Gezocht: waterdichte helmtas

Docshot

Die hard MF'er
26 feb 2012
302
0
Almere Buiten
Hoi,

Mijn vrouw en ik gaan geregeld naar de buurtjes toe voor langere ritten van 3 a 4 dagen. Tijdens deze ritjes vinden we het leuk om hier en daar wat kasteeltjes of kloosters te bekijken. Op dat moment willen we de helmen achterlaten bij de fiets zonder ons daar zorgen over te maken.

Wat we zoeken is een waterdichte helmtas die ik tevens aan de fiets kan vastzetten tegen het stelen. Hetgeen wat ik eigenlijk vind zijn hoezen voor fietshelmen en niet voor de motor.
Daarnaast zijn ook mijn drie koffers vol met spullen die we meenemen dus dat is geen optie helaas.

Misschien heeft iemand anders nog een goed idee behalve een helmtas dan hoor ik het graag.

Ik hoop op briljante ideetjes van andere rijders :)

Met vriendelijk groet.

Doc
 
wat dacht je van deze

garbage-bags.jpg


en dan deze door je vizier en aan je motor:

hartmann-chainlock-10001726_l.jpg


Soms is de oplossing heel simpel :+
 
Ik wilde al "Komo" posten maar Willemvu was me voor. :P
Ik zie dat je een zware toermotor hebt. Een grote topkoffer ligt dan voor de hand, daar passen 2 helmen in.
Ik had op mijn vorige motor speciaal voor dat doel een topkoffer erbij.
 
Ja ja...deze verwachte ik al hahahha.....maaarrrr......Op mijn fiets geen komo zakken...hahaha.
Ik hoop op een iets nettere oplossing voor dit geval.

Greetzz

Doc
 
3 koffers vol met spullen voor een toertje... wtf.... wat leur je mee dan???? 2 koffertjes en een bagagerol is voor mij genoeg voor 3 weken camperen.
 
vlak voordat ze niet meer geproduceerd werden hebben mijn vrouw en ik nog twee van deze helmtassen gekocht:


Waterdicht en veilig tegen diefstal. Aanvullend hierop hebben we ook 35L tassen van dit merk gekocht en daarin bewaren we onze waardevolle spullen op de motor tijdens onze vakantieritten (laptop, schoenen, etc).

Zo kan je toch met softbags rijden en toch veilig tegen diefstal. Alles zit dus met een stevige kabel vast aan de motor en het valt niet op dat je extra veilige tassen bij je hebt aangezien je ze in een gewone tas kan doen.

Voor de kleding hebben we een uitrekbaar kabelslot bij ons. Deze doen we dan door broek en jas en maken we ook aan de motor vast. Uiteindelijk kan je rustig je bezoeken doen zonder te sjouwen met je spullen.

Ik zou proberen of je ze nog ergens kan krijgen, met een beetje zoeken moet dit lukken!
 
Hoi,

Dit is precies de oplossing die ik zocht. Thx Freewman.

bij deze website kan je het bestellen....www.allthatbags.nl.....€ 60,- per stuk.

Ga ik zekers doen.

Groetjes

Doc
 
Terug
Bovenaan Onderaan