Achtertandwielen maken

Boetje Ven

Die hard MF'er
18 jan 2005
654
0
Vessem (omg. Eindhoven)
Hey manne/vrouwe,

Kan iemand mij helpen aan een tekening of info hoe ik een achter tandwiel kan maken voor een 520 ketting? De opname en steek van de boutgaten zijn geen probleem. Het gaat mij erom dat ik de tanden op de goede manier kan frezen, of laten lasersnijden. Heb zelf ook een CAD pakket dus kan ook dxf bestanden enzo openen mochten jullie die hebben.
 
mwa niet echt, maar ben zelf cnc frezer/draaier en vind het leuk om zelf dingen te maken!
En het is dan meestal goedkoper he ;)

Massaproductie is meestal goedkoper dan een enkel productje ;)

Denk er ook aan dat er waarschijnlijk speciale materialen gebruikt moeten worden, even een oud stukkie S235 onder de laser gooien gaat je geen goed resultaat opleveren.
 
Massaproductie is meestal goedkoper dan een enkel productje ;)

Denk er ook aan dat er waarschijnlijk speciale materialen gebruikt moeten worden, even een oud stukkie S235 onder de laser gooien gaat je geen goed resultaat opleveren.

Nee dat weet ik, ik werk in de fijnmetaal en wij maken geen ''rotzooi'' om het zo maar te zeggen. En heb wel goeie contacten met metaal/alu leveranciers dus duur is het voor mij nooit..
 
Nee dat weet ik, ik werk in de fijnmetaal en wij maken geen ''rotzooi'' om het zo maar te zeggen. En heb wel goeie contacten met metaal/alu leveranciers dus duur is het voor mij nooit..

vergeet niet dat je de tanden na het frezen of lasersnijden ook moet laten harden he ;)

anders trek je ze binnen 1000km er compleet af.

met rvs kun je het mooi laten inductieharden.
 
Hey manne/vrouwe,

Kan iemand mij helpen aan een tekening of info hoe ik een achter tandwiel kan maken voor een 520 ketting? De opname en steek van de boutgaten zijn geen probleem. Het gaat mij erom dat ik de tanden op de goede manier kan frezen, of laten lasersnijden. Heb zelf ook een CAD pakket dus kan ook dxf bestanden enzo openen mochten jullie die hebben.

Hoco-parts levert blinde tandwielen van Renthal.Heb ze ook wel eens gehaald en gaten en dergelijke bij Nico Bakker laten frezen en daarna zwart laten anodiseren.Nico gaf aan dat het zeer goede kwaliteit was.
 
Hoco-parts levert blinde tandwielen van Renthal.Heb ze ook wel eens gehaald en gaten en dergelijke bij Nico Bakker laten frezen en daarna zwart laten anodiseren.Nico gaf aan dat het zeer goede kwaliteit was.


leuk al die motor zaakjes en alles...

maar hij kan dan beter via z'n werk via bedrijven als tsubaki of kobo oid een tandwiel bestellen en op maat maken.
dan zit je bij de fabrikant :P
 
Ik zou graag een groter achter tandwiel willen hebben voor mn kawa. En ik zie dat er niet groter dan 43 tands is. En die zit er namelijk al op. Voor Assen zou dat mss een goede gearing zijn maar op zolder zou ik hem toch wel wat korter willen hebben. Daarom ben ik opzoek naar een tandwiel, en omdat ik zelf veel kan (laten) maken is het dan mss interessant om er dan meteen een paar te maken. En een beetje hobbyen vind ik wel leuk!
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel tanden wil je hebben?
Ik heb namelijk een programma gemaakt waarmee je heel snel een dxf voor tandwielen kan maken.

Dus als je even aangeeft hoeveel tanden je wilt hebben kan ik wel even een dxf voor je maken.

Een achtertandwiel hoef je niet harden.
Je kan beter het juiste materiaal nemen.

Voor aluminium tandwielen is het beste om 7075 T6 te nemen.
Voor staal 42Crmo4 .
 
'Achter tandwielen maken' > 'Achtertandwielen maken'


Ik zie ook gewoon 47 tands bij de eerste de beste leverancier van me.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel tanden wil je hebben?
Ik heb namelijk een programma gemaakt waarmee je heel snel een dxf voor tandwielen kan maken.

Dus als je even aangeeft hoeveel tanden je wilt hebben kan ik wel even een dxf voor je maken.

Een achtertandwiel hoef je niet harden.
Je kan beter het juiste materiaal nemen.

Voor aluminium tandwielen is het beste om 7075 T6 te nemen.
Voor staal 42Crmo4 .

46 of 47 tanden zat ik aan te denken
 
Terug
Bovenaan Onderaan