accu verwijderen van een Kawa GPZ900R

RonP

Die hard MF'er
14 sep 2011
305
122
Vinkeveen
Goeiendag mede mf'ers,

Vlak voor de winter heb ik een andere motor gekocht *O* een kawasaki GPZ900R uit 1994.

full



Nou wilde ik verstandig zijn en voor de winterstalling mijn accu los halen. helaas is dit niet gelukt omdat (hoe stom ik het ook vind van mezelf) ik er niet bij kom :?

Nu komt de tijd eraan om hem weer op te starten en dan zal ik de accu toch even moet opladen
Als ik de kappen aan de zijkant eraf haal zie ik hem wel zitten maar ik heb echt geen idee hoe ik mijn zadel eraf moet krijgen omdat ik daar de bevestiging van niet kan vinden.

Nou dacht ik altijd dat een accu verwijderen iets simpels moet zijn (en voel me ook best stom dat ik dit moet vragen) maar ik kan er echt niet uit komen. Iemand die mij uit de brand wilt helpen??

Bij voorbaat dank. Ron
 
Zit er geen slotje aan de zijkant langs het zadel? Als je daar je sleutel in steekt en draait zou het zadel iets omhoog moeten schieten.

Of anders zit er waarschijnlijk aan de onderkant (onde de verhoging in je zadel) een haakje die je opzij kunt schuiven.
 
Laatst bewerkt:
Buddy eraf, krijg je los als je de foto bekijkt het eerste slotje bij je kap die draaien en achterkant van buddy omhoog tillen de rest spreekt voor zich. ps.zo is het bij de mijne ook en die is van 1984.

suc6.
 
Het zijn niet de sloten aan de zijkant van de motor. Dacht dat die kapot was toen ik dat probeerde maar bij de garage wisten ze te vertellen dat die zijn voor het ophangen van de helm en de ander voor koffers zijn. Ze vertelde me daar dus ook dat ik het zadel waarschijnlijk los moest schroeven maar ze wisten niet precies hoe. (dus daar heb je dan ook lekker veel aan.)

heb vanmiddag wel een fabriekshandleiding van internet geplukt en daar heb ik iets in gevonden wat lijkt op twee bouten die vanuit de wielkast los moeten dus daar ga ik van het weekend wel even mee aan de gang.

hoor het graag als er iemand is die het precies weet maar zal van het weekend laten horen of het is gelukt.

bedankt
 
@lukkie10

als ik dat van jou zo lees zou ik inderdaad wel denken dat dat het is maar als ik het slot gebruik is er echt voor geen mogelijkheid beweging in het zadel te krijgen.
 
Aan de linkerkant zitten 2 sloten, voorste is voor het zadel achterste voor helmslot.

Probeer het met draaien van de sleutel en gelijktijdig wat druk uitoefenen op het zadel.

Als noodgeval kun je linker of rechter zijkapjes verwijderen en met een schroevendraaier de klem beugel wegdrukken die het zadel vast houd.
Beetje lastig uit te leggen, kan op verzoek wel even een foto maken.
 
ik zal van het weekend nog eens goed kijken naar het slot. al ben ik wel bang dat die kapot is. voor zover ik mij kan herrineren kon ik de sleutel wel draaien maar ik krijg geen beweging in de sitting maar we gaan zien.
 
dan is vast het deel in het slot gebroken wat de beugel naar achter moet trekken.
was bij de mijne ook zo.
heb het zadel eraf gekregen door de beugel met een schroevendraaier naar achter te drukken.
 
ik zal van het weekend nog eens goed kijken naar het slot. al ben ik wel bang dat die kapot is. voor zover ik mij kan herrineren kon ik de sleutel wel draaien maar ik krijg geen beweging in de sitting maar we gaan zien.

__________________________________________________________________________

*O* RonP,

je kan proberen om op de achterkant van het zadel te duwen en de sleutel omdraaien, als
het echt niet gaat proberen wat Bananenman 100 zegt of in het uiterste geval het slotje
uit boren.
Is van aluminium en is zo gepiept :Y

:]
 
Probeer het eens op een R1100S, daar moet je nogal wat ontmantelen om bij de accu te komen. Zit helemaal diep van binnen weggewerkt :X
Die zit helemaal diep ja. _O-
Maar in alle gevallen kan die accu toch wel opgeladen worden zonder te verwijderen. :?
Zelfs buiten kan je een paar uur een verlengsnoer laten liggen..
 
Ik zal morgen inderdaad eens aan de gang gaan met het slot e.d.

@sfv650 Haha nee maar dat wordt wel het eerste wat ik ga proberen hoor

@worldbeater dan moet ik er ook nog wel bij kunnen ; p
 
@worldbeater dan moet ik er ook nog wel bij kunnen ; p
Ja ik nam het even letterlijk.
Maar bij een BMW (niet deze) kan je wel op andere punten aansluiten.

Hoewel misschien je pluspool wellicht net bereikbaar is en de min op het frame - voetsteunen o.i.d.
Maar je mag met die pluspool natuurlijk niets raken. O-)
 
Nou ik ben eruit *O* het slot slipte een beetje op het eind dus trekt de beugel niet goed om. Heb inderdaad met een schroevedraaier de beugel om kunnen zetten en hatseflats zitting eraf en daar is de accu!!! Nu in de lader en wachten op het mooie rij weer :]

Bedankt voor alle tips!! :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan