Yamaha Majasty 250 koude start probleem

appie124

Rookie
4 mrt 2013
7
0
Beste leden,

Ik heb een Yamaha Majasty 250 van bwj 2000 gekocht van een opa met 40.000km. Nu is het geval dat de koude start heel slecht is. Ik start door totdat de accu leeg is. Dus dan maar starten met startkabels.

Na lange tijd dan pas slaat hij aan. Alles afgesteld en rijdt verder prima. Als hij warm is dan slaat hij prima aan. Begint hij koud te worden dan weer problemen.

Ik vermoed de automatische choke. Weet iemand hoe ik deze kan controleren en hoeveel spanning er erop hoort te staan?

Eventuele andere tips zijn uiteraard welkom.

groeten Appie.
 
de autochoke controleer je door er 12volt op te zetten met koude motor.
5 min laten staan en dan controleren of het kanaal open is.
en dat controleer je door een slangetje achter in de carb te steken en erop te blazen.
 
de autochoke controleer je door er 12volt op te zetten met koude motor.
5 min laten staan en dan controleren of het kanaal open is.
en dat controleer je door een slangetje achter in de carb te steken en erop te blazen.

Ok thanks voor de info, achterin de carb een slangetje steken? bedoel je de inlaatkant doorblazen?
 
carb loshalen en helemaal achterop de flens waar het rubber omheen zit wat naar het filter gaat, daar zit een opening.
daar moet een slang in.
koud moet dat geen lucht doorlaten, warm wel.
 
Is er misschien een digitaal overzicht aanwezig van de carburator? Er hangt namelijk een zwart slangetje (ik vermoed een vaccium slang) los en ik weet niet waarin hij hoort.
 
Terug
Bovenaan Onderaan