Ducati Hyperstrada

Er valt niet veel over te zeggen, ik heb er nu 12000 probleemloze kilometers meer gereden. Volgende week even naar Hyperpro.
Gisteren bij Hyperpro geweest. Voorlopig (?) alleen de voorvork gedaan. De vork is veel comfortabeler geworden en voelt tegelijkertijd steviger aan. Knap werk. *O*
 
Eehh, er is een redelijk actief Hypermotard topic hoor ;)
Dit is het Hyperstrada topic, de meer reisgerelateerde/bagage vriendelijke variant...

Ps... werk je in de scheepsbouw?


Ja ik heb het gezien inderdaad laatste bericht was ergens in september, Mar goed zal het daar ookeven plaatsten.

Ik kom niet uit de scheepsbouw, vanwaar die vraag.? :)
 
@fankie xl
_O-

@RR
Goeie keuze dus! Ik heb de behoefte niet om dat te doen. Ik heb een Duc Scrambler gehad, als je dat gewend bent is elke motor comfortabeler ;)

@Sch241
Ik heb er al wat dingen over gezegd qua verschil tussen de HS's. Uiterlijk nauwelijks, alleen uitlaat is volgens mij redelijk verschil. Ik meen te herinneren dat de 939 ook een versnellingsindicator heeft. Qua rijden vond ik hem soepeler en minder explosief dan de 821. Zowel in touring als in sportstand. 939 heeft meer longinhoud (duh) en ook ietsje meer koppel en pk maar is volgens mij ook ietsje zwaarder leek het wel, maar of dat laatste feitelijk klopt weet ik niet. Vond hem ook wat stiller. Er zijn genoeg filmpjes op YT te vinden waar alles beter wordt uitgelegd. Volgens mij heeft MCN een filmpje waar ze wat meer inzoomen op de verschillen dacht ik.
 
@Sch241
Ik heb er al wat dingen over gezegd qua verschil tussen de HS's. Uiterlijk nauwelijks, alleen uitlaat is volgens mij redelijk verschil. Ik meen te herinneren dat de 939 ook een versnellingsindicator heeft. Qua rijden vond ik hem soepeler en minder explosief dan de 821. Zowel in touring als in sportstand. 939 heeft meer longinhoud (duh) en ook ietsje meer koppel en pk maar is volgens mij ook ietsje zwaarder leek het wel, maar of dat laatste feitelijk klopt weet ik niet. Vond hem ook wat stiller. Er zijn genoeg filmpjes op YT te vinden waar alles beter wordt uitgelegd. Volgens mij heeft MCN een filmpje waar ze wat meer inzoomen op de verschillen dacht ik.


Thx voor je bericht, ik ga hoogstwaarschijnlijk dit weekend al kijken voor een 821.

hieronder de link: wat vinden jullie zo op het eerste gezicht?

https://link.marktplaats.nl/m1207702167


KAN NIET WACHTEN *D *D *D
 
Ja dat is een hele mooie uitvoering! Jammer dat ze die voor de HS niet hebben. Weinig km zeg..
Let er op dat ie wel alle recalls heeft gehad trouwens.

SC project uitlaat is gaaf maar wel vreselijk hard. Bovendien als je de HS koffers eraan zou willen hangen om te reizen zit die hoge uitlaat natuurlijk wel in de weg. Ook een reden waarom ik de standaard uitlaat prefereer.

Succes!
 
Ja dat is een hele mooie uitvoering! Jammer dat ze die voor de HS niet hebben. Weinig km zeg..
Let er op dat ie wel alle recalls heeft gehad trouwens.

SC project uitlaat is gaaf maar wel vreselijk hard. Bovendien als je de HS koffers eraan zou willen hangen om te reizen zit die hoge uitlaat natuurlijk wel in de weg. Ook een reden waarom ik de standaard uitlaat prefereer.

Succes!


Ik ben vandaag bij Goedhart motoren geweest en vond dit toch wat vertrouwelijker dan bij de particulier! iets meer km's maar wel compleet afgeleverd met een nieuwe 15.000 km onderhoudsbeurt en 12 maanden Bovag garantie !

ik ben wel van plan om een SC uitlaat erbij te gaan kopen die zijn wel heel vet ! maar hard dus??

voor de geïnteresseerden, hieronder de link van mijn nieuwe bike ! Zaterdag de 28e ophalen *O* *O* *O*

http://occasions.goedhartmotoren.nl/unit/ducati/hypermotard+821/43333 ( het gedeelte van de + pakt hij niet mee ff kopieren en plakken
Groeten !!
 
Laatst bewerkt:
@Sch241 Geleficiteerd! Ga je veel plezier van hebben. Ga je hem een beetje omzetten naar een HS of hou je hem HM?

Ik las trouwens in de laatste Motoplus dat een aantal mensen een Tracer 700 hadden getest waarbij een van de heren een HS rijdt, toevallig iemand van hier?
 
@Sch241 Geleficiteerd! Ga je veel plezier van hebben. Ga je hem een beetje omzetten naar een HS of hou je hem HM?

Ik las trouwens in de laatste Motoplus dat een aantal mensen een Tracer 700 hadden getest waarbij een van de heren een HS rijdt, toevallig iemand van hier?


Thx! ik weet nog niet helemaal of ik er een HS van ga maken ws wel wanneer ik wat langere ritten richting het buitenland ga maken !

Ben zojuist gebeld door goedhart dat er bij hun testrit het een en ander mis was met het dashboard, ze hebben nu een nieuwe besteld waardoor ik hem waarschijnlijk pas dinsdag kan ophalen O-) O-) O-)
 
Dashboard issue was wel een HM/HS 821 ding in 2013/14, Stonden de fora vol mee. Daar is uiteindelijk recall voor geweest of het is tijdens onderhoud vervangen. Even onder voorbehoud dat het hetzelfde euvel is bij jouw fiets. Fijn dat ze het vervangen voor je!
 
Dashboard issue was wel een HM/HS 821 ding in 2013/14, Stonden de fora vol mee. Daar is uiteindelijk recall voor geweest of het is tijdens onderhoud vervangen. Even onder voorbehoud dat het hetzelfde euvel is bij jouw fiets. Fijn dat ze het vervangen voor je!

Ja dat had ik inderdaad ook al gelezen, gelukkig gebeurde het al bij hun eigen testrit en niet over een jaar wanneer mijn garantie is vervallen !

Enige nadeel is dat ik nu tot donderdag moet wachten! daarintegen komen ze hem wel gewoon gratis thuis brengen !

al met al ben ik tot nu toe erg tevreden over de service van Goedhart motoren ! :}
 
Hi, sinds september ben ik trotse bezitter van een heerlijke hyperstrada. Alles prima en het rijdt heerlijk na 50.000 km yamaha fz6n.
Eén vraag: hij maakt echt een raar geluid als hij 'uit staat'. Ook na een paar dagen niet rijden. Maakt op zich niet uit, maar zijn er meer die dat herkennen?
 
Feli met de keuze voor deze super fun fiets die nog praktisch is ook *O*

En dan sluit ik mij ook even aan bij fankie. Plus maakt hij dit geluid continu als ie uit staat?
Heb nog nooit gemerkt dat mijn HS geluid maakt als ie uit staat. Misschien dat ie nog even nahijgt en nageniet van een heerlijke rit? :+
 
Dan zou hij niet na een paar dagen nog dat geluid maken... ;)
Dus ik vraag mij oprecht af wat voor geluid hij dan maakt...

Ik hoor bij de mijne niets, dus of hij is dood en die van haar leeft... :+
Of er is iets anders. Ben echt benieuwd wat er te horen is...
 
Bedankt allemaal!
Het is een raar geluid, mechanisch. Geen idee waar het vandaan komt, maar het lijkt net of hij een scheet laat😅
Soms als hij net uit staat en soms veel later. Verder functioneert hij prima, dus maak me er niet druk.
 
Bedankt allemaal!
Het is een raar geluid, mechanisch. Geen idee waar het vandaan komt, maar het lijkt net of hij een scheet laat😅
Soms als hij net uit staat en soms veel later. Verder functioneert hij prima, dus maak me er niet druk.

zoiets ?? In de reacties staat ook :

The big groan or fart sound is fuel pressure venting/pump.
 
Hahaha wat een grappige motor😂 Zo erg is die van mij gelukkig niet.
Hij doet maar 1x een kort geluid, als hij helemaal uitstaat.
Nu staat hij in de winterstalling, maar zal het eens proberen op te nemen dit voorjaar.
 
Op YouTube en andere Ducati fora is daarover het één en ander te vinden. Niks ernstig, enkel doet de 939 het bij mij niet dus zou beperkt moet zijn tot 821 versie.
 
Heb even zitten lezen op youtube en andere fora en denk inderdaad dat het iets met lucht uit de tank is. Maar eens proberen om even de benzinedop eraf te draaien voor ik hem wegzet. Eerst weer wachten op het voorjaar😎
 
Staat die van jullie allemaal in de winterstalling?
Ik doe dat nooit. Er is 1x in de zoveel tijd altijd wel een lekker dagje, ook in de winter om stukje te rijden. Die momenten wil ik voor geen goud missen. Heb mijn endorfine shotje ook in de winter nodig ;)

Een van jullie overigens overwogen om een Multistrada 950 te kopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan