Project houtman's motor opknappen Yamaha XJ900 Diversion

Houtvrouw

Rookie
25 feb 2013
28
0
Titel zegt het : ik ga als verassing voor zijn verjaardag zijn motor aanpakken . Dor omstandigheden staat ie al een tijdje stil maar het is weer tijd dat ie gaat rijden..

Ik zoek adressen voor:

Goede banden ( hij is geen snelheids duivel maar rijdt wel lekker vlot) .. Welk merk/soort is dan geschikt ? Ik kom,niet verder dan bridgestone (die zitten er nu op) en radiaal.. De huidige banden moeten iig vervangen worden .

Uitlaat (wat aan buitenzijde te zien is, bocht , "toeter" ). De bochten zijn verrot en de toeter is ook niet jofel meer. Ook daar kom ik niet helemaal uit via Google

Accu..

Verder is ie nog puntgaaf..

Enig idee van kosten voor genoemde dingen ( arbeidsloon hoeft niet )

Ik was al aan de Google gegaan maar kom er niet zo goed uit.

Ook een werkplaats handboek zou van pas komen om onderdelen te zoeken.


Ik hoop hier hulp en tips te vinden
 
voor banden/accu:
www.afsmotorparts.nl en/of www.nh-motoren.nl
Michelin Pilot Road zijn wel goede banden voor dat type fiets (misschien weet iemand anders wat beters)

voor een uitlaat:
www.bolski.nl

ook mf-ers dus qua prijs moet er wel wat te regelen zijn.
Succes en supertof dat je dit voor je man doet!
 
Laatst bewerkt:
Die uitlaatbochten en uitlaten (en de collector er tussen), staan er om bekend om snel door te rotten.
Gebruikte die nog goed zijn, zijn schaars, en daarmee aan de prijs.

In welke omgeving zoek je hulp in de vorm van een vakman?
 
Ik woon in Flevoland. Ik vind het voor hem oprecht heerlijk als hij weer kan rijden.
Dus ja. Dat doe ik graag voor hem.

Ik heb wel iemand die me help met sleutelen ( dat kan ik zelf niet ). Maar dan moet ik wel alles hebben. Dan paar zaterdagen aan de gang. Nog aanhanger regelen voor de fiets. En dan aan de bak. Hij moet eind juni klaar zijn.
 
Accu ongeveer tussen de 30 en de 60 euro afhankelijk van merk en type nodig.
Banden tussen de 200 en 350 euro voor een setje ook afhankelijk van welk merk en bij wie.
Uitlaat 2ehands tussen de 150 en 300 euro denk ik. Nieuw heb ik geen idee van.
Werkplaatshandboek ongeveer 50 euro
Denk dat deze prijzen wel aardig een idee geven wat het allemaal gaat kosten en dan moet alles er ook nog op.
Wel leuk en lief dat je dat voor meneer houtman wil doen dus wat mij betreft +1
 
Kies voor banden de Michelin Pilot Road 3, perfecte band zowel in de regen als op een droog wegdek.
Heb ze zelf ook op mijn Diversion 900S zitten, top.
Voor een goedkoop adres moet je hier zijn www.mopedreifen.de.
225,00 Euro voor een set.
Kan eventueel voor je mijn werkplaatshandboek (engels of de duitse versie) copieren, tegen kostprijs, stuur maar een PB.
Een erg gemakkelijke fiets waar je zelf goed aan kunt sleutelen.
 
Zo.. ben ik weer.. Ondertussen voorvoorkkeerringen rijker (die moesten ook vervangen worden)..

Ik heb een uitlaatset gevonden bij boki met bochten en collector ..volgens mij moet die het worden.. ik moet nog even kijken hoe dit werkt..

Banden ben ik nog niet uit.. Ik moet even sneaky kijken op wat er nu exact opzit.. en dan is het makkelijker zoeken..

Ik denk dat ik rond de 500-600 euro uit kom.. Valt me eerlijk gezegd nog mee.. Die uitlaat is echt duur ..maar goed.. dan heb je ook wat natuurlijk..

O en houtman heeft die banden niet zelf uitgekozen destijds.. dat deed het bedrijf waar hij onderhoud was (Motoport Vianen)..dus..

Gelukkig heb ik een vriend die kan sleutelen.. dus ik koop de spullen.. moet op een onbewaakt moment die motor uit de garage zien te krijgen (en op aanhanger) naar vriend en dan in een paar dagen de boel in elkaar laten zetten . Gelukkig is houtman veel voor zijn werk in het buitenland..dus kwestie van goed plannen..

Wat zal hij blij zijn straks.
 
Als die banden er al een tijdje opzitten dan zullen het waarschijnlijk de Bridgestone Exedra zijn. Dat was een band speciaal voor Diversion 900, maar tegenwoordig niet meer te krijgen. Ze waren ontzettend slijtvast, maar daarmee heb je ongeveer alle voordelen wel gehad, verder vond ik het een drama. Zoals gezegd zou ik voor de Michelin Pilot Road gaan. Pilot Road 3 zijn de nieuwste en dus ook de duurste, je kunt ook kiezen voor de 2 of zelfs de 1.
 
ik heb nu eindelijk gekeken naar de banden, maar geen bridgestone maar toch michelin (type is niet helder maar dan boeit me verder niet).. Ik ga dus op zoek naar fatsoenlijke michelin banden..

Ik ben bijna rond met alles uitzoeken.. nu nog bestellen ;-) (ik hoor mijn bankrekening al kraken)..

Oja.. en een nieuwe helm leek me wel leuk.. Zijn UVEX is nu toch wel op..
 
ik heb nu eindelijk gekeken naar de banden, maar geen bridgestone maar toch michelin (type is niet helder maar dan boeit me verder niet).. Ik ga dus op zoek naar fatsoenlijke michelin banden..

Ik ben bijna rond met alles uitzoeken.. nu nog bestellen ;-) (ik hoor mijn bankrekening al kraken)..

Oja.. en een nieuwe helm leek me wel leuk.. Zijn UVEX is nu toch wel op..

Als ik het goed heb:

voor 120/70-17
achter 150/70-17

Handig bij het zoeken :Y
 
Banden: https://www.mopedreifen.de/V2/nl/splash2/fs2_splash2.html

Bestel ze altijd daar, binnen 2 a 3 dagen binnen
Je moet je motormerk, type en cc's aanklikken, dan krijg je de juiste banden voor je fiets.
 
Hallo Houtvrouw, ik rij zelf al 5 jaar een 900 Diversion met de laatste 2 jaar Michelin Pilot road 3.
Een geweldige band onder een Diversion, de maten zijn: voor 120-70/17 en achter 150-70/17.
Shoppen loont de moeite, hou wel in de gaten of het inclusief omleggen is, hier is weleens een misverstand over.
Voor de overige onderdelen zijn de volgende leveranciers wellicht een optie .:Bekleidung, Helme und Motorradzubehör | Louis Motorrad & Freizeit en http://www.wemoto.com/bikes/yamaha/xj_900_s_diversion/96/.
Ik heb hier vaker onderdelen besteld en ze leveren op tijd voor een goede prijs/ kwaliteit verhouding.
Sterkte met je project.
 
Oja.. en een nieuwe helm leek me wel leuk.. Zijn UVEX is nu toch wel op..




Wat die helm betreft sluit ik me bij JanB. aan, want misschien is Houtman's helm een beetje gekrompen of wil hij een ander merk helm.

Aan de andere kant snap ik je wel weer, de verrassing wordt op die manier een stuk minder.
 
Of is Houtman's hoofd in de loop der jaren iets "voller" geworden. :P



Nee joh, wist je niet dat helmen, leren overall's, leren combi's, kortom; elke soort motorkleding ook kan krimpen of dat de rek eruit gaat?

Dan komt dat nog wel, over een jaar of 10 zal jij je mijn woorden herinneren en denken: "Die WizzAd had tóch gelijk"..

:+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan