motor opbokken en velgen eraf halen ivm spuiten?? how to??

mrisjuh

Rookie
9 mrt 2012
15
0
eerbeek
haaj slimme mannen! en misschien ook vrouwen..
deze dame wil graag dr velgen van mijn kawasaki ninja zx6r uit 2003 spuiten in de kleur flipflop....
maar ik begin pas net met sleutelen etc..
dus hulp nodig! :P

als eerst.. die motor moet van de grond.. iemand tips??
daarna die velgen eraf.. zijn daarbij nog dingen waaraan ik moet denken??
of hoe haal je die er simpel gezegd van af.???

tips zijn zeeeeer welkom!

ps.. tog maar is nadenken om een werkplaats handboek aan te schaffen .. uhum..

xx
 
ahaaa. die paddock voor is wel handig... dacht dat die op je wiel dinges zat:P achter heb ik al:D
maar ik zat aan een bike lift te denken... maar dan moeten de kappen eraf etc... en weet ik niet of die opt frame rust of op t blok... dus das wel een hele goede die paddock! thankjou!!
 
Als je voor een paddock neemt raad ik je aan om er achter ook 1 te nemen.
Het kan zijn dat ie namelijk niet op je middenbok blijft staan als je hem optilt aan de voorkant.
En de kans is zeer groot dat hij ook niet op de voorste paddock en je achterband blijft staan.

EDIT:
Te snel, lees net dat je achter al hebt :)
 
Laatst bewerkt:
haaj slimme mannen! en misschien ook vrouwen..
deze dame wil graag dr velgen van mijn kawasaki ninja zx6r uit 2003 spuiten in de kleur flipflop....
maar ik begin pas net met sleutelen etc..
dus hulp nodig! :P

als eerst.. die motor moet van de grond.. iemand tips??
daarna die velgen eraf.. zijn daarbij nog dingen waaraan ik moet denken??
of hoe haal je die er simpel gezegd van af.???

tips zijn zeeeeer welkom!

ps.. tog maar is nadenken om een werkplaats handboek aan te schaffen .. uhum..

xx


en natuurlijk welkom op MF :W :W *D
 
Als je voor een paddock neemt raad ik je aan om er achter ook 1 te nemen.
Het kan zijn dat ie namelijk niet op je middenbok blijft staan als je hem optilt aan de voorkant.
En de kans is zeer groot dat hij ook niet op de voorste paddock en je achterband blijft staan.

EDIT:
Te snel, lees net dat je achter al hebt :)

Een zx6r uit 2003 heeft geen middenbok :)

TS het beste kun je idd een setje bokken kopen,op de achterbrug gelijk bobbins plaatsen(ik neem aan dat je ook je ketting (wilt smeren)) smeert.
Alleen voor op bokken niet doen,valt je fiets geheid om. :')
 
Laatst bewerkt:
ahaaa. die paddock voor is wel handig... dacht dat die op je wiel dinges zat:P achter heb ik al:D
maar ik zat aan een bike lift te denken... maar dan moeten de kappen eraf etc... en weet ik niet of die opt frame rust of op t blok... dus das wel een hele goede die paddock! thankjou!!
Is inderdaad wel handig, maar zoals ook al eerder gezegd moet je een voorbok altijd icm een achterbok gebruiken :Y
full


Achterbok heb je al, dus een kwestie van een voorbok halen/kopen/lenen :P
 
bokken dus

wielen verwijderen is het moeilijkste niet :)

voor zorgen dat de remklauwen eraf zijn/los ernaast hangen en de as eruit halen (eventueel klemboutjes onderaan de vork)
achter is iets meer werk, vind ik altijd.
je moet de as eruit halen, wiel naar voren laten komen om zo de ketting van het tandwiel af te kunnen halen. deze kun je over de achterbrug leggen, niet vergeten deze goed te beschermen met een doek ofzo.
motor afhankelijk moet ook achter de remklauw los gemaakt worden en dan kan het wiel eruit :)

niet vergeten alle pas bussen en dergelijke op volgorde te houden, die zullen ongetwijfeld in het achterwiel zitten.

maar vraag gerust nog ergens na of ik de juiste manier omschrijf hoor ;)

ohja, als je geen voorbok hebt of kunt lenen is met touwen vastmaken aan iets stevigs boven de motor ook nog wel mogelijk, is niet de meest stevige oplossing maar het is mogelijk :Y
 
Laatst bewerkt:
haaj slimme mannen! en misschien ook vrouwen..
deze dame wil graag dr velgen van mijn kawasaki ninja zx6r uit 2003 spuiten in de kleur flipflop....
maar ik begin pas net met sleutelen etc..
dus hulp nodig! :P

als eerst.. die motor moet van de grond.. iemand tips??
daarna die velgen eraf.. zijn daarbij nog dingen waaraan ik moet denken??
of hoe haal je die er simpel gezegd van af.???

tips zijn zeeeeer welkom!

ps.. tog maar is nadenken om een werkplaats handboek aan te schaffen .. uhum..

xx

wphb zoek je online.
Velgen er uit, banden er af, ventiel er uit.
Ik denk dat je de lagers kunt laten zitten.

leuke kleur, dat flipflop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
thnx voor alle info..
ik heb idd een achter paddock in bezit. en ga voor de voorkant 1tje aanschaffen das wel et makkelijkst denk ik.. verder moet ik er wel uit kunnen komen denk ik..
en idd alles op volgorde houden dan moet het ook weer in elkaar passen ;a ) uit elkaar is nooit een probleem hahah :)

en ik ga zelf spuiten die flipflop met spuitbusjes.... ook een leuke uitdaging:P dus dan kunnen de lagers idd lekker blijfen zitten :D

als t allemaal is gelukt zal ik fotos posten :P

thnx in iedergeval!

xx
 
Er zijn twee types paddock stand voor de voorkant:
- die je onder de vorkpoten zet, goedkoop en wiel kan eruit
- die je onder het balhoofd zet, kunnen als het nodig is ook nog de vorkpoten eruit.
 
daar heb ik dus geen zin in, moet in 1 keer passen dus.
gewoon eronder en het voorwiel lossen, heb trouwens een Suzuki V-Strom 2010
Heb ze maar ff een mailtje gestuurd, ik laat het hier wel ff weten.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het verkeerde filmpje gepost. je moet deze hebben:
Hiermee kan je beide wielen uitnemen, desnoods inclusief voorvork en achterschokbreker. Ook balhoofdlager vervangen is hiermee een koud kunstje.
En belangrijker nog, ook een klein vrouwtje kan in haar eentje hiermee de motor zonder veel moeite opbokken.......
En koop je later een andere motor (of heb je er meer), dan is alleen de pasbussenset verwisselen genoeg om hem te kunnen gebruiken.
 
Laatst bewerkt:
Je hebt het verkeerde filmpje gepost. je moet deze hebben:
Hiermee kan je beide wielen uitnemen, desnoods inclusief voorvork en achterschokbreker. Ook balhoofdlager vervangen is hiermee een koud kunstje.
En belangrijker nog, ook een klein vrouwtje kan in haar eentje hiermee de motor zonder veel moeite opbokken.......
En koop je later een andere motor (of heb je er meer), dan is alleen de pasbussenset verwisselen genoeg om hem te kunnen gebruiken.
:$ oeps solly,

wel de juiste 'winkel' in het linkje gezet :?

:P

:+
 
Grrr inbus 22 nodig heb ik niiiejjj
Niet te vlug in paniek raken. Als je de klembouten die om de inbus zitten nu vast laat zitten, en ze aan de andere (waar dus vaak een zeskant zit) los draait, dan draai je de zaak via het zeskant los. Dus in plaats van te blokkeren met een sleutel, blokkeer je de zaak in de voorvork door de bouten niet los te draaien.
Voorwaarde is wel dat er dus aan de andere kant van de as een zeskant o.i.d. zit die je wel los kan krijgen. Als de as hol is of afgeblind, dan zul je toch een inbus 22 moeten aanschaffen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan