Hulp gezocht kop- en voetpakking Suzuki GS 1000 G 1980

kensington

Rookie
11 dec 2009
3
0
Eindhoven
Mijn Suzuki blijft maar gaan, maar vraagt daarvoor wel om steeds meer olie :)

Koppakking en voetpakking zijn niet meer jofel en moeten vervangen worden.
Mijn vaste monteur Arno (Motor Centrum Zuid in Oirschot) wil deze klus best klaren, maar gaf aan dat het prijskaartje ervan met gemak veeeel hoger wordt dan de waarde van de motor. Hij adviseerde daarom eerst eens rond te kijken of iemand anders me kan helpen tegen lagere kosten.
Ik ben over Arno verder dik tevreden, dus daaraan ligt het niet. Dit geeft alleen aan dat hij ook meedenkt met mijn portemonnee.

Dus wie in de buurt van Eindhoven heeft zin, kennis en tijd (moet natuurlijk geen weken duren) om dit tegen een redelijke vergoeding te doen?
Kan ook bij mij thuis in de garage. Heb alleen geen hefbrug en speciaal gereedschap oid.

Ton
 
Zelf leren hoe je het moet doen, heb ik ook gedaan toen de reparatie hoger was als de dagwaarde van m'n GS1000.

En Reinhoud moet je negeren, die doet momenteel alles om aan een GS1000 cilinderkop te komen, je bent hem zo kwijt! :+ ;) :') O-)
 
In dat zelf doen zit hem nou net het probleem.
Ik heb nog de restanten staan van een (complete) sloopmotor, die ik kaal wilde maken en waarvan ik het blok open wilde maken om te oefenen. Kaal is ie intussen en het blok is eruit en open, maar er ging zoveel mis dat het blok niet meer te gebruiken is, schroeven en bouten dol zijn, dingen afbraken enz.

Als ik dit bij mijn goede motor had gedaan, had ik nu op zoek kunnen gaan naar een andere... in tegenstelling tot de meesten op dit forum ben ik helaas echt niet technisch aangelegd...... :(
(en stikjaloers op die anderen :) )
 
Koppakking zelf vervangen is niet zo'n punt, het lastigste zijn vaak de tapeinden van de uitlaat. Het cilinderblok lichten kan wel eens lastig zijn, die kunnen erg vastzitten op vuil rond de cylindertapeinden.

Je zou vast eens kunnen met her en der wat kruipolie te spuiten.
 
Zelf leren hoe je het moet doen, heb ik ook gedaan toen de reparatie hoger was als de dagwaarde van m'n GS1000.

En Reinhoud moet je negeren, die doet momenteel alles om aan een GS1000 cilinderkop te komen, je bent hem zo kwijt! :+ ;) :') O-)


En bedankt! Nu moet ik weer op zoek naar een ander slachtoffer...
Mn kop is bijna onderweg als het goed is.

@TS; Hoe veel/lang wil je nog op je GS1000 rijden?
Misschien een idee om even de cilinders goed te bekijken en er eventueel een hoonsteen door heen te halen en een set frisse zuigerveren?

Ik heb bij mijn motor in alle uitlaat boutgaten en de gaten waar de lagerschalen in geschroeft worden preventief helicoils in gezet, juist omdit soort ongein te voorkomen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan