Honda Shadow 1100 uitlaat.. DBkiller vraag

Intr-u-der

Rookie
13 mrt 2013
3
0
Aalst
Hallo iedereen :W

zoals jullie wel zien ben ik nieuw op dit forum en wil ik iedereen hierbij alvast welkom heten.
Ik heb mij hier ingeschreven omdat ik met een vraag zat.

Ik ben in het bezit van een honda shadow 1100 uit 1990 & ga die ombouwen tot bobber. Maar om eerlijk te zijn zou ik liever de dempers eraf doen en de overblijvende uitlaatpijpen inwikkelen met heathwrap, mede ook voor the looks, maar ik vrees ervoor dat dit te luid zal zijn (wil geen problemen met de buren&polizei) en dat dit mogelijk niet echt super is voor de motor zelf (iets met druk enz).

Dus waar ik aan dacht was, een db-killer in de uitlaat zelf monteren, ik weet echter niet of dit mogelijk is of mogelijke complicaties met zich meebrengt. Op internet vind ik er alvast niets over..


Hieronder een foto zodat jullie ongeveer snappen wat ik bedoel

Grtz,
Intr-u-der
1972_Harley_FXE_Shovelhead_Bobber_468x518b.jpg
 
Wel, het zoude de originele uitlaatpijpen zijn, met een doorsnede van 38mm

moet ik er dan DBkillers insteken van 38mm of kleiner, en dan moet ik er vast nog dempwol insteken?

in de garage hadden ze mij aangeraden om de dempers erop te laten om dat het anders té luid zou zijn.. en dus problemen met polizei krijgen


grtz
 
Zolang je blijft "aankloten" met alleen de losse uitlaatbochten zal het een kolereherrie blijven. Dat krijg je niet gedempt met losse universele killers. Om goed te dempen heb je volume nodig en dat ga je in 38mm diameter natuurlijk nooit hebben. Er zijn zat mooie oplossingen met andere dempers dan de originele.
 
Terug
Bovenaan Onderaan