Honda NSS300 Forza

Ja Mario, vertel mij dan ook maar waarom je nog geen scherpere nokkenas heb besteld 😀

Maar, heb je die gaten groter gemaakt in die laatste foto of lijkt het maar zo!

Ik heb ook expres een 300cc gekocht omdat dit een mooi formaat is t.o.v. de grotere, krachten. ....maar lompere modellen voor nagenoeg hetzelfde bedrag.
Naast de forza heb ik bijv. ook nog een burgman 650, maar de forza is leuker, wendbaarder, remt beter.......
 
Qua motor ben ik eigenlijk best wel happy nu, alles is mooi in balans en er is ook heel goed rustig mee te rijden, met de X2 clutch was duidelijk de balans voor mij een beetje zoek.
Wellicht lijkt het zo door de test filmpjes dat ik altijd de grenzen opzoek, maar dat is totaal niet hoe ik normaal rij maar moet het gas een keer open dan moet tie wel van kiet gaan ;)

Die 4 kleine gaten zorgen standaard voor de demping, de PD valve neemt de demping volledig over en voor een goede werking moet er dan een onbegrensde olie flow zijn vandaar nu 6 gaten van 8mm volgens de manual.

Ja Mario, vertel mij dan ook maar waarom je nog geen scherpere nokkenas heb besteld 😀

Maar, heb je die gaten groter gemaakt in die laatste foto of lijkt het maar zo!

Ik heb ook expres een 300cc gekocht omdat dit een mooi formaat is t.o.v. de grotere, krachten. ....maar lompere modellen voor nagenoeg hetzelfde bedrag.
Naast de forza heb ik bijv. ook nog een burgman 650, maar de forza is leuker, wendbaarder, remt beter.......
 
Qua motor ben ik eigenlijk best wel happy nu, alles is mooi in balans en er is ook heel goed rustig mee te rijden, met de X2 clutch was duidelijk de balans voor mij een beetje zoek.
Wellicht lijkt het zo door de test filmpjes dat ik altijd de grenzen opzoek, maar dat is totaal niet hoe ik normaal rij maar moet het gas een keer open dan moet tie wel van kiet gaan ;)

Die 4 gaten van 4,5 mm zorgen standaard voor de demping, de PD valve neemt de demping volledig over en voor een goede werking moet er dan een onbegrensde olie flow zijn vandaar nu 6 gaten van 8mm volgens de manual.
 
Gisteravond 2e poot ook beetgepakt en alles weer gemonteerd, en testrit binnen de bebouwde kom gedaan (wat een pokke weer!!) Alhoewel de demping nog wat achterblijft tov de YSS achter schokbrekers, duidelijk een verbetering :)

Nu nog flink wat km maken om te analyseren wat ik er eventueel nog aan ga fine tunen.
 
Iemand een idee wat een realistische waarde zou zijn voor mijn Forza bij inruil op een nieuwe Kymco AK550?

Bij voorbaat bedankt voor de reacties.

Gr, Mario


Even alles op een rij,

Witte Honda NSS 300 Forza van 23 juli 2015 met 4730km op de teller.

De Forza 300 verkeerd in een top conditie en komt met de volgende gemonteerde upgrades (originele parts zijn alle in vrijwel nieuwstaat aanwezig),


J.Costa JC646FS EVO3 vario (laatste uitvoering met de duurzamere blauwe stiften), verleden week nog gecheckt en totaal geen slijtage waarneembaar.

Arrow Reflex 2.0 + race manifold uitlaat.

TechPulley +15% vario veer

DNA High Performance luchtfilter

Aluminium voorvork stabilisator van Bikerz Bits

YSS PD front fork valves met 15W fork olie

YSS achterschokbrekers met gas reservoir

Heidenau K66 allweather banden in perfecte staat (originele Dunlop Scootsmart banden met 1200km er op zijn ook aanwezig)

2 Setjes Dr.Pulley sliders voor de originele vario 16gr/19gr (originele 21gr Honda rollers zijn ook aanwezig)

Givi Airflow windscherm

Zadel aangepast voor meer ruimte en met beter schuim door Tijger Leathers in Den Haag

Velg rand Forza 300 stickers met blanke lak afwerking.

Voorrem schijf heeft 4stuks uitgeboorde gaten naar 15,5mm zodat er een Art-4 schijfrem slot op past.

Brandstofpomp is vervangen vanwege een terugroep actie


Alle upgrades zijn uitvoerig gedocumenteerd in de volgende map,

Forza 300 Photo album by Holco


Een en ander maakt dat deze 100% schade vrije Forza een veel betere wegligging heeft met duidelijk betere prestaties zonder het rijgemak teniet te doen en ook meer comfort geeft dan de standaard uitvoering.

Opname van hoe de Forza nu loopt (standaard doet hij van 0 naar 100 in 11 sec), top is 145km/h GPS gemeten.

 
Nieuw waarde en dan ongeveer 1500 er af.
Alles wat er extra op zit krijg je niks voor bij een dealer. En bij een liefhebber een fractie van de waarde.
Beste is alle extra's er af en voor die zelfde nieuw waarde min 1500 verkopen en dan de extra's los verkopen, wat best lastig zal zijn.
Kreeg laatst het zelfde advies wat betreft extra's bij een Honda dealer op inruil Xc naar X-ADV

Mvg. Jan
 
Klopt helemaal wat Jan zegt, een dealer antwoord hetzelfde, je krijgt de dagwaarde, "haal alle opties eraf en breng hem mij in originele toestand"
Het meeste haal je eruit door die onderdelen apart te verkopen, dat kan wel effe dure...
Succes
 
Heb ze allemaal gehad Ferry, op de XMax 400 na dan ;)

Als geld geen rol zou spelen werdt het de TMax DX, maar met dik €4000 verschil maakt het de Yamaha bijna de helft duurder dan de AK550, en die AK is ook een erg fraaie scoot die heerlijk rijdt en zelf een beter zadel heeft, en dat geluid :)

X-Adv vind ik te weinig scooter gehalte hebben, rijdt super dat wel, maar ook best wel prijzig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan