USD voorvork voor CBR600F1 1988

Prut_Potje

MF veteraan
6 mrt 2011
3.240
156
Stadskanaal
Hallo,
ik ga binnenkort met een project beginnen.
Het gaat om een Honda CBR600F1 Hurricane uit 1988.
Mijn vraag is dan ook aan jullie, of er een USD voorvork in deze motor past.

Want het lijkt me dat niet alle vorken passen.
Mijn voornaamste zorg is dan ook of het T-stuk makkelijk zal passen in het balhoofd.
Of moet ik nog heel veel aanpassen om dat te doen?

M.Vr.Gr. Raymond Schnieders
 
Nog niet, ik ga deze vrijdag de motor ophalen :)
De voorvork en voorvelg zijn kapot, daaroma heb ik besloten er een streetfighter van te maken :)
En daar past een USD voorvoork mooi bij :)

Zodra het topic geopend is zal ik het hier posten :)
 
ik stap in eerste instantie af van de USD, ik moet er dan te veel bij kopen wat ik eigenlijk al heb als ik de standaard voorvork gebruik,
het is me op dit moment nog te duur om ALLES aan te pakken
 
Dat is natuurlijk geheel aan jou ;)

Ze zijn naar mijn ervaring wel duurder dan bijv. een willekeurige R1 vork, maarja als je bijv. wielbussen enz. zou moeten laten draaien en alles kan je alles bij elkaar alsnog goedkoper (en een stuk vlotter) klaar zijn.
 
dus als ik een USD koop, dan liefst wel een honda? :P

Dat maakt eigenlijk niet uit.
Het is handig om een vork te kopen waar het wiel dat je hebt of wilt inpast. Dat scheelt een hoop werk al is ook mbv spacers bijna alles weer pas te maken. Maar dan nog, bijna iedere vork is in elk willekeurig frame te bouwen. Kwestie van pen en of lagers aanpassen. Ik had mazzel mijn mijn CBR900rr rsu vork. Penlengte was precies goed voor mijn z1000 frame. Hoefde alleen maar de lagers aan te passen. Komt tzt een suzuki wiel in :)
Let wel ook op de lengte van de vorkpoten ivm de grondspeling. Als ze te kort zijn raak je steeds met je bochten de stoeprand als je de stoep af rijdt en als je met kuip rijdt sloop je die weer B|
 
Laatst bewerkt:
Dat maakt eigenlijk niet uit.
Het is handig om een vork te kopen waar het wiel dat je hebt of wilt inpast. Dat scheelt een hoop werk al is ook mbv spacers bijna alles weer pas te maken. Maar dan nog, bijna iedere vork is in elk willekeurig frame te bouwen. Kwestie van pen en of lagers aanpassen. Ik had mazzel mijn mijn CBR900rr rsu vork. Penlengte was precies goed voor mijn z1000 frame. Hoefde alleen maar de lagers aan te passen. Komt tzt een suzuki wiel in :)
Let wel ook op de lengte van de vorkpoten ivm de grondspeling. Als ze te kort zijn raak je steeds met je bochten de stoeprand als je de stoep af rijdt en als je met kuip rijdt sloop je die weer B|


Ik heb in mijn Vmax een kawasaki usd zitten met de rest van de voorpartij. Deze usd is proffesioneel verlengd en daar zijn in het geheel weer dikke alu mantels omheen gezet. Zo is het een hele dikke voorvork. Speciale kroonplaat en tstuk. Dus alles kan!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan