Pro-Oiler op hol

Sender

MF veteraan
23 jan 2011
7.435
495
Noord-Holland
Beste forumleden.

Ik heb mijn Kawa ER6N gekocht met Pro-Oiler.
Afgelopen winter heb ik de accu uit de motor gehaald, zodat ik die thuis op de lader kon zetten. Toen ik vorige week de motor uit de stalling haalde en de accu terugplaatste, viel mij opeens op dat ik twee draadjes met oogjes over had (bij de accubak). Ik herrinner me dat ik er een of twee bij het demonteren vd accu had losgehaald inderdaad. Heb even in de installatiehandleiding gekeken en even op internet gezocht, en vervolgens de zwarte draad ergens op het frame geaard en de rode op de +pool vd accu geplaatst. Bij de rode plastic kapje dat om de +pool heen leek al een uitsparinkje gemaakt te zijn hiervoor.

Als ik de motor start, dan doet de Pro-oiler gewoon normaal. Echter, als ik ga rijden, slaat hij op hol. Hij gaat steeds aan en uit, knipperen, soms helemaal uit etc.

Ik vroeg me af of iemand weet wat dit kan zijn, en of ik dit kan oplossen.

Het lijkt er trouwens op dat de PO 2x voeding (en aarding) voor heeft, 1 voor het computertje en 1 voor de pomp zelf?
 
Volgens mij hoort de po geen voeding rechtstreeks van de accu te krijgen want dan gaat deze niet uit als je het contact uit zet.

bij mijn PO gaat er een voeding naar een verdeel kastje en van daaruit 2 draden naar de pomp en de kabel naar het display

is de kabel met de twee oogjes niet van een aansluiting voor bijv een druppellader dus gewoon een los stekkertje die onder je buddy ergens hangt?

maak er anders even een fototje van ....
 
Volgens mij hoort de po geen voeding rechtstreeks van de accu te krijgen want dan gaat deze niet uit als je het contact uit zet.

bij mijn PO gaat er een voeding naar een verdeel kastje en van daaruit 2 draden naar de pomp en de kabel naar het display

is de kabel met de twee oogjes niet van een aansluiting voor bijv een druppellader dus gewoon een los stekkertje die onder je buddy ergens hangt?

maak er anders even een fototje van ....

Nee want ze zitten aan de pomp vast..
Dus het is de pomp die dan continue stroom krijgt, want het kastje zelf gaat uit omdat deze niet op de accu zit.
 
Laatst bewerkt:
klinkt erg vreemd aangezien de pomp aangestuurd moet worden door het kastje.

maar probeer het andere oogje ook op je accu vast te maken waar die waarschijnlijk gezeten heeft, gok op slechte verbinding waar je hem nou vast gezet hebt.
 
Heb weer even gekeken, de twee draadjes zijn idd van een druppellader.

Alles zou dus nu goed moeten zijn (zoals ik hem weggezet heb), maar hij doet nog steeds raar.

Als ik het contact draai doet hij het gewoon goed, en als ik hem start en stationair laat draaien ook.
Maar zodra ik ga rijden gaat hij uit :s
 
als het alleen maar is tijdens beweging en nooit tijdens stilstand, of de motor dan draait of niet zou ik eens zoeken in de signaal aansturing

de motor is verder wel storing vrij?

misschien eens kijken of je pro oiler ook in de stress schiet wanneer je de stroom wel op de oiler zet maar niet de motor start en een stuk gaat lopen, om zo de sensor van de oiler te triggeren zeg maar
 
Als je op tijd met de hand invet gaat de kettingset even lang mee

ik heb niet al 18 kettingsets vervangen en versleten dus ik weet het ook niet uit eigen ervaring
wel weet ik dat, zodra die oiler op mijn motoren gezet was, het stellen minder hoefde...
ook zijn er hier op het forum een aantal veelrijders die het met mijn stelling eens zijn, wel uit ervaring

ik ga er wel achter komen, 170 per werkdag op de motor dus we zien wel :P
 
De discussie Pro-Oiler wel of niet is niet aan de orde.

Feit is dat ik er eentje op heb zitten, welke keurig gemonteerd is en het altijd heeft gedaan, alleen na afgelopen winter doet hij gek.

Is er niet een bedrijf of MF'er die er ervaring/verstand van heeft?
 
Laatst bewerkt:
Zitten de oogjes waar de pro-oiler zijn voeding en massa van krijgt wel allemaal netjes vast. Als dat wel het geval is zou je anders is het zwarte verdeelkastje van de pro-oiler de zogenaamde Junctionbox kunnen opschroeven.

Hier zit namelijk een klein printplaatje in met een zekering en aansluitpuntjes voor de voedingsdraden, de draden van de display en van de pomp misschien dat hier wat los ligt of gecorrodeerd is. Anders is even de bedrading controleren van het display met alle bijhorende aansluitingen

Als je hier niks bij kan vinden zou ik proberen om het snelheidssignaal en het pompje in de junctionbox loskoppelen dan gaan rijden en kijken of het probleem zich nog voorblijft doen. Zo kan je e.v.t rare kortsluitingen in pompje ofzo uitsluiten
 
De discussie Pro-Oiler wel of niet is niet aan de orde.

Feit is dat ik er eentje op heb zitten, welke keurig gemonteerd is en het altijd heeft gedaan, alleen na afgelopen winter doet hij gek.

Is er niet een bedrijf of MF'er die er ervaring/verstand van heeft?

OT was dat idd wel

weet je nog hoe je de telstand moet bereiken van de sensor? of controle stand van het signaal als je hem aan het digitaal dash hebt hangen
kijk eens of die iets registreert
ook zit er (als ik het goed onthouden heb) een functie op om storingen in de kabels op te sporen, die eens gebruiken?

dat laatste ben ik niet zeker van maar ik heb in de gedachte dat bij mijn instalatie de signaal kabel verlegd moest worden vanwege de storing daaraan, die lag te dicht bij andere elektra bende
 
Ben vandaag tot een rare ontdekking gekomen.

Als de motor loopt en op de zijstandaard staat, werkt de pro-oiler, maar op het moment dat ik hem rechtop zet en ga rijden slaat ie op hol :?
 
Terug
Bovenaan Onderaan