Kawa ZX6R 2008, speling op de tank

Ruben Goudswaard

Die hard MF'er
22 feb 2011
533
0
Nieuw-Lekkerland
Hallo allemaal ik heb sinds 2 weken een Kawasaki ZX6R uit 2008. Ik kwam er gisteren achter dat er speling zit op de tank. Als je zeg maar je linkerhand aan de linkerkant van de tank doet en je rechterhand aan de rechterkant van de tank dan kan je de tank naar links en rechts bewegen. Het is niet veel maar toch een cm of 2 a 3.

Ik heb de tank zelf al losgemaakt en alle bouten zaten gewoon goed vast.

Heeft hier iemand een zx6r en heeft die dit zelfde of is het gewoon iets wat normaal gesproken niet hoort te mogen, kortom hoort die tank gewoon muurvast te zitten zodat je hem niet naar links en rechts kan bewegen?

Hopelijk heeft iemand antwoord.

Groetjes;)
 
Zitten de rubbers nog wel op het frame en in de ogen van de bevestiging?
Hij hoort niet muurvast te zitten ivm trillen, maar 2-3 cm is wel erg veel. (of het lijkt maar zo)
 
Zouden jullie aan de hand van onderstaande foto's kunnen kijken of jullie kunnen zijn of dit wel of niet hoort. Zie onderstaande foto's en de link naar de video.

De schoef uit onderstaande afbeelding zit er normaal wel in alleen had ik er even uitgehaald om de tank los te maken.
IMG_7520.JPG

IMG_7521.JPG

IMG_7522.JPG

Ook onderstaande schoeven zitten er normaal erin alleen had ik even los gemaakt om onder te tank te kunnen kijken.
IMG_7523.JPG

IMG_7526.JPG

IMG_7533.JPG

http://www.youtube.com/watch?v=-7Y-B1LKGu0
 
Laatst bewerkt:
Het ziet er naar uit dat meneer Kawasaki een beetje op de tankrubbers heeft bespaard. Er zitten vast geen tankrubbers in de spleet tussen de tank en het frame.

Kan helemaal geen kwaad. En het lijkt me pas irritant te worden als je op het circuit rijdt en je de elleboog op de tank legt in een bocht. Maar misschien merk je niet eens dat de tank een beetje beweegt.

In ieder geval kan het geen kwaad, want de tank zit verder goed genoeg vast met die bouten en die as. Die zal niet losschieten.
 
Bedankt voor al jullie reacties. Dat stelt me iniedergeval gerust. Ik denk dat ik zelf maar wat ondersteuning ga monteren op de zijkant van het frame om het wat minder wiebelig te maken.

Even als toevoeging ik heb de motor gekocht en achteraf bleek dat de motor ooit onderuit is gegaan en de kappen en tank vervangen zijn (was eerst een zwarte motor). Vandaar dat de twijfel er was of alles wel klopte. Zouden jullie als laatste de laatste foto nog willen bekijken. Hoort daar ook geen schuim ofizoiets dat het daar op moet rusten de tank. Zelf kan ik dat ook wel aanbrengen maar ik denk niet dat dat veilig is omdat daaronder de motor zit en die natuurlijk warmte af geeft.
 
Zijn de 92161/A geen rubberblokjes voor op het frame?
Bij mijn ZX-10R zitten die wel vooraan na een centimeter of twintig, waar de tank dus het frame zou kunnen raken. :Y (en met iets eronder geen gewiebel meer..)
 
Laatst bewerkt:
@ worldbeater weet jij waar het onderdeel precies zit? Ik kan het niet goed zien op de tekening.

@scarrr idd mooie kleur maar ik ben er niet blij mee ik hem hem gekocht en achteraf bleek dat hij onderuit is gegaan ooit en de kappen heb vervangen voor oranje, het was eigenlijk een zwarte motor.

Ik kreeg het te horen van de oude garage van de koper die het toevallig aan mij melde.

De koper heeft het er nooit over gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan