Verbouw RD350 31K tot Kenny R. replica (hoop ik)

Hyperjasper

Die hard MF'er
11 jan 2010
252
133
Appingedam
Hallo Allen

Nadat mijn caferacer geheel klaar was, begon het hobbybloed weer te kriebelen, wat moest het worden?
In ieder geval een 2 takt basis, want daar heb ik goede herinneringen aan :]
En dan maar een Kenny roberts Replica, na en lange zoektocht om een betaalbare RD350
binnen te halen wat zeker niet meevalt, is het gelukt.
Ze zag er niet uit in haar Red Bull uitmonstering, maar motorisch was ze nieuw, pas gereviseerd en moet nog de eerste kilometers maken dus dat begon goed.
Zogauw ze in de werkplaats was aangekomen, alles er afgehaalt en begonnen met een mooie cleane basis.
Inmiddels is er al wat gebeurd, Xs wielen gekocht, en schijven tarozzi rem/schakelset, andere tank van het nieuwere model, de oude tank had wat teveel ronde vormen.
De wielen zijn inmiddels pas gemaakt met vulbussen, voorwiel voorzien van een dubbele schijf, en achterschijf afgedraaid om het geheel te laten passen met RD achterklauw.
De rempomp is gemonteerd en het remsetje ook, de schakelset werkt ook naar behoren, er kan geschakeld worden en daar draait het natuurlijk om.
Tot zover in grote lijnen wat er tot nu toe is gebeurd. nu wat foto,s om het een beetje kleur te geven.
full

full

full

full

full

full

full

full

full

full
 
Ziet er goed uit tot nu toe...tip: schakelpookje recht op de as zetten, voorkomt misschakelen..oftewel reactie stangetje korter maken..succes... :W
 
Mooi project.
Ik wil ook ooit nog eens een RD350, maar vind maar eens een betaalbare. Deze al vaak gezien op mp en is in ieder geval goed terecht gekomen.
 
hey die is bekend, die heb je zeker in geertruidenberg bij djon opgehaald.
heb ik ook nog mee gereden, rijdt lekker!
is idd net gereviseerd (voor de 2e keer in een jaar btw dus zal ff goed afstelling checken voor ermee te gassen!!)
succes ermee!
 
Dank u voor pos. reactie,s wat het schakelarmpje betreft deze staat al recht hoor had er niet opgelet
tijdens het maken van de foto ;)
En idd gekocht van Djon wat dat gassen betreft dat duurt nog wel even, maar zal er
voorzichtig meedoen hoor :]

En de kolomboormachine werkte prima, want het valt niet me om gaten mooi recht
uit de hand te boren maar zo is het gelukt.
 
zo even een updeetje weer een beetje opgeschoten

de achterbrug een racelook gegeven, moet alleen nog even gelast worden, maar dat moet even mooi dus dat besteed ik even uit :+
Het racezitje via marktplaats gekocht en vandaag begonnen met pas maken, een alu frame gemaakt wat onder het zitje vastgezet word zodat het zitje makkelijk te verwijderen is.
en dan nu maar wat foto,s
full

full

full

full

full

en voor de oplettende kijker het steuntje wat je ziet is een pasmal niet een permanente steun :]
 
Krijg je geen probleem met het inveren dat de brug iets raakt ?
 
Machtig!

Toevallig nog eens op dat ding geboden, er was volgens mij ook iets mee?
Later deze gekocht/geruild tegen m'n VF500F
Foto-OOUJDIWC.jpg


Leuke dingen, ik zit nu zelf nog met het probleem dat m'n rechter cilinder veel kouder blijft dan m'n linker maar dat is altijd op te lossen :)

Succes met dit projekt, je komt volgens mij ook uit Fryslân of niet?
Zoja kunnen we wel eens samen een blok om als het ding klaar is :)
 
Hallo allen die meekijken :W

Weer even een updeetje van wat er gebeurt is, en al zeg ik hetzelf het gaat lekker zijn gangetje. We gaan langzaam toch gestaag verder.
Na de achterbrug in gp style te hebben aangepast, en gelukkig dat de lasser geen tijd had, was ik toch niet tevreden ik vond het niet GP style waardig beetje een dameskapper opwaardering ;) Dus toch maar weer naar de plaatselijke ijzerboer geweest om een wat ander en mannelijker profiel.Waarvan akte zie de foto,s
De tank is verlengd omdat de ongeveer 3cm te kort was, wat je met een oud verfblik al niet kunt doen en een alu profiel, een matje erover heen plamuur en het lijkt heel wat, gaat nog wel wat uurtjes schuurwerk inzitten maar goed het is hobby he.
Ook de accu verplaatst naar achteren, een mooi accu houdertje gemaakt moet alleen nog even vastgezet worden maar de houder is klaar en de accu past.
Tot zover wat schriftelijke info nu een paar foto,s zodat het zichtbaar is wat er gedaan is.
full

full

full

full
 
Hoi

We zij weer een stukje opgeschoten met de RD vandaag de achterbrug afgelast, ziet er goed uit al zeg ik hetzelf *D
Het zitje vond ik tekort dus daar ongeveer 30mm bij gepolyesterd, nu sluit ie mooi aan op de tank.
Ook wat aan het experimenteren geweest met alu lassen/solderen met Durafix easyweld
en moet eerlijk zeggen valt me niet tegen als je het goed doet is het sterk, alles wil kapot
natuurlijk maar je moet er moeite voor doen.
De bedoeling is om van alubuis mijn kuipframe te maken, maar zover is het nog niet :)
De tank begint inmiddels vorm te krijgen de eerste lagen spuitplamuur zitten erop, en het lijkt erop nog wat kleine putjes en oneffenheden en dan is ie er wel dacht ik.
tot de volgende update.
full

full

full

full
 
Je hebt er lekker de gang in, en het ziet er goed uit


Persoonlijk had ik de achterbrug brace wat vlakker en minder 4-kant gemaakt, maar petje af voor wat je allemaal maakt!



hou vol!
 
Dag Oma :W

Zo na een laminaatvloertje leggen en nog wat andere klussen was het weer tijd voor de RD.
De kuip is binnen, pas maken is nog een hele klus, nu wordt het nieuwe kuipsteunen buigen, lassen en pasmaken maar gaat vast en zeker lukken.
Ook het contactslot en de spanningsregelaar, en CDI unit moesten een ander plekje krijgen, omdat er een andere tank opzit dus wat in de kabelboom wezen knippen, draden verlengen en zo paste alles weer, het kontaktslot heeft een plaatsje gekregen onder het zitje de spanningsregelaar is verhuist naar de linkerzijde waar de olietank zat, en de CDI unit ligt weer onder de tank op een plaatje.
Ook een breathervalve gemaakt van een dopmoer en een rvs pijpje voor race looks ;)
De toerenteller is ook binnen dus als de kuip past dan kan met de cockpit begonnen worden.
Tot zover de vorderingen, dan nu wat foto,s ter verduidelijking. :Y
full

full

full

full

full

full

full

full

tot de volgende update :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan