Het Suzuki GSX-R 600 topic deel 28!

Status
Niet open voor verdere reacties.
M3rcury,oke, dan is stalen remleiding waarschijnlijk niks voor mij.
Nu heb ik gehoord dat ABS niet op de gsxr kan,klopt dat?
 
Nee, de kans wordt eigenlijk zelfs groter.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... :)
Het remt wel harder, maar doordat het 'sponsgevoel' weg is veel beter aan te voelen hoe ver je kunt gaan.

Achteraf ABS op een motor zetten is geen optie nee. Veel te duur.
 
Laatst bewerkt:
Als jij normaal kan remmen, zijn stalen leidingen alleen maar een verbetering.
Ikzelf vond het ook beter te doseren, nog nooit geblokkeerd.
Wel Stoppie toen ik ongeluk had, maar was wel met 80km/h bergaf
 
Een staalomvlochten remleiding is veel directer en de bijt is harder dan met gewone remleidingen. Je moet daar maar net mee om kunnen gaan. Als je voor veilig remmen gaat is ABS een betere optie, zoals M3rcury zegt. Wel een flinke uitgave, ABS, dat zeker.
 
Daar ben ik het niet helemaal mee eens... :)
Het remt wel harder, maar doordat het 'sponsgevoel' weg is veel beter aan te voelen hoe ver je kunt gaan.

Achteraf ABS op een motor zetten is geen optie nee. Veel te duur.

Dat klopt, maar ik ging er vanuit van de noodsituatie. Juist omdat die dan harder is zal die sneller blokkeren. Het klopt inderdaad dat je hem beter kan doseren, maar de momenten dat je wiel blokkeerd is meestal uit reactie. :)
 
Kun je niet gewoon het remsysteem van bv een bmw (s1000rr ofzo) aftrekken en dat op je soes leggen?
Zullen die s1000rr klauwen op de bevestigingspunten in/op de achterbrug en op de voorvorkpoten van een gsxr passen? Ik denk van niet. Enhoe zit dat met de electronica van het s1000rr abs systeem? Zal dat samen gaan met de gixxer software (ecu)? Denk ik ook van niet.
 
Laatst bewerkt:
als het zou passen bedoel ik he! en zoiets zou wel passend te maken zijn!
De elektro word een groter probleem, maar je kunt me niet wijsmaken dat de software van ABS altijd moet corresponderen met de ECU/boordcomputer? Er zullen toch wel voertuigen bestaan de de ABS software op een aparte module staat?
 
Jammer, dat ABS niet mogelijk is.
Geblokkeerd voor of achterwiel krijgen is geen pretje.
Maar het is gewoon zo dat als je een noodstop moet maken, je met handen en
voeten volop in de rem knijpt en trapt.
Volgens mij ben ik dan niet de enige die zo reageert.
Het is volgens mij een menselijke reactie.
 
als het zou passen bedoel ik he! en zoiets zou wel passend te maken zijn!
De elektro word een groter probleem, maar je kunt me niet wijsmaken dat de software van ABS altijd moet corresponderen met de ECU/boordcomputer? Er zullen toch wel voertuigen bestaan de de ABS software op een aparte module staat?
Heb er nog nooit van gehoord.. Denk dat er eerder aftermarket modules op de markt zouden komen ( zoals bazzaz met traction control doet ) voor niet abs fietsen dan dat er abs systemen compleet overgezet worden van een heel andere model motor.(als dat al mogelijk is zonder van je suzuki een 3/4e bmw te maken :+ )
 
Laatst bewerkt:
De Gixxer is een super sport, hiermee wordt vaak tot op de grens gereden (of hiervoor zijn ze ontwikkeld). Coureurs kunnen zonder ABS harder remmen, dan met.

Wanneer zij remmen, draait het wiel langzamer dan dat de motor rijdt. Dit is de maximale vertraging die je kan halen. Met ABS kan dit niet.

De motoren die jij noemt zullen niet met de insteek van maximale prestaties gemaakt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je gelijk in maar ik denk ook als je bijvoorbeeld de Bking als voorbeeld zou nemen
en je zou daar op top snelheid mee rijden dat ABS bij een noodstop ook niet veel meer zou helpen.
De Bking heeft dan ook wel wat meer pk dan de gixxer dus eigenlijk kan ik ze niet met elkaar vergelijken.
Maar ik vraag me gewoon af waarom die motoren wel ABS hebben en de GSXR niet?
 
Leg eens uit? Zoals ik al zei, weet dat het optioneel is voor sommige modellen, maar niet voor de gixxer?

Het is er wel op te bouwen. Er zijn gewoon optionele ABS systemen te krijgen. Het probleem is alleen dat het niet voor een bepaald type motorfiets wordt gemaakt, maar echt universeel is. Betekend dus dat je alles pas moet maken.
als het zou passen bedoel ik he! en zoiets zou wel passend te maken zijn!
De elektro word een groter probleem, maar je kunt me niet wijsmaken dat de software van ABS altijd moet corresponderen met de ECU/boordcomputer? Er zullen toch wel voertuigen bestaan de de ABS software op een aparte module staat?

Wel als je geavanceerde ABS hebt, zoals op een s1000rr. Die doet veel meer dan alleen de remdruk weghalen...

De Gixxer is een super sport, hiermee wordt vaak tot op de grens gereden (of hiervoor zijn ze ontwikkeld). Coureurs kunnen zonder ABS harder remmen, dan met.

Wanneer zij remmen, draait het wiel langzamer dan dat de motor rijdt. Dit is de maximale vertraging die je kan halen. Met ABS kan dit niet.

De motoren die jij noemt zullen niet met de insteek van maximale prestaties gemaakt zijn.

Probleem is meer dat het een taboe is in de supersport wereld. Op de straat is het hoe dan ook veiliger. Zeker met de nieuwe ABS systemen, zoals de s1000rr, moet je een behoorlijke coureur zijn om die eruit te remmen. Ik denk dat 95% van de motorrijders dat niet kan. Mijn volgende fiets wordt iig een fiets met ABS :)

Daar heb je gelijk in maar ik denk ook als je bijvoorbeeld de Bking als voorbeeld zou nemen
en je zou daar op top snelheid mee rijden dat ABS bij een noodstop ook niet veel meer zou helpen.
De Bking heeft dan ook wel wat meer pk dan de gixxer dus eigenlijk kan ik ze niet met elkaar vergelijken.
Maar ik vraag me gewoon af waarom die motoren wel ABS hebben en de GSXR niet?


Omdat dat fietsen zijn die puur voor op straat ontwikkeld zijn, waar dus de menselijke reacties in voorkomen (plotseling remmende auto, overstekend wild) op een supersport is dat niet het geval, die zijn ontwikkeld voor het circuit, waar er aardig vanuit kan dat er geen onverwachte dingen gebeuren..
 
Laatst bewerkt:
Oke, dus eigenlijk is de gsxr een straat fiets afgeleid van een circuit fiets.
En op het circuit wordt geen ABS gebruikt.
Weer wat geleerd, ik heb al heel wat info over de gsxr gelezen maar,hij blijft me telkens weer verbazen.
Ik ben benieuwd hoe hij rijdt als hij op maat gemaakt is voor mij.
Ik zal hem zeker niet onder schatten.
 
Daarom ben ik die cursussen ook gaan doen.
Na een geblokkeerd voorwiel,wat ik zelf netjes heb opgelost.
En een geblokkeerd achterwiel waar ik zelf niets aan kon doen,had ik wel wat angst opgebouwd.
En heb toen besloten om op het politie circuit in lelystad wat ervaring op te doen.
Voor dit jaar heb ik er al weer een geboekt.
Ik heb daar heel veel van geleerd.
Maar in een noodsituatie zal zelfs de beste coureur er alles aan doen om zo snel mogelijk stil te staan.
En dat zijn van die momenten waarin het goed of niet goed gaat aflopen.
 
Maar het is gewoon zo dat als je een noodstop moet maken, je met handen en
voeten volop in de rem knijpt en trapt.
Volgens mij ben ik dan niet de enige die zo reageert.
Het is volgens mij een menselijke reactie.
niet de enige misschien, maar niet iedereen doet dat.. ik niet iig :N swerve!
 
Het is er wel op te bouwen. Er zijn gewoon optionele ABS systemen te krijgen. Het probleem is alleen dat het niet voor een bepaald type motorfiets wordt gemaakt, maar echt universeel is. Betekend dus dat je alles pas moet maken.

Kun je me dasr in een pb ofzo wat meer over vertellen? Ik weet namelijk dat het optioneel is bij sommige modellen, maar overal waar het ter sprake kwam (race teams, motorzaken) kreeg ik te horen dat dit voor de supersport modellen van suzuki niet op gaat? Voor de B king bijv. weet ik wel dat het er optioneel is.

Wie maakt die abs systemen bijvoorbeeld? En wat kost zoiets?

Dat ABS voor supersport/superbikes taboe zou zijn begrijp ik ook niet helemaal... honda cbr600rr, honda cbr1000rr (geloof ik), de nieuwe kawasaki zx10r, de bmw s1000rr, volgens mij zijn die allemaal uitgerust met abs?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan