K&N luchtfilter ( het verschil )

2 mrt 2013
56
0
harderwijk
Hallo ik heb een Honda hornet 600 f bj 2000 en kan goedkoop aan een nieuw K&N luchtfiter komen
Maar mijn vraag is wat is het verschil tussen zo'n K&N fiter en een gewoon luchtfiter?
En of er hier toevallig ( vast wel ) mensen zijn die een K&N fiter op hun motor hebben.
Ik hoor het graag van jullie.
 
Hallo ik heb een Honda hornet 600 f bj 2000 en kan goedkoop aan een nieuw K&N luchtfiter komen
Maar mijn vraag is wat is het verschil tussen zo'n K&N fiter en een gewoon luchtfiter?
En of er hier toevallig ( vast wel ) mensen zijn die een K&N fiter op hun motor hebben.
Ik hoor het graag van jullie.

In welk opzicht?

Vermogen,wat meer,maar als je het goed wilt doen ook sproeier bezetting aanpassen of dynojet plaatsen.(indien een injectie deze herprogrammeren) en dan wordt zo'n luchtfilter weer een end duurder :')

Je kunt een K&N uitwassen,weer in olieen,en hergebruiken,maar mijn mening is dat dat de meerprijs niet dekt(je bent 10 duizenden km's verder om het prijsverschil eruit te halen(dikwijls heb je dan weer een andere fiets)
 
Naar mijn mening is het niet de moeite waard:

- Filtert minder goed dan origineel wanneer hij schoon is
- laat dus MINDER lucht door wanneer hij goed filtert (licht bevuilt)
- Je zou hem volgens K&N slechts 1 keer per ton hoeven schoonmaken.... orly?
 
Laatst bewerkt:
Naar mijn mening is het niet de moeite waard:

- Filtert minder goed dan origineel wanneer hij schoon is
- laat dus MINDER lucht door wanneer hij goed filtert (licht bevuilt)
- Je zou hem volgens K&N slechts 1 keer per ton hoeven schoonmaken.... orly?
..of indien eerder noodzakelijk.

1 x per 100.000 km geloof ik ook niet. Sterk.
 
Er wordt nogal veel beloofd door de fabrikanten. Op de testbank, dezelfde dag gemeten onder identieke omstandigheden hebben we nooit verschil in vermogen kunnen meten. Theoretisch zou het filter "free flow" zijn dus minder weerstand bieden aan de aangezogen lucht, in de praktijk merk je daar weinig of niets van. Grootste voordeel is dat je het filter weer kunt herbruiken na het schoonmaken en in olieën. Het is echter wel een stuk duurder dan een papier filter en het is maar de vraag of je dat extra geld ooit terug verdient. Ik denk dat dat aleen gebeurt als je enorm veel kilometers maakt.
 
Grootste voordeel van K&N luchtfilters is naar mijn mening dat je het luchtfilterhuis kan dumpen en de filters direct op je carbs kan aansluiten. Makkelijker je carbs demonteren, betere looks. Maar dan heb ik het dus over van die 'pods', niet een filtertje wat je in je huidige luchtfiterbox kan zetten
 
Er wordt nogal veel beloofd door de fabrikanten. Op de testbank, dezelfde dag gemeten onder identieke omstandigheden hebben we nooit verschil in vermogen kunnen meten. Theoretisch zou het filter "free flow" zijn dus minder weerstand bieden aan de aangezogen lucht, in de praktijk merk je daar weinig of niets van.

Hebben jullie wel eens gemeten met een vies k&n filter?
 
K&N is ontwikkelt in de offroad sport met name in de woestijn races baja 500 ed
dus dan zal het idd wel niet goed filteren? :z
Goed ingeolied zoals het hoort , dus niet van och wat meer kan geen kwaad , word het stof gevangen door de olie en word het filter oppvlak vergroot , tot op zekere hoogte natuurlijk op een gegeven moment moet hij zuiver gemaakt worden , en idd onder normale omstandig heden hier in ons landje is 80.000-100.000km normaal.
En de doorstroming (flow) is heel wat beter dan origineel.
Wonderen mag je niet verwachten pk's win je er niet veel mee , wel een betere gas respons.
Wat hier boven door sommigen word geschreven , maar maar toch , volgens mij van "heb ik ooit eens gehoord". :X
Ik gebruik K&N al +/- 25 jaar(begin langzaam oud te worden) in auto's en motoren , heb er nog steeds geen spijt van.

GREETZ
 
K&N is ontwikkelt in de offroad sport met name in de woestijn races baja 500 ed
dus dan zal het idd wel niet goed filteren? :z
Goed ingeolied zoals het hoort , dus niet van och wat meer kan geen kwaad , word het stof gevangen door de olie en word het filter oppvlak vergroot , tot op zekere hoogte natuurlijk op een gegeven moment moet hij zuiver gemaakt worden , en idd onder normale omstandig heden hier in ons landje is 80.000-100.000km normaal.
En de doorstroming (flow) is heel wat beter dan origineel.
Wonderen mag je niet verwachten pk's win je er niet veel mee , wel een betere gas respons.
Wat hier boven door sommigen word geschreven , maar maar toch , volgens mij van "heb ik ooit eens gehoord". :X
Ik gebruik K&N al +/- 25 jaar(begin langzaam oud te worden) in auto's en motoren , heb er nog steeds geen spijt van.

GREETZ

Nope filtert niet goed!!

K&N destroys another engine


:z
 
Terug
Bovenaan Onderaan