Welke sproeier carburator

rb666

MF'er
10 mei 2012
42
0
Hallo allemaal
Ik wil op me fiets powerfilters gaan zetten nu zijn de sproeiers die erin zitten mikuni 127,5 hoeveel groter moet je dan gaan 1 stap of meer of is meer op het gevoel af gaan tijdens het rijden ??
 
doe maar +5 of +10 en daarna verder afstellen (gasnaald,vlotterhoogte,co schroeven,...).

Over welke motorfiets gaat het trouwens?

Want powerfilters monteren is niet altijd winstgevend.
 
Laatst bewerkt:
of die "open "filters beter zijn weet ik niet. Maar de standaard luchtfilterbox icm de rubbers en carbs...is een ellende om in elkaar te krijgen.
Open filters werkt prettiger dus om te sleutelen.
Overigens heb ik nog een nieuwe kleppendekselpakking liggen voor dit soort fietsjes.
Bijv voor wie zijn kleppen gesteld heeft kan het makkelijk zijn.
Gratis afhalen in Breda. Opsturen kan ook.. verzendkosten zijn voor de krijger :)

graag een pb bericht
 
Laatst bewerkt:
full

full


Het zadel is alleen maar voor het idee
 
Ben eigenlijk wel benieuwd wat kan er gebeuren als de sproeier te groot is ?

Minder vermogen, slecht oppakken bij gasgeven, natte bougies als je het erg bont maakt. Stijgende olieprijzen door grotere olieschaarste als je het heel veel te bont maakt. Of je krijgt je vlotterbak niet meer terug gemonteerd.
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst eens naar +10. En dan rijden. Verander altijd maar 1 ding tegelijk, dan rijden en ervaren wat er gebeurt.

Nooit twee dingen tegelijk veranderen, anders weet je niet wat welk effect veroorzaakt en raak je van de regen in de drup om in vloeistof termen te blijven.

Denk dat + 5 of + 10 al voldoende zal zijn. Kijk naar de kleur van de bougies, maar doe dat nadat de motor goed warm gereden is en meteen nadat je hem hebt uitgezet na een rit met 2/3 tot 3/4 van je maximale toerental. Als je rustig terug naar huis tuft en dan kijkt zal de bougiekleur al weer heel anders zijn.
 
Laatst bewerkt:
Zal ik zekers doen ! Kan het zijn dat er door de vorige eigenaar kleinere sproeiers in zijn gedaan lees overal dat er 125 127,5 in me Carbs zou moeten zitten. hij starte altijd wel slecht als die koud was meestal pas na een paar keer weet niet omdat er verband mee kan hebben of dat dat ergens anders door kwam.
 
Zal ik zekers doen ! Kan het zijn dat er door de vorige eigenaar kleinere sproeiers in zijn gedaan lees overal dat er 125 127,5 in me Carbs zou moeten zitten. hij starte altijd wel slecht als die koud was meestal pas na een paar keer weet niet omdat er verband mee kan hebben of dat dat ergens anders door kwam.

Geen idee, misschien is het een import motor (USA, CAlifornia), die hebben om milieu redenen wel eens andere (armere) afstelling.

Maar normaliter heeft de hoofdsproeier weing of geen invloed op het starten.

Je hebt eerder kans dat vocht bij je bobine's / contactpunten of bougiekabels/doppen en bougies zelf de oorzaak zijn van startproblemen.

Of anders de carburateurs reinigen door Forté moto power in je tank te gooien en daarna een stukje te gaan rijden. Dan de motor een dagje laten staan zodat de benzine met forté in de carburatuers zijn reinigende werk kan doen, en daarna weer rijden.

Of, als de carbs erg vuil zijn en forté niet helpt, de carburateurs ultrasoon laten reinigen.

Maar goed, ga eerst eens aan de slag, one step at a time.
 
Ik neem aan dat beide Carbs de zelfde maat sproeier heeft heb er nu eentje open de andere heb ik ruzie met de schroeven :s

Het handigst is het als je ergens een WPH (werkplaats handboek) weet te vinden of downloaden. Daar staan alle specificaties in. Ook eventuele afwijkingen per land waar de motor voor bestemd is/was.

Op MF kwam ik dit ook nog tegen:

XS400 opknappen - choke, waggel en topsnelheid

Normaliter zouden beide sproeiermaten identiek moeten zijn, bij motoren met 3 cilinders of V motoren kan het voorkomen dat er afwijkende sproeiermaten zijn ivm extra warmteontwikkeling bij de middelste/achterste cilinder(s).
 
Ik heb het werkhandboek daar staat dus inderdaad ook in dat links en rechts verschillend is en dat klopt ook in de Carbs heb ze beiden open gekregen :D ..... De ene is 117,5en de andere 127,5 :s enig idee why somebody ??
 
Ik heb het werkhandboek daar staat dus inderdaad ook in dat links en rechts verschillend is en dat klopt ook in de Carbs heb ze beiden open gekregen :D ..... De ene is 117,5en de andere 127,5 :s enig idee why somebody ??

Het komt dus wel eens voor, heeft waarschijnlijk met thermische factoren te maken. Belangrijkste is dat er de maten inzitten die erin horen.
 
Hallo allemaal
Ik wil op me fiets powerfilters gaan zetten nu zijn de sproeiers die erin zitten mikuni 127,5 hoeveel groter moet je dan gaan 1 stap of meer of is meer op het gevoel af gaan tijdens het rijden ??

Ten eerste; koop niet van die goedkope filters, koop goede k&n of iets gelijkwaardigs.
Ga zo'n 30% groter beginnen, dus met een sproeier van zo'n 165, dat zou een aardige waarde moeten zijn om te beginnen met verder afstellen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan