Het Suzuki GSX-R 600 topic deel 28!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Zo net de motor weer opgehaald.
Xenon ziet er prachtig uit, vanaaf maar even in het donker uit testen.
Spiegels geven nu goed zicht.
En het remolie potje staat niet verkeerd ( cadeautje van mijn mannetje).
Ik kom er net achter dat er een prop in mijn achter band zit ik zal gelijk een nieuwe band bestellen want, rijden met een prop vindt ik maar niks.
Nog een vrij nieuwe band,de schaamranden zitten er nog op jammer, maar hij wordt wel vervangen.
 
Hoe zit dat met die Xenon? Heb je nu nog steeds 1 pit of heb je meerdere lampen die gebruikt worden..?
Ben benieuwd naar wat meer info, om wat beter gezien te kunnen worden.
 
Het dimlicht is vervangen door een xenonlamp.
Je vervangt de originele lamp, je plaatst het er niet bij.
De ballast hiervoor is in de kuip weg gewerkt.
Het stadslicht is vervangen door een ledlampje in dezelfde kleur.
Het groot licht heb ik gewoon origineel.

imag0149b.jpg


Hier een fotootje van een willekeurige xenon set (gegoogled)
Deze is voor 2 lampen dus he.

8992motorautoxenonkit.jpg


Je kunt zelf de helderheid / kleur kiezen, ik heb 8000K

colorchart.jpg
 
thnx en xenon ziet er gaaf uit. begint nu al te jeuken om met de mijne aan de slag te gaan (en heb hem nog niet eens) hahaha

eerst maar leren rijden op een racer *slik*
 
thnx en xenon ziet er gaaf uit. begint nu al te jeuken om met de mijne aan de slag te gaan (en heb hem nog niet eens) hahaha

eerst maar leren rijden op een racer *slik*

Dankje,kan me voorstellen dat het gaat jeuken,altijd spannend om weer iets nieuws aan te gaan :]
Van een chopper naar een gsxr is zeker een grote overgang.
Ik vondt het al een wereld van verschil van de f op de r.
De gsxr vindt ik een rappe fiets, vanmorgen toen ik de motor had opgehaald
nog even een stukje gereden.
Ik was zeer verbaast toen ik op de teller keek,170kmh ik dacht dat klopt niet,
de teller is kapot.
Mijn mannetje reed achter mij in de auto, hij zei je hebt echt 170 gereden je ging er rap
vandoor, moest aardig gassen om weer bij je te komen.
Kon het niet geloven dat ik dat had gedaan, en het voelde niet als 170 kmh.
Te hard rijden gaat rap met de gsxr, het went zo snel.
Ik was nooit zo altijd keurig aan de snelheid houden , ik moet er wel aan wennen
hoe makkelijk je te hard gaat op de gsxr.
Komt wel goed met jou op de gsxr, de shopper ben je snel vergeten als je gemerkt hebt hoe heerlijk de gsxr rijdt.
Denk aan je rechter pols en hou de glimmende kant boven.
Wel even foto van je nieuwe aanwinst plaatsen. :Y
 
vooral de bochten zal wennen worden. wat ik heb gehoord wil een gsx graag vlot door de bochten. chopper was altijd rustig. lijkt me ook heerlijk om wat gsx liefhebbers in de buurt te vinden. ervaringen delen, tips enz... (maar rij er ook met alle liefde verder mee om gelijkgestemde te ontmoeten hahaha.
Zal morgen een foto maken en uploaden. sleutelen aan de motor zal moeten wachten. wil eerst een leren broek en jas. heb nu nylon (was voor de koudere dagen op de chopper)
 
het wordt morgen helemaal raar. eerst een uur achterover op de chopper en dan op de tankliggend terug. als dat maar goed gaat?!! :P
 
Omdat ik daardoor even 'flink' moet remmen, maar niet 'keihard' gebruikt ik ook de achterrem.
Echter verbaasde ik me erover dat ik eigenlijk bijna meteen begon te glijden richting het verkeerslicht.
Als je flink remt komt je achterwiel omhoog. Dus heeft het weinig zin om daarmee te remmen, en als je dat wel doet met bijna nul grip, dan ga je glijen. Ik rem nooit met de achterrem, behalve in superkorte langzame bochtjes.
 
het wordt morgen helemaal raar. eerst een uur achterover op de chopper en dan op de tankliggend terug. als dat maar goed gaat?!! :P
Wees maar voorzichtig. Als je gewend bent op je chopper bij een stoplicht het gas gelijk vol open te draaien, dan ga je morgen op je gixxer raar opkijken :-)
 
daar ben ik wel op voorbereid. maak me echt meer zorgen om de bochten. chopper gooide ik praktisch niet (niet nodig met die snelheid). is echt lang geleden. maar langzaam door een bocht met een racer is not done. dan gaat ie volgens mij best raar doen (stoten en klagen). of niet?
 
daar ben ik wel op voorbereid. maak me echt meer zorgen om de bochten. chopper gooide ik praktisch niet (niet nodig met die snelheid). is echt lang geleden. maar langzaam door een bocht met een racer is not done. dan gaat ie volgens mij best raar doen (stoten en klagen). of niet?

Ehm, "langzaam" is een relatief begrip.
 
Als je flink remt komt je achterwiel omhoog. Dus heeft het weinig zin om daarmee te remmen, en als je dat wel doet met bijna nul grip, dan ga je glijen. Ik rem nooit met de achterrem, behalve in superkorte langzame bochtjes.


:?
 


Niet gesnapt? Als je op een heel smal weggetje wil keren, dan leg je je motor plat en hou je de ketting strak door gas te geven met de achterrem er op. Heb ik geleerd bij motogymkhana. Bij motogymkhana rij je het hele parcours met je achterrem er half op, en rem je juist minder van voren.
 
daar ben ik wel op voorbereid. maak me echt meer zorgen om de bochten. chopper gooide ik praktisch niet (niet nodig met die snelheid). is echt lang geleden. maar langzaam door een bocht met een racer is not done. dan gaat ie volgens mij best raar doen (stoten en klagen). of niet?
Gixer stoten en klagen? :N Het is waar je heen kijkt gaat hij heen.
De gixer is heel braaf, hij doet precies wat jij wil. O-)
 
vooral de bochten zal wennen worden. wat ik heb gehoord wil een gsx graag vlot door de bochten. chopper was altijd rustig. lijkt me ook heerlijk om wat gsx liefhebbers in de buurt te vinden. ervaringen delen, tips enz... (maar rij er ook met alle liefde verder mee om gelijkgestemde te ontmoeten hahaha.
Zal morgen een foto maken en uploaden. sleutelen aan de motor zal moeten wachten. wil eerst een leren broek en jas. heb nu nylon (was voor de koudere dagen op de chopper)

Ligt aan je rechter pols hoe je door een bocht wil(d) :Y gaan.
Ik weet niet wat je buurt is maar,je bent altijd welkom hier in het uiterste Noorden.
Wat ga je sleutelen dan?
 
over rechterpols gesproken..

dit is de mijne nu, hij begint warempel weer beter te worden!!




Dit is de rontgenfoto van gister waarop duidelijk te zien is dat de chronische scaphoidbreuk nu eeeiiindelijk aan het genezen is! Kijk goed dan zie je de genezende breuk nog zitten. 10 maanden terug was dit nog helemaal een zwarte breuklijn die maar niet wou genezen..

2 jaar en 8 maanden na de operatie, heel veel (dagelijkse) pijn en heel veel intense fysio het eerste jaar, altijd mn brace om met rijden en andere sporten.. Het is allemaal niet voor niks geweest! Volgens de dokter zit het weer behoorlijk goed vast en dit zal waarschijnlijk nog beter worden. De pijn en bewegingsbeperking zullen waarschijnlijk blijven omdat er veel omliggend zacht weefsel onherstelbaar beschadigd is, maar daar kan ik best mee leven. Er is vandaag een enorme last van mn schouders gevallen, de operatie die me boven het hoofd hing was een hele nare en ingrijpende.
 
ja echt NIIIIEEEET normaal..
Ik heb in 2009 ook m'n pols gebroken, na een crash op circuitpark zandvoort, was "gelukkig" een complete breuk, dus bot zetten en aan elkaar laten groeien. Toch blijft een pols een klote gewricht om te breken, ik zit nog iedere dag met beperkte beweging in m'n pols, een hoop extra weefsel om de breuk heen en een slechte duim (die wil als het ware vaak richting m'n handpalm kruipen als ik andere vingers aanspan).

Als ik dan jouw breuk zo zie en de revalidatie periode en doorzettingsvermogen wat je daarbij hebt moeten laten zien, kan me oprecht voorstellen dat dit echt voelt als een grote overwinning op die fucking kut breuk! ;)
 
Laatst bewerkt:
over rechterpols gesproken..

dit is de mijne nu, hij begint warempel weer beter te worden!!

[~[url="http://i1214.photobucket.com/albums/cc488/daliks2/2013-06-10192911.jpg"]afbeelding~][/URL]


Dit is de rontgenfoto van gister waarop duidelijk te zien is dat de chronische scaphoidbreuk nu eeeiiindelijk aan het genezen is! Kijk goed dan zie je de genezende breuk nog zitten. 10 maanden terug was dit nog helemaal een zwarte breuklijn die maar niet wou genezen..

2 jaar en 8 maanden na de operatie, heel veel (dagelijkse) pijn en heel veel intense fysio het eerste jaar, altijd mn brace om met rijden en andere sporten.. Het is allemaal niet voor niks geweest! Volgens de dokter zit het weer behoorlijk goed vast en dit zal waarschijnlijk nog beter worden. De pijn en bewegingsbeperking zullen waarschijnlijk blijven omdat er veel omliggend zacht weefsel onherstelbaar beschadigd is, maar daar kan ik best mee leven. Er is vandaag een enorme last van mn schouders gevallen, de operatie die me boven het hoofd hing was een hele nare en ingrijpende.

Goeie genade, dat is een lange tijd voor het genezen van de pols.
Moet vast wel een gecompliceerde breuk zijn geweest dat het zo lang duurt voordat
het genezen is.
Ik kan me voorstellen dat je opgelucht bent dat je een volgende ingreep bespaart is
gebleven.
Gelukkig heb ik zelf nog nooit wat gebroken en als ik de foto zie hoef ik dat ook niet.
Ik heb alleen mijn schouder uit de kom gehad en die kregen ze niet terug dus zes weken
met mitella gelopen.
Het eindresultaat is een schouder naar voren en een naar achter.
 
Ik heb in 2009 ook m'n pols gebroken, na een crash op circuitpark zandvoort, was "gelukkig" een complete breuk, dus bot zetten en aan elkaar laten groeien. Toch blijft een pols een klote gewricht om te breken, ik zit nog iedere dag met beperkte beweging in m'n pols, een hoop extra weefsel om de breuk heen en een slechte duim (die wil als het ware vaak richting m'n handpalm kruipen als ik andere vingers aanspan).

Als ik dan jouw breuk zo zie en de revalidatie periode en doorzettingsvermogen wat je daarbij hebt moeten laten zien, kan me oprecht voorstellen dat dit echt voelt als een grote overwinning op die fucking kut breuk! ;)

Volgens mij is het een reactie als men ten val komt om de val op te vangen met je handen naar voren, en daar door veel pols breuken ontstaan.
 
Volgens mij is het een reactie als men ten val komt om de val op te vangen met je handen naar voren, en daar door veel pols breuken ontstaan.

Ik brak m'n pols omdat m'n wiel keihard naar rechts sloeg terwijl ik op dat moment uit het zadel geworpen in de lucht hing met m'n volle gewicht op de clip ons. Maar inderdaad een hoop mensen doen dit instinctief, ik heb geleerd altijd m'n armen bij me te houden en de val te "breken" door met de kracht van de val mee te rollen bij impact. (zover dat gaat op snelheid natuurlijk!) Helaas had dat bij die betreffende crash niet veel zin.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb in 2009 ook m'n pols gebroken, na een crash op circuitpark zandvoort, was "gelukkig" een complete breuk, dus bot zetten en aan elkaar laten groeien. Toch blijft een pols een klote gewricht om te breken, ik zit nog iedere dag met beperkte beweging in m'n pols, een hoop extra weefsel om de breuk heen en een slechte duim (die wil als het ware vaak richting m'n handpalm kruipen als ik andere vingers aanspan).

Als ik dan jouw breuk zo zie en de revalidatie periode en doorzettingsvermogen wat je daarbij hebt moeten laten zien, kan me oprecht voorstellen dat dit echt voelt als een grote overwinning op die fucking kut breuk! ;)
ja man, echt ik liep met kippenvel en bijna jankend het ziekenhuis uit *O*
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan