5x Assen, 1x CPZ en 1x Mettet.
 
Doe mij even het telefoonnummer van jouw sponsor... die moet ik zo te lezen ook hebben :P

Hoe harder je rijdt Roy, hoe meer sponsors toch? :P




Ik ben geen OW rijder, maar ik volg het wel een beetje. Ik kan me discussie goed voorstellen, maar ik begrijp ook dat er keuzes gemaakt moeten worden.
Nu is Assen voor mij als toeschouwer goed aan te rijden, maar een competitie is het mooist over zoveel mogelijk banen.
Anderzijds zijn dat keuzes, met name financieel. Benieuwd wat jullie gaan doen!
 
Laatst bewerkt:
Is Oschersleben zelf niet het probleem vraag ik mij af? Het IDM komt er namelijk ook niet meer en diverse andere organisaties laten het circuit ook links liggen......
 
Ik woon erg ver van Assen vandaan 225km enkeltje en kom er graag, maar om van 11 naar 9 wedstrijden te gaan en dan bijna alleen maar Assen, dat kan ik moeilijk verkopen aan mijn sponsoren. Kreeg van de week al de vraag van een sponsor waar we allemaal gingen rijden. Assen en Hockenheim zei ik, daarop kreeg ik het antwoord, en welke circuits nog meer dan er zijn zoveel mooie circuits.

Zandvoort vaak gereden en nooit problemen, man ze rijden op de island of man en wij gaan zeuren om een bocht op een permanent circuit, elk circuit heeft zijn gevaar, wil je dat niet ondergaan stap dan niet meer op de motor.

Zandvoort, zolder, Nürnbergring, croix enzovoort waar ook het onk reed. Ik mag hopen dat er een alternatief komt anders is het erg jammer van een mooie cup
 
Ik snap dat het financiële plaatje ook moet kloppen. Anders werkt het niet en zal je als een soort van stichting door het leven moeten. Hennie wilt ook op vakantie... :9

Maar goed deze discussie is er al jaren. Het enige waar ik nogal moe van wordt is het steeds ietsje meer afnemen van de rijtijd... Dat gaat heel sneaky in mijn optiek.
 
Ik ben bang dat de OW cup aan zijn eigen populariteit ten onder gaat. Waren er voorheen nog 4 klassen (ex twin cup) nu zijn het er al 6! Om al deze rijders te laten trainen en kwalificeren neemt dus de rijtijd per rijder af...Nu er ook nog een samenwerking met de ONK ophet programma staat (licentie uitwisseling) is het hek helemaal van de dam. De laatste jaren kon je al haast niet meer met een daglicentie rijden (VOL!) ..na samenwerking met de ONK zeker niet meer. Je bent dus verplicht een jaarlicentie aan te schaffen, jammer voor degene met de kleine beurs.
Ook is de rijtijd (racetijd) op Assen afhankelijk van het geluidsniveau...dus ik zou tegen alle rijders die zich Rossi, Marc of Jorge wanen willen zeggen..DB killer er weer in! Die paar tienden pk's helpen je niet aan de overwinning
 
Ik ben bang dat de OW cup aan zijn eigen populariteit ten onder gaat. Waren er voorheen nog 4 klassen (ex twin cup) nu zijn het er al 6! Om al deze rijders te laten trainen en kwalificeren neemt dus de rijtijd per rijder af...Nu er ook nog een samenwerking met de ONK ophet programma staat (licentie uitwisseling) is het hek helemaal van de dam. De laatste jaren kon je al haast niet meer met een daglicentie rijden (VOL!) ..na samenwerking met de ONK zeker niet meer. Je bent dus verplicht een jaarlicentie aan te schaffen, jammer voor degene met de kleine beurs.
Ook is de rijtijd (racetijd) op Assen afhankelijk van het geluidsniveau...dus ik zou tegen alle rijders die zich Rossi, Marc of Jorge wanen willen zeggen..DB killer er weer in! Die paar tienden pk's helpen je niet aan de overwinning
daar ben ik ook bang voor , als de populariteit gaat toenemen denken de organisaties dat de bomen tot in de hemel groeien !! En wellicht denkt men dan , ik kan rustig het een en ander aanpassen men komt toch wel........Maar elke keer de rijtijd minder zien worden door geluidsperikelen ondanks dat iedereen met killers rijdt , zal misschien vroeg of laat leiden naar kleinere startvelden . Als je nu alleen de wedstrijddag rijd , mag je voor een uurtje de reis naar Assen maken In mijn vriendenkring kan ik dat al niet meer uit leggen _O-
 
Waar halen jullie de informatie vandaar dat de rijtijd verminderd is dan?

Want volgens mij is het nog steeds hetzelfde als vorig jaar.
 
Ik ben bang dat de OW cup aan zijn eigen populariteit ten onder gaat. Waren er voorheen nog 4 klassen (ex twin cup) nu zijn het er al 6! Om al deze rijders te laten trainen en kwalificeren neemt dus de rijtijd per rijder af...Nu er ook nog een samenwerking met de ONK ophet programma staat (licentie uitwisseling) is het hek helemaal van de dam. De laatste jaren kon je al haast niet meer met een daglicentie rijden (VOL!) ..na samenwerking met de ONK zeker niet meer. Je bent dus verplicht een jaarlicentie aan te schaffen, jammer voor degene met de kleine beurs.
Ook is de rijtijd (racetijd) op Assen afhankelijk van het geluidsniveau...dus ik zou tegen alle rijders die zich Rossi, Marc of Jorge wanen willen zeggen..DB killer er weer in! Die paar tienden pk's helpen je niet aan de overwinning

db killers erin is niet (alleen) de oplossing. Het is volgens mij een combinatie van het weer op de dag, het niveau van het veld (hoe harder je rondgaat hoe meer geluid), de steeds meer getunede fietsen, waar steeds harder mee gereden wordt. kijk maar naar de supercup lage 40ers of zelfs eronder is allang geen uitzondering meer.

Je kan je uitlaat wel dempen, maar als je inlaat net zoveel herrie maakt, is het dus maar een halve oplossing.
 
Ik ben bang dat de OW cup aan zijn eigen populariteit ten onder gaat. Waren er voorheen nog 4 klassen (ex twin cup) nu zijn het er al 6! Om al deze rijders te laten trainen en kwalificeren neemt dus de rijtijd per rijder af...Nu er ook nog een samenwerking met de ONK ophet programma staat (licentie uitwisseling) is het hek helemaal van de dam. De laatste jaren kon je al haast niet meer met een daglicentie rijden (VOL!) ..na samenwerking met de ONK zeker niet meer. Je bent dus verplicht een jaarlicentie aan te schaffen, jammer voor degene met de kleine beurs.
Ook is de rijtijd (racetijd) op Assen afhankelijk van het geluidsniveau...dus ik zou tegen alle rijders die zich Rossi, Marc of Jorge wanen willen zeggen..DB killer er weer in! Die paar tienden pk's helpen je niet aan de overwinning

wat zou jij willen als het jou bedrijf was?
dan wilde je toch ook voordat het seizoen aftrapt alles zoveel mogelijk vol hebben in alle klassen.
tja en dan geen daglicentie meer kunnen rijden dat is dan jammer in mijn optiek, er zullen maar 15 open plekken zijn en kloteweer/een hoop kans op regen dan blijven de daglicenties waarschijnlijk ook thuis.
maar als je op een daglicentie wilt rijden vind ik het niet meer dan logisch dat er dan minder te kiezen valt.
principe: wie eerst komt eerst maalt.
 
Mensen, niet klagen ! Ga nu maar mooi ZAC rijden, want dan kom je tijdens de de race tenminste nog een keer een 750 of een Ducati tegen ! Gezellig !!
 
Mailtje ontvangen van het CRT:


Zoals tijdens de Kick Off besproken kennen Bike Promotion, en in het verlengde hiervan CRT, forse problemen om data in Oschersleben rond te krijgen. Helaas is het niet alleen bij Oschersleben gebleven, het circuit van Hockenheim heeft op 26 januari 2016 Bike Promotion laten weten dat hun geplande datum, van 25 t/m 28 augustus 2016, vanwege een groot open lucht concert verplaatst wordt.

De nieuwe datum van Hockenheim is nu van 4 t/m 7 augustus 2016 waarbij Bike Promotion aangeeft dat zij gezien het drukke programma de OW Cupklassen op
vrijdag 5, zaterdag 6 en zondag 7 augustus wil inplannen.



Zowel Bike Promotion als CRT beseffen dat zij hiermee reeds geplande afspraken van hun rijders doorkruisen. Beide organisaties betreuren deze gang van zaken ten zeerste maar beiden worden geconfronteerd met voldongen feiten en dienen hierdoor noodgedwongen aanpassingen in de kalender aan te brengen.

Aanpassing OW Cupkalender2016
Tessa heeft ondertussen een aanpassing in de OW Cupkalender 2016 op de site gemaakt met de nieuwe datum van Hockenheim.


Vriendelijke groeten,
het CRT-team
 
Ik woon erg ver van Assen vandaan 225km enkeltje en kom er graag, maar om van 11 naar 9 wedstrijden te gaan en dan bijna alleen maar Assen, dat kan ik moeilijk verkopen aan mijn sponsoren. Kreeg van de week al de vraag van een sponsor waar we allemaal gingen rijden. Assen en Hockenheim zei ik, daarop kreeg ik het antwoord, en welke circuits nog meer dan er zijn zoveel mooie circuits.

Zandvoort vaak gereden en nooit problemen, man ze rijden op de island of man en wij gaan zeuren om een bocht op een permanent circuit, elk circuit heeft zijn gevaar, wil je dat niet ondergaan stap dan niet meer op de motor.

Zandvoort, zolder, Nürnbergring, croix enzovoort waar ook het onk reed. Ik mag hopen dat er een alternatief komt anders is het erg jammer van een mooie cup

Helemaal met je eens Kevin! Isle man is natuurlijk wel voor coureurs die een beetje levenmoe zijn maar Zandvoort blijft een vette baan alleen is naast geluid het veiligheidsaspect altijd een enorm discussie punt. Hengelo ten tijde van de knmv cup had wel een redelijk aantal inschrijvingen dus ja waarom zandvoort niet....
 
En iemand die al weet of we de snelle Ruskenhoek blijven rijden en dat wil delen?
 
Laatst bewerkt:
Nog 6 weken voor de eerste wedstrijd en even er aan herinneren dat de startnummers moeten voldoen aan de keuringseisen. Dit om teleurstellingen te voorkomen.
Fantasienummers en lijntjes om de cijfers zijn NIET toegestaan.
dus gewoon goed leesbare rechte cijfers.
14 cm hoog-8cm breed voorop en 12cm hoog-8cm breed onderop.
 
ik heb een beugeltje gemaakt , met daar een fiets achterlichtje op batterijen aan gemonteerd
heb het zo gemaakt dat ik hem er zo af kan klikken als ie niet verplicht is

Dat was ook mijn plan, zon lichtje heb ik nog ergens liggen, een beugeltje is zo gemaakt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan