Knipper led's probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

xmk

Rookie
13 mrt 2013
7
0
Hoogeveen
Hallo, 8-)

Heb hier een HD, en nu wil ik knipperlicht led,s erop hebben. Heb ze gemonteerd, nu als ik de schakelaar bedien gaan ze continu branden. Druk ik de schakelaar weer in gaan ze weer uit. En als ik m,n alarm; dus beide schakelaars ingedrukt hou, en weer los laat dan gaan ze wel knipperen, wat ook hoort.

wie kan mij uit de brand helpen, b.v.d. :}
 
Het probleem is dat je knipperlichtrelais een bepaalde belasting nodig heeft om te gaan knipperen. Het werkt met een bi-metaal stripje dat warm wordt en dan de spanning naar je knippers onderbreekt. Koelt dan af en maakt weer contact. enz. enz.
Als je een kapot lampje hebt knippert die vaak ook niet meer of gaat alleen maar heel kort uit.
Gewone knipperlichten verbruiken normaal 21 watt X 2 lampen = 42 Watt. Dat haal je met led's niet, want lekker zuinig. *D
Je alarm stuurd je knippers met een transistor o.i.d. en die heeft geen minimum belasing nodig om te werken.


Er zijn 2 oplossongen:

1 zet extra belastings weerstanden paralel met je knipperlichten (1 X links 1 X rechts)

2 vervang je knipperliicht relais door een elecrtonisch relais.

Bij optie 1 heb je natuurlijk het probleem dat je 2 vermogensweerstanden kwijt moet
+/- 3.6 of 4.2 ohm 25 Watt. (40 watt hoeft niet, want de helft van de tijd staan ze uit.)
Maar de weerstanden worden wel warm als je knippers even aan staan.

Optie 2 is gewoon het beste.
 
Het probleem is dat je knipperlichtrelais een bepaalde belasting nodig heeft om te gaan knipperen. Het werkt met een bi-metaal stripje dat warm wordt en dan de spanning naar je knippers onderbreekt. Koelt dan af en maakt weer contact. enz. enz.
Als je een kapot lampje hebt knippert die vaak ook niet meer of gaat alleen maar heel kort uit.
Gewone knipperlichten verbruiken normaal 21 watt X 2 lampen = 42 Watt. Dat haal je met led's niet, want lekker zuinig. *D
Je alarm stuurd je knippers met een transistor o.i.d. en die heeft geen minimum belasing nodig om te werken.


Er zijn 2 oplossongen:

1 zet extra belastings weerstanden paralel met je knipperlichten (1 X links 1 X rechts)

2 vervang je knipperliicht relais door een elecrtonisch relais.

Bij optie 1 heb je natuurlijk het probleem dat je 2 vermogensweerstanden kwijt moet
+/- 3.6 of 4.2 ohm 25 Watt. (40 watt hoeft niet, want de helft van de tijd staan ze uit.)
Maar de weerstanden worden wel warm als je knippers even aan staan.

Optie 2 is gewoon het beste.
Dat was zo'n 25 jaar geleden zo.
 
Als je knippers met led's niet knipperen, en met gloeilampjes wel, dan heb je waarschijnlijk een bi-metaal relais, maar iedergeval een relais dat zich iets van de belastig aan trekt. gewoon een ander relais en klaar.
Die bi-metaal relais worden al 25 jaar niet meer gebruikt.
Die werken tegenwoordig allemaal elektronisch.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan