HELP nieuwe tandwielen en ketting monteren

misswendytje

MF'er
9 jun 2012
79
0
Terneuzen
Hey allemaal.
Wie kan mij helpen om tips te geven voor het monteren van nieuwe tandwielen en ketting.
Heb deze week mijn nieuwe set laten komen maar heb helaas niet de financiele middelen om het nu te laten doen ben bij verschillende zaken binnen geweest en dat zou me tussen de 150 en 350 euro gaan kosten pffff. dus doe ik het liever zelf maar ja dusss HELP alsjeblieft iemand tips stap voor stap.
heb een zijstandaard en kan hem niet opbokken omdat ik die niet heb :( ben zelf wel beetje handig dus vandaar dat ik het liever dan zelf wil doen.
alvast bedankt jongens ;)
 
zelf doen is niet zo gemakkelijk want je moet de nieuwe ketting ook nog klinken, doe je dat niet goed krijg je problemen.
wat motorzaken vragen is wel heel veel, even googlen voor een beunhaasje
 
Er is op het forum vast wel iemand uit zeeland die je even een uurtje kan helpen.
Gewoon eventjes geduld hebben, het weer is toch al niks.
Hey allemaal.
Wie kan mij helpen om tips te geven voor het monteren van nieuwe tandwielen en ketting.
Heb deze week mijn nieuwe set laten komen maar heb helaas niet de financiele middelen om het nu te laten doen ben bij verschillende zaken binnen geweest en dat zou me tussen de 150 en 350 euro gaan kosten pffff. dus doe ik het liever zelf maar ja dusss HELP alsjeblieft iemand tips stap voor stap.
heb een zijstandaard en kan hem niet opbokken omdat ik die niet heb :( ben zelf wel beetje handig dus vandaar dat ik het liever dan zelf wil doen.
alvast bedankt jongens ;)
 
Laatst bewerkt:
dat scheelt weer een bak werk. ;) anders had je waarschijnlijk je achterbrug eruit moeten halen. :)
Nu is het alleen je achter wiel en tandwielcover.


ja precies alleen nu het volgende probleem denk ik toch ik heb geen bok om hem op te bokken, hoor ook wel is dat als je er geen heb er stenen onder legt zodat die toch na boven komt en het achterwiel los van de vloer. is dit dan wel verstandig dan
 
kan je geen pitstand lenen hier of daar ? zonder het achterwiel van de grond gaat het hem niet worden. :)

Stenen is een optie, maar geen goeie, een stapen stenen is toch instabiel, en de kans op krassen enzo op je frame/brug is groot.
 
Laatst bewerkt:
hahahahha ja lol, ben een vrouw, blond en ze rijd nog motor ook maar zelfs dat snap ik hahahahahaha :D dat is het juist ken eigelijk geen personen aan deze kant die een pit heeft dus word lastig :(


wat je ook kan doen is op de oldscool stijl; :+



feestje houden/kratje bier erbij. \


en die gebruiken [deken overheen leggen] om je motor op te tillen waardoor je achterwiel los is van de grond. ;)
 
2 kratjes, dat is wel stabiel jah, alleen zijn de sleutelaars zelf niet zo stabiel meer dan. :+


nou jongens dan heb ik een leuk plan, koop 2 kratjes voor jullie (om mee te beginnen) leg de inhoud in de koelkast zodat ze koel liggen jullie gebruiken de kratjes en na afloop hebben jullie koud bier
ik blij nieuwe set erop en jullie lekkere koude biertjes hahahahaha })
 
Terug
Bovenaan Onderaan